groente en fruit

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Jolanda
Vlieger

groente en fruit  Reageer met quote  

Sinds we hier 2 amazones hebben besef ik pas wat een heerlijk makkelijk gaaitje onze gijs eigenlijk is Hartje

Want met karel sta ik echt voor een uitdaging heb ik in de gaten hahaha

de eerste dag hadden we al door dat bloemkool iets vreselijks angstaanjagends is. de 2 dag peultjes vond ze ook al niks. Mandarijntjes gaat goed en appel en banaan vind mevrouw ook lekker.

met andere woorden fruit is oke...maar groente is eng en vies volgens karel. Hoe klein ik het ook snij...ze schreeuwt alleen niet zo als het klein is...maar eten weigert ze resoluut Shocked

maar ik heb toch altijd begrepen dat groente belangrijker is dan fruit voor gaaien?? iemand tips hoe ik haar zover kan krijgen dat ze ook groente gaat eten??

Overigens gooit ze haar fruit als ze er klaar mee is steevast in haar water...iemand een idee waarom ze dat doet?? ze gaat het er later niet uithalen of zo
Bericht Dinsdag 20 Januari 2009 6:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: groente en fruit  Reageer met quote  

Is het geen idee om de stukjes banaan door gekookte pompoen ofzo te prakken? Pompoen smaakt ook een beetje zoetig. Eerst veel banaan, daarna steeds minder. Very Happy En dan andere groenten die wat minder makkelijk te prakken zijn.. Good luck! Very Happy
Bericht Dinsdag 20 Januari 2009 8:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Of misschien een birdy bread bakken??
Bericht Dinsdag 20 Januari 2009 8:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Zal er denk ik mee te maken hebben dat het ene zoet is en het andere niet of minder. Op zich is het mengen van groente/fruit geen slecht idee denk ik.
Bericht Dinsdag 20 Januari 2009 8:51 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Sol houdt ook niet zo van groente, maar dat is ook een kwestie van wennen. Ik eet zelf niet zoveel groente Embarassed, dus Sol krijgt het ook minder.
Bericht Dinsdag 20 Januari 2009 9:00 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou het echt proberen te pureren, zodat er niets te herkennen valt. En dan de hoeveelheid groente steeds iets opkrikken.
Bericht Woensdag 21 Januari 2009 7:20 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Als ze een eitje lust, dan kun je mijn groente-ei-prakje maken Laughing groente pureren en zo met ei vermengen, in de magnetron klaarmaken. Zo zijn die van ons begonnen groente te eten die ze niet lusten... want het eitje hebben ze wel heel graag, en op deze manier kan zelfs Aswan het niet scheiden Mr. Green

Ik gooi tegenwoordig op alle gehate groente de palmolie, dat is een grote hit, en het gaat er zo in. Boerenkool, spruitjes, broccoli... met een paar druppels palmolie en het is een delicatesse.

Ik zou volop aanbieden en al die standaard tips uitproberen; als speeltjes aanbieden, grote stukken kleine stukken, gekookt of niet... en ondertussen flink de achterbakse/stiekeme manier in werking zetten. Duaal aanvallen, zeg maar Laughing

Om te beginnen is dat idee van Tiny-M niet slecht; je kan niet verwachten dat ze gemengt met fruit ook de groente gaat eten, maar als ze die fruitsoorten wel eet cq niet bang is, kun je het gebruiken om haar het idee te geven dat die groente te eten is en dat het niet eng is.
Bericht Woensdag 21 Januari 2009 7:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

heb je de bloemkool rauw gegeven? onze amazones zijn er niet echt gek op als het rauw is, maar als ik het kook zijn ze niet meer te houden. of pasta, daar zijn ze verzot op. karel moet alleen maar wennen aan de nieuwe dingen en dat heeft wat tijd nodig.
het in het watrer gooien van het eten is heel normaal. doen die van ons ook. soms halen ze het er weer uit en andere keren blijft het liggen. vooral als ze genoeg gegeten hebben dan is het net of alles weg moet. opgeruimd staat netjes zullen ze wel denken dus misschien dat dat het is. ik weet het niet. maar stoor je er niet aan. het is een normaal gedrag wat karel vertoont.
wij hebben 3 amazones en ik herken wel veel dingen van jouw karel. het schreeuwen gaat ook vanzelf over.
Bericht Woensdag 21 Januari 2009 9:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Ik gooi tegenwoordig op alle gehate groente de palmolie, dat is een grote hit, en het gaat er zo in. Boerenkool, spruitjes, broccoli... met een paar druppels palmolie en het is een delicatesse.

Ah je bent ook over op de palmolie? Alles wordt er lekker mee, heel vreemd is dat. Juvenile wordt hier liever niet gegeten ZONDER palmolie. Laughing
Bericht Woensdag 21 Januari 2009 6:27 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik heb toevallig een pot zien staan in de reformwinkel, dus ja... de palmnoten zijn bijna uit, en zo'n potje palmolie is ietsje makkelijker te bewaren dan 3, 4, 5 kilo (ik bestel altijd meer zodat het die belachelijke verzendkosten waard is) palmnoten Laughing zeker als je vriezer al uitpuilt van de net gemaakte mix/birdiebread. Oh, en de pompoen Shocked. Wij kunnen ons even geen palmnoten veroorloven, of ik zou ze bij de buren moeten onderbrengen Laughing
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 4:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

alle tips gaan we zeker uit proberen. Very Happy

Maar vandaag hebben we de ereste groente gevonden die niet eng is en ook nog wordt gegeten: sperzieboontjes Very Happy Very Happy

Nooit geweten dat je zo blij kunt zijn met een sperzieboon Embarassed Laughing
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 7:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Ik heb toevallig een pot zien staan in de reformwinkel, dus ja... de palmnoten zijn bijna uit, en zo'n potje palmolie is ietsje makkelijker te bewaren dan 3, 4, 5 kilo (ik bestel altijd meer zodat het die belachelijke verzendkosten waard is) palmnoten Laughing zeker als je vriezer al uitpuilt van de net gemaakte mix/birdiebread. Oh, en de pompoen Shocked. Wij kunnen ons even geen palmnoten veroorloven, of ik zou ze bij de buren moeten onderbrengen Laughing

Hahaha de buren! Laughing Ik zie je al staan met een hele berg palmnoten, birdybread, nog een pompoen en.. Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 23 Januari 2009 6:12 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Jolanda
alle tips gaan we zeker uit proberen. Very Happy

Maar vandaag hebben we de ereste groente gevonden die niet eng is en ook nog wordt gegeten: sperzieboontjes Very Happy Very Happy

Nooit geweten dat je zo blij kunt zijn met een sperzieboon Embarassed Laughing

YEAH! Lang leve de sperzieboontjes!! Een stomme vraag maar kan het de kleur zijn? (Groene groenten zijn niet eng??)
Bericht Vrijdag 23 Januari 2009 6:13 pm
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
YEAH! Lang leve de sperzieboontjes!! Een stomme vraag maar kan het de kleur zijn? (Groene groenten zijn niet eng??)

eehmnou gisteren kregen ze andijvie en dat werd weer druk genegeerd. Confused
Bericht Zondag 25 Januari 2009 9:33 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm dat is jammer zeg. En een prakje sperzieboontjes maken en daar dan langzaam andijvie doorheen prakken? Embarassed
Bericht Zondag 25 Januari 2009 9:37 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:06 pm
  Berichten van afgelopen: