|
|
|
WendyBroer
Beginnende vlieger
|
| Groente koken of niet koken voordat je het geeft? |
|
|
Hoi allemaal,
Vroeger gaf ik mijn forpus alle groente niet gekookt. Maar nu las ik ergens dat dat helemaal niet goed is???
Is dit nu zo?
En moet je het dan net zo lang koken als voor mensen. Of is even aan de kook genoeg?
Kan je de groente voor de gaaien ook na het koken weer invriezen voor portie gebruik???
Kortom een aantal vragen over vers voer  |
Woensdag 5 Maart 2008 2:05 pm |
|
|
|
|
any-itch
Fladderaar
|
dat vraag ik me eigenlijk ook af, of je je gaaien gekookt of rauwe groentes moet/kan geven?!?! |
Woensdag 5 Maart 2008 2:38 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik kook de groentjes die ik aan Jos geef toch altijd wel ff. Op zich kook ik ze niet altijd even lang want het gaat hem vooral erom om de slechte dingen eruit te koken. Sommige groenten zijn gesproeid en door het koken is de groente terug in orde. Ik zie ook niet in waarom je het niet zou kunnen invriezen nadat je het gekookt hebt, kan geen kwaad.  |
Woensdag 5 Maart 2008 4:12 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

http://www.fluffies.org/nl/voe.....t8461.html
Veel groenten kun je gewoon rauw geven, dat vinden ze vaak wel lekker, ook om te slopen.., rauwe spruitjes, wortels, bloemkool e.d....echte uitzonderingen zijn peulvruchten(sperciebonen sugarsnaps) en natuurlijk aardappel, mocht je dat een willen geven
Invriezen kan altijd, maar laat het niet lang liggen, het verliest dan steeds meer voedingswaarde |
Woensdag 5 Maart 2008 8:48 pm |
|
|
|
|
WendyBroer
Beginnende vlieger
|
Denk dat ik alles dat toch maar heel even kook... Ik gaf sperzieboon ook altijd niet gekookt... dat vond ze hardstikke leuk al die pitjes...
maar als je het blancheerd is het ook nog wel knapperig |
Donderdag 6 Maart 2008 5:48 pm |
|
|
swanny
Beginnende vlieger
Ik heb het hier in het verleden wel eens over gehad met mijn vriend, die ook de nodige vogels heeft. Hij is kok en weet dus lekker veel op voeding gebied. Je moet peulvruchten zoals sperciebonen even aan de kook brengen (blancheren). Hierdoor gaat er een giftig stofje uit, wat hij als kok wel weet te benoemen, maar ik natuurlijk weer niet, sorry. Lang koken mag ook, maar dient verder geen nut. |
Vrijdag 7 Maart 2008 8:39 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Groente koken of niet koken voordat je het geeft? |
|
|
Eerlijk gezegd heb ik het voer nog nooit ingevroren na het koken. (Uitzonderingen voor birdybread enzo)
Ik heb het wel gepureerd en daarna ingevroren. (In ijsblokjes) |
Zaterdag 8 Maart 2008 8:58 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:06 pm
|
|
|
|
|