Groene kool.. Lekker!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Groene kool.. Lekker!!  Reageer met quote  

Vandaag was het weer.. Natuurvoedingswinkeltijd! Laughing Ik had deze keer groene kool gehaald en heb het daarnet eventjes door de kippetjes laten voorproeven.
Bij Zazu viel het heel erg in de smaak. Een heel groot blad ging schoon op. Ik heb hem zelden zó netjes van groenten zien eten. Mr. Green
Bericht Vrijdag 6 Februari 2009 6:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als ze zo verschrikkelijk netjes eten, zal hij het idd. wel erg lekker hebben gevonden.
Bericht Vrijdag 6 Februari 2009 8:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk het ook. Het is trouwens de allereerste keer dat ik dit heb meegenomen. Laughing
Bericht Vrijdag 6 Februari 2009 8:31 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zo, dat moet echt gesmaakt hebben, niet voor niets eten gaaitjes netjes Veertje
Bericht Vrijdag 6 Februari 2009 9:10 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Groene kool is hier in het vaste assortiment Veertje
Bericht Vrijdag 6 Februari 2009 9:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Zo, dat moet echt gesmaakt hebben, niet voor niets eten gaaitjes netjes Veertje

Helemaal waar! Dat gebeurt eigenlijk alleen maar met tofu, ei, noten etc. Mr. Green

Shi: Wat vinden ze bij jou van paksoi? Ik ken deze groente namelijk niet en heb geen idee hoe ik dat klaar moet maken! Laughing Mag dat hele ding erin?
Bericht Zaterdag 7 Februari 2009 6:41 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Heb je al eens gevraagd, in mail Laughing

Als groente gebruik ik alleen die groene blaadjes (daar zit de voedingswaarde; in de stelen heb je vrijwel alleen water - zoals met alle bladgroente, zo ongeveer - plus de eventuele schadelijke stoffen concentreren zich ook daar, althans wordt van sla gezegd, dus ik ga voor de zekerheid ervan uit dat het principe voor alle bladgroente opgaat), gewoon rauw. De stengels doe ik voor mezelf voor in sla of met wokken, heeft zo'n hele lekkere, frisse en kruidige smaak. Alleen af en toe krijgen ze ook de stengel, maar dat is dan meer als een snack of mee om te spelen, niet als onderdeel van het basisdieet.

Je kan het natuurlijk wel zo in de kooi steken, en het kan ook gekookt.
Bericht Zaterdag 7 Februari 2009 10:09 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oja... Misschien mag ik als smoes aanvoeren dat het nog vroeg was voor de zaterdagmorgen? Laughing
Bericht Zaterdag 7 Februari 2009 10:41 am
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

groene kool ook eens proberen.dus. we halen het wel eens voor de caafjes. wel zo makkelijk als we alles kunnen verdelen onder al mijn beestjes Very Happy
Bericht Zaterdag 7 Februari 2009 7:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

ZEKER! Hartstikke handig! Zo wordt er niets verspild!
Bericht Zaterdag 7 Februari 2009 7:25 pm
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Ik zie het voor me: smikkel-smikkel-smikkelende Zazu Laughing

Ik heb nog nooit groene kool gegeven geloof ik, geef eigenlijk alleen bloemkool en broccoli. Maar de reden is dat ik ergens ooit heb gelezen dat kool niet zo goed is (vanwege gasvorming ?),
Ik zou het niet kunnen beweren, weet niet meer hoe betrouwbaar de bron was (maar toen heb ik het iig serieus genonen).
Maar jij heb het vast uitgezocht, zeg ik nou onzin? Embarassed
Bericht Zondag 8 Februari 2009 10:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb het ook wel eens gehoord over pyrrhura's, maar voor andere vogels nog niet. Ik heb ergens anders gelezen dat dit wel gegeven mag worden. Zo veel tegenstrijdige informatie! Shocked
Bericht Maandag 9 Februari 2009 6:15 am
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Ja, dat is zo…
Ah, dan laten ze een paar windjes… Hmm, dat leidt me nou tot een pikante discussie Nanaaa! kunnen vogels eigenlijk winden laten?
Volgens mij heb ik Aphyntje één keer betrapt Rolling Eyes , maar misschien was het stiekem iemand anders die Aphyntje de schuld gaf Nee! Nee!
Laughing Laughing Laughing
Bericht Maandag 9 Februari 2009 10:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik weet niet of ze windjes kunnen laten?? Ik denk eerlijk gezegd dat het iemand anders was die arme Aphyn de schuld wilde geven. Aphyna is zo'n dame!
Bericht Dinsdag 10 Februari 2009 7:48 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Aphyna is zo'n dame!

Hehe. Da's zo iets als... meisjes poepen niet; iedereeen weet dat Mr. Green
Bericht Dinsdag 10 Februari 2009 9:30 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:06 pm
  Berichten van afgelopen: