Goed voer

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Willemien&Casper
Net uit het ei

Goed voer  Reageer met quote  

Hoi

Mijn pennant krijgt extra vital van beapher voor papegaaien (staat op dat dit o.a. geschikt is voor rosella's.
Dit vermeng ik met papegaaienvoer dit is toch wel grover .. Is dit goed ?
Ik heb ook voer voor grote parkieten geprobeerd (dit hoort tie officieel te krijgen dacht ik zo maar de kleinere zaden gooit tie meer uit zijn bak dan dat hij ze opeet.. Sad
Is het nu goed dat hij dit eet of mist hij dan wat ?
Ook heb ik eens een knabbelstaaf gekocht voor grote parkieten deze staaf at t ie haast niet maar sloopte t juist. Stom! Stom!
Nu heb ik em een knabbelstok voor papegaaien gegeven en dat gaat prima ? Rolling Eyes voor mijn idee hoort Casper dan meer bij de papegaaiachtigen dan bij de grote parkieten .. hij hangt er tussenin..
Wie heeft een rosella en wat krijgt deze voor voer..?
Is wat ik geef ok ? Neutral

Groeten Willemien
Bericht Zondag 7 December 2008 9:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Goed voer  Reageer met quote  

Hoi Willemien. Krijgt 'ie ernaast ook groenten/fruit/anderen dingen? Alleen zaad is namelijk niet genoeg. Embarassed
Bericht Zondag 7 December 2008 11:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hoi Smile

Inderdaad, wat Sue zegt. Van zaad krijgt hij zeker genoeg, en in principe staat en valt zijn voeding niet met alleen de soort zaad die je geeft. Probleem ervan is dat het zeer is laag in vitaminen, proteinen en mineralen zoals calcium, en heel hoog in vet en fosfor. Op die manier is een zaadmengsel alleen nooit een compleet voer, wat de producent ook beweert en of het nou precies voor jouw soort is bedoeld of voor een andere.

Als je zijn dieet compleet wil maken, kun je denken aan toevoegingen zoals groente (vitaminen, mineralen, 'levende' enzymen), pellets (proteine, vitaminen, mineralen), fruit (vitaminen, mineralen in mindere mate dan groente, wel suiker waardoor de meeste vogels het in het begin makkelijker nemen dan groente), nootjes (mineralen, essentiele vetzuren), eivoer, zelfgebakken birdiebread...
Bericht Maandag 8 December 2008 9:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:48 pm
  Berichten van afgelopen: