|
|
|
DeniseCyril
Kuikentje
| handofokvoeding |
|
|
Hoi hoi
Ik had al eerder een bericht geplaats met een vraagje, nu heb ik dus sinds vandaag een grijsje van 7 weken:D
Ben helemaal gelukkig haha maar nu even de vraag dan: Ik heb hier kaytee handopfok staan maar wil graag nutribird geven dat kan ik tenminste overal kopen, maar hij krijgt nu wel voor het eerst kaytee is het erg als ik later dan overstap naar nutri?
Groetjes Denise |
Zondag 21 Februari 2010 2:05 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
| Re: handofokvoeding |
|
|
quote:
Originally posted by DeniseCyril
Hoi hoi
Ik had al eerder een bericht geplaats met een vraagje, nu heb ik dus sinds vandaag een grijsje van 7 weken:D
Ben helemaal gelukkig haha maar nu even de vraag dan: Ik heb hier kaytee handopfok staan maar wil graag nutribird geven dat kan ik tenminste overal kopen, maar hij krijgt nu wel voor het eerst kaytee is het erg als ik later dan overstap naar nutri?
Groetjes Denise
je moet geven wat de kweker ook gaf je kunt niet zomaal van merk wisselen |
Zondag 21 Februari 2010 5:36 pm |
|
|
DeniseCyril
Kuikentje
hoi hoi
Ik ben de eerste die hem voed vandaar ook de vraag ik heb tot morgen genoeg en dan moet ik weer kopen, kan nergens kaytee krijgen hier... |
Zondag 21 Februari 2010 5:45 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by DeniseCyril
hoi hoi
Ik ben de eerste die hem voed vandaar ook de vraag ik heb tot morgen genoeg en dan moet ik weer kopen, kan nergens kaytee krijgen hier...
ik heb nutribird omdat ik kaytee hier niet krijgen kan maar ik vind kaytee beter hoor, klont niet.
Wat voer je hem nu dan? Heb je wel eens handopfok gedaan want er kan veel fout gaan hoor |
Zondag 21 Februari 2010 7:29 pm |
|
|
DeniseCyril
Kuikentje
ik had kaytee staan omdat ik die gebruikte voor mijn valkjes, en ben geen pro maar zoals je leest al eerder gedaan, veel over gelezen opgezocht, kan eigelijk niks misgaan, alleen dan dat ik nergens kaytee kan krijgen en dat wel het laatste was wat ik hier had, moet morgen nieuwe hebben anders had ik wel besteld... |
Zondag 21 Februari 2010 7:35 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Gefeliciteerd met je grijsje!
Was het niet makkelijker geweest om te zorgen dat je voldoende van een soort handopfokvoer in huis had voordat je nieuwe aanwinst bij je kwam? Het is echt het best om de gaai met een soort voer op te voeden, een overschakeling is niet echt wenselijk lijkt me...Is de kaytee nog wel bruikbaar en niet over de datum, als het een poos open gestaan heeft gaat het terug in kwaliteit.
quote:
kan eigelijk niks misgaan
tja, het is geen sinecure....beessie is pas over 5 a 6 weken zelfstandig...Millie heeft veel ervaring met handopfok, haar adviezen kunnen je hopelijk helpen... |
Zondag 21 Februari 2010 7:56 pm |
|
|
|
|
DeniseCyril
Kuikentje
thnxxx
Ja ik ben stom haha dacht heb nog zat niet dus, is nog helemaal vers heb nog jonge valkjes hier die het eten vandaar, nu even belangrijk wat kan ik het beste? |
Zondag 21 Februari 2010 7:58 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Je hebt twee keuzes eigenlijk:
feit: je gaai moet gevoerd worden en je hebt alleen kaytee in huis
feit 2: overschakelen is niet wensbaar
dus of je gaat morgen als een gek op zoek naar kaytee , of je neemt morgen de gok en probeert het met een andere voeding, bijv nutribird.
Maarja, het brengt wel risicos met zich mee voor je gaai en alleen jij kunt bepalen of je dat wilt  |
Zondag 21 Februari 2010 8:08 pm |
|
|
DeniseCyril
Kuikentje
jeetje ja kan het echt nergens krijgen had eerder dat nodig overal heen geweest gebeld en kon het alleen bestellen....
hij krijgt strax zijn tweede voeding hiervan, en vandaag is eigelijk ook zijn eerste x dat hij pap krijg....ojee wil niet dat er iets mis gaat, ze zijn super belangrijk voor me.... |
Zondag 21 Februari 2010 8:10 pm |
|
|
|
|
Assie
Vlieger
bij lorre en co is het ook te koop
ook bij birds.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.home in raalte,morgenochtend gelijk bellen
succes
ps kan je de fokker niet bellen of hij nnog iets heeft |
Zondag 21 Februari 2010 8:20 pm |
|
|
DeniseCyril
Kuikentje
ja bij bird had ik besteld en lorre en co kun je het ook bestellen maar dan is het natuurlijk te laat bij mij thuis weet niet hoe ik daar moet komen
? of leveren hun dat meteen?
en bedankt voor de reacties |
Zondag 21 Februari 2010 8:23 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik zou in dit geval desnoods iemand uit mijn kennissenkring sturen om het te halen.
Dan kan je dat goedmaken met iets anders maar je kan een kuiken niet laten wachten. |
Maandag 22 Februari 2010 8:49 am |
|
|
|
|
DeniseCyril
Kuikentje
je hebt gelijk en zal hem ook zeker net laten wachten!
thnxx Groetjes |
Maandag 22 Februari 2010 8:52 am |
|
|
DeniseCyril
Kuikentje
ik wou met de trein gaan maar ja hij is dus vandaag dicht  |
Maandag 22 Februari 2010 9:54 am |
|
|
Assie
Vlieger