|
|
|
Heijtje
Vlieger
|
Ja ik snap het wel hoor,als de krop vol is is het tenslotte goed.Ik heb dan ook echt geen verstand van jonkies en handopfok. Jij kan gelukkig een beetje uitleggen hoe het zit  |
Vrijdag 8 April 2005 7:48 pm |
|
|
petra76
Fladderaar
| re: handopfok |
|
|
Gefeliciteerd met je bbtje.
Ik geloof dat je een tijd terug met een dilemma zat welke vogel je wilde het is dus het bbtje geworden.
Ik wens je ook veel succes met het opvoeden van je bbtje.
Niet om je te ontmoedigen maar ik heb gehoord dat bb een van de moeilijkste vogels zijn om te voeren. Kijk je ook uit met de krop het gebeurd nog weleens dat met poetsen deze opengaat en dan zal het voedsel dus gewoon naar buiten lopen. en dan begin je met dure dokterskosten (ik hoop natuurlijk dat dit niet gebeurd (maar een gewaarschuwd mens telt voor twee )
En dat graven deed tie van mij ook veel in het begin (9 weekjes oud)
ik had het gevoel dat ze er dan uitwilde ze hielt met de snavel ook nog de trallies vast met gevolg kapotte neus auw auw. Ik heb dit gedrag voledig geneerd en de kooi pas open gedaan om het moment als ze hier mee stopte en nu doet ze het niet.
Veel plezier met je BB. Hoe heet tie trouwens
en hou je ons op de hoogte van de ontwikkelingen van je trots.
groetjes petra |
Maandag 11 April 2005 12:35 pm |
|
|
Nonkeltje
Net uit het ei
Hellow Petra, bedankt voor je bezorgdheid Het is dus inderdaad een bb geworden. Hij heet tommeke. Nu heb ik gehoort dat als de oranje vlek tot aan z'n achterwerk loopt dat het een meisje is, klopt dit ?! want als dat zo is, dan is m'n bb een meisje ! Hij is nu ongeveer 7 weken oud en stelt het heel goed. Hij eet ook heel goed van z'n papje. Heb in z'n kooi een bakje met trosgierst, maar hij eet nog nxs. Hopelijk verloopt de overgang goed.
Ik heb een dun stokje heel laag in de kooi gehangen. Hij zit al met één poot erop, en met één poot op de grond. Hij heeft nog niet het verstand om de tralies vast te grijpen om z'n ander pootje erop te krijgen. Ik heb nu ook een laddertje in z'n kooi gehangen, en hij probeert al aardig wat te klimmen erop. Dusja...
Grtz |
Maandag 11 April 2005 6:57 pm |
|
|
|
|
Nonkeltje
Net uit het ei
Ik heb nog een vraagje. M'n bb is nu zo'n 8 weken oud. Hij krijgt nog 2x pap per dag. Alles is Ok met hem, maar 's morgens is hij niet zo actief om te eten als 's avonds. 's Morgens eet hij zoveel niet meer. Is dit een teken om over te stappen op 1x voeden per dag ( 's avonds dan -> want mag niet gaan slapen met lege krop) ?! Of heb ik het verkeerd. Hij begint al aardig te klimmen op een laddertje. Grappig Erop klimmen is wel gemakkelijker dan eraf komen. Hihi....
Grtz |
Donderdag 14 April 2005 7:32 pm |
|
|
petra76
Fladderaar
| re: handopfok |
|
|
Hoi hoi ik denk inderdaad dat je ook een vrouwtje heb (pop noemen ze dat in vogeltaal) bij mij loopt het groene borstje ook tussen zijn poten en dit is vaak een kenmerk voor een pop. De mijne heet paco niet echt een vrouwelijke naam, maar ach ze blijft zo heten. weet zij veel hihi. Verder over vragen van opvoeding van handopfok kan ik je niet helpen de mijne at al helemaal zelfstandig toen ik haar kreeg. Maar ik denk dat je veel info op deze site kan krijgen over je gaaitje heb ik iedergeval wel gehad.
succes.'
Blij te horen dat het opvoeden goed gaat met de handvoeren
groetjes
petra[/quote] |
Zaterdag 16 April 2005 10:39 am |
|
|
petra76
Fladderaar
| re handopfok |
|
|
oeps je vraag verkeerd gelezen over pop of man. Je had het over de oranje kleur. Maar je moet kijken naar de groene kleur als die door loopt tot aan de pootjes in een punt dan is het een pop of als die is als hier boven het pp dat op de t zit van about parrots dat is namelijk een man.
De oranje kleur zit zowiezo onder en loopt ook tot ondere.
dus wat heb je een pop of man.
En wil je het echt weten moet je een dna onderzoek doen. |
Zaterdag 16 April 2005 10:43 am |
|
|
|
|
Nonkeltje
Net uit het ei
Ik zie nu dat de groene vlek stopt in een punt onderaan de borst, dus niet tussen de pootjes. Dus dit wil zeggen dat het toch een mannetje is en geen pop ?! 'k, dan kan hij 'tommeke' blijven heten! hihi... Hij heeft daarnet proberen uit m'n hand te vliegen (- wel met een slechte landing). Dus voortaan zal ik maar ramen en deuren dichtdoen.
Grtz |
Zaterdag 16 April 2005 1:15 pm |
|
|
petra76
Fladderaar
Dus hij lijkt op de vogel hierboven die op de T.
Ach de mijne heeft ook een mannen naam kan denk niet dat paco me het kwalijk neemt hihi.
Maar mocht die gaan vliegen raad ik je aan de vogel te kortwieken, dan kan die lekker naar buiten enzo de mijne vladderde altijd achter me aan soms vond ik dat mega irritant nu blijft ze gewoon op haar kooi zitten. behalve als ze het echt zat is springt ze ervan af en loopt ze naar me toe best schattig. |
Zondag 17 April 2005 11:00 am |
|
|
|
|
Nonkeltje
Net uit het ei
Ja, het is net zoals de bb op de 'T' Hij begint al aardig wat te klimmen, maar naar beneden komen is een ander paar mouwen Ik ga wachten om hem te kortwieken tot ik hem eens echt zien vliegen heb. Hij is nu 8 weken oud. Hoe lang zou hij nog handopfok moeten krijgen ? Hij knabbelt wat aan de trosgierst, maar ik weet niet of hij het echt opeet. Tja...
Grtz |
Zondag 17 April 2005 1:23 pm |
|
|
petra76
Fladderaar
Je heb denk ik dan echt een mannetje leuk!!!! helaas weet ik niks van bijvoeren. Mijn bbjte was 9 weken en at al geheel zelfstandig eigenlijk denk ik dat ze al ouder was. mag ik vragen wat jij heb betaald voor je bbtje ik 250 euro ik denk dat dat best ergggg prijzig is, maarja ze heeft mijn hart gestolen en ben zeer gelukkig met haar!! |
Zondag 17 April 2005 6:25 pm |
|
|
Nonkeltje
Net uit het ei
Ja, wij hebben hem ook gekocht voor 250€. Tja, volgens bepaalde site's is de richtprijs van een bb tussen de 150 en de 175€. Maar ja, ik ben ook dolgelukkig met hem, en de momenten die ik met hem beleef zijn onbetaalbaar !
Grtz |
Zondag 17 April 2005 8:27 pm |
|
|
|
|
petra76
Fladderaar
ben het helemaal met je eens
Ik wens je veel plezier en lol met tommeke enuh wel ons op de hoogte houden he van je ontwikkelingen. |
Maandag 18 April 2005 12:37 pm |
|
|
Nonkeltje
Net uit het ei
Dat zal ik zeker doen! Maar ik heb nog een vraagje M'n tommeke is nu 8 weken oud. Hoe merk ik nu of hij zelfstandig kan eten of niet ?!
Grtz |
Maandag 18 April 2005 7:10 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Weet ook niet heel veel over het voeren van bbtjes, want de onze at ook zelfstandig toen we haar kregen, maar als ze zelf aan het aangeboden voer beginnen zit je snor. Houd goed in de gaten hoeveel je geeft en hoeveel er écht wordt gegeten -niet op de grond gegooid. Het spelen met eten is een begin. Wij gaven in het begin toen ze net bij ons wat wel veel makkelijk eten: gepelde walnoot (stukje), zaadjes, fruit (vooral zoetig fruit) en groente die zoetig is zoals mais en erwtjes. Zijn later wel op pellets overgestapt en misschien is dat ook voor jullie een optie? Kun je makkelijk in de gaten houden hoeveel hij eet.
Ik heb over het kortwieken wel een gehoord dat een vogel goed gevlogen moet hebben voor je hem 'knipt' maar daar weten anderen op deze site veel meer van.
Trouwens ik heb inderdaad 175,- voor m'n Teun betaald, schijnt de gangbare prijs een beetje te zijn. Maar ach, als je blij bent met je vogie en je hebt je er niet voor in de schulden gestort...who cares
Veel geluk met 'm! |
Dinsdag 19 April 2005 5:35 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:07 pm
|
|
|
|