Handopfok bonte boertje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
rainbowe
Eitje

Handopfok bonte boertje  Reageer met quote  

ik heb gister mijn bb gehaald en ben sinds gister ook bezig om haar te laten eten van een lepeltje ze komt zo uit het blok en is 7 weken tot nu toe gaat het moeilijk ze heeft vanmorgrn nog geen 2 volle lepeltjes op ze draait het hoofdje alle kanten op om maar niks binnen te krijgen heeft iemand hier op het forum zoiets ook mee gemaakt dan zou ik graag horen of hun bbtoch nog van de lepel ging eten nu op dit moment ligt ze lekker in mijn nek oh ja als ze zo weinig binnen krijgt moet ik haar dan vaker eten geven ik kan namelijk niet voelen of er wat in de krop zit hoop dat jullie een paar ideeen voor mij hebben Confused Crying or Very sad
Bericht Zondag 25 Juni 2006 8:24 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Is ze gewend om van een lepeltje te eten??
Anders mss. met een spuitje.

Weet je hoe je het met een spuitje moet geven??
Bericht Zondag 25 Juni 2006 9:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
rainbowe
Eitje

Reageer met quote  

nee daar is ze niet aan gewend ze heeft net wel 5 korreltjes van de trosgierst gegeten
Bericht Zondag 25 Juni 2006 9:08 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dan mss. toch maar met een spuitje.

Hoop dat er snel reacties komen van andere mensen.
Bericht Zondag 25 Juni 2006 9:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

kun je misschien de fokker bellen.
ik vind dit wel een spoedgeval.

vreemd dat hij niet heeft voor gedaan hoe je moet voeden.

ik heb helaas geen tips voor je.
Bericht Zondag 25 Juni 2006 10:06 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Met 7 weken is het al te laat om een jong nog uit het blok te halen zonder dat hij/zij gewent is aan een lepeltje. Meestal gebeurt dit enkele weken eerder.
Ik heb geen idee wat je nu moet doen.
Bericht Zondag 25 Juni 2006 10:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou zsm contact opnemen met de kweker.
Ik las dat ze zelf wat had gegeten? GEef je haar ook zacht voer? (Fruit, groenten, wat dikker gemaakte pap?)
Bericht Zondag 25 Juni 2006 3:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
rainbowe
Eitje

Reageer met quote  

ze heeft tot nu al 2 keer trosgierst gegeten en ook al 2 keer een beetje uit het zaadbakje de kweker doet niet aan handopfok daarom heb ik haar met 7weken gehaald want ik kon haar met 6weken al ophalen vanavond probeer ik ze weer pap te geven en dan maak ik hem iets dikker met gepureerd fruit er door ik ben wel blij dat ze toch ietsvan de gierst en van het zaad eet misschien heeft ze dat daar ook al gedaan maar daarna is ze echt moe en slaapt ze weer net een baby Wink
Bericht Zondag 25 Juni 2006 3:31 pm
rainbowe
Eitje

Reageer met quote  

vergeten mogen ze ook al aardbeien Embarassed
Bericht Zondag 25 Juni 2006 3:32 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ooo hij eet ook al gewoon.
dat had ik niet begrepen.
volgens mij mogen ze wel aardbeien hoor.
als hij het lust hahahaha.
catootje van mij vind het verschrikkelijk
Bericht Zondag 25 Juni 2006 3:55 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Probeer anders of ie pap van je vinger wil happen. Maak de pap dan ietsje dikker en bied het aan op je vinger. Een BBtje is met 7 weken nog niet zelfstandig en zal voeding toegedient moeten krijgen. vooral voor de ancht is erg belangrijk. Wanneer de vogel met een lege krop de nacht ingaat kan er kropbloedingen ontstaan met als gevolg dat je BBtje waarschijnlijk sterft.
Heb je de pap wel warm (zo'n 38-39 graden) aangemaakt met gekookt water en dan af laten koelen. Te warm kan zijn krop verbranden, te koud willen ze het vaak niet eten.
Weeg je BB-tje regelmatig dan weet je of ze afvalt of aankomt. Liefst elke dag om de zelfde tijd dan heb je een goede indicatie van het gewicht. B.v. 's morgens voor het voeren en 's avonds een keer.

Veel succes Very Happy
Bericht Zondag 25 Juni 2006 4:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
rainbowe
Eitje

Reageer met quote  

ik hoop dat jullie mij niet lastig vinden maar heb nog een vraag het bb heeft net trosgierst en een stukje worteltje op kan ik haar dan voor de nacht nog pap geven of zou de krop nog iets gevuld zijn en mag het dan niet meer Question
Bericht Zondag 25 Juni 2006 7:48 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je bent helemaal niet lastig hoor.
zo veel mogenlijk vragen.
ik heb alleen geen antwoord op deze vraag helaas.

ik hoop iemand anders wel.
Bericht Zondag 25 Juni 2006 7:54 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik weet nog dat toen Cleo net uit het blok was ze de eerste dag ook nog geen pap at, gewoon omdat ze niet weten hoe het moet en het anders smaakt dan wat de ouders opgeven. Ik zou me pas echt zorgen gaan maken als je bbtje morgen niet aan de pap is....Zoals hier boven staat, 7 weken is echt te jong, ze eten echt nog pap. De kweker gebruikte een lepeltje dat smaller was gebogen en hield de kopjes van de vogels goed vast....niet knijpen, maar gewoon vasthouden, zodat de pap echt in de bekjes komt. Op de foto's van mn gebruikerspagina kun je zien hoe een bbtje met een volle krop eruit ziet, dat is die gekke "bal". Bel anders de kweker om te vragen of hij iemand weet die wel ervaring heeft met handopfok...veel succes
Bericht Zondag 25 Juni 2006 7:56 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zie trouwens dat de foto's met volle krop in mn dagboek staan niet op de gebruikerspagina...het zijn de oudste dagboekpagina's....de krop is te zien als het gedeelte waar de hals overgaat in de borst. Daat zit een soort verdikking....
Bericht Zondag 25 Juni 2006 8:04 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:07 pm
  Berichten van afgelopen: