Handvoeden babycaique

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Seertje
Vliegende acrobaat

Handvoeden babycaique  Reageer met quote  

Ik wilde eens even vragen hoe jullie erover denken.....Ik heb momenteel 3 babyvalkjes (van nu omstreeks 2 weken) die ik met de hand aan het voeden ben. Dit gaat tot nu toe goed (nu 5 dagen).
De kweker van mijn aanstaande caique mailde met de vraag wanneer ik hem wilde..Zou ik wachten totdat hij 8 weken is (en 2x per dag moet voeren) of zou ik hem met 5 weken al ophalen en dat ik hem dan 3-4x per dag moet voeren?? Ben nu thuis (grote buikoperatie gehad) tot ergens begin augustus en dan zal ik waarschijnlijk het werk moeten opbouwen (2-3 uurtjes per dag in het begin), dus wat dat betreft heb ik wel tijd.
Wie wil hierover zijn mening spuien?

Groetjes Serena
Bericht Donderdag 7 Juli 2005 12:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Oeh jeetje, dat is een moeilijke he!
Je hebt dus ervaring ,dat is al mooi!

Wat zegt je eigen gevoel? Wil je het graag? En kun je terug naar de kweker mochten er vragen zijn? Smile

In jouw geval zou ik mn hart volgen...ik vind dit toch anders dan wanneer je het voor t eerst doet...maar misschien is dat alleen mijn mening Wink
Bericht Donderdag 7 Juli 2005 4:40 pm
Tjiko
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nouja voor je rust neem je geen baby caique in huis Confused haha die van mij schreeuwde de hele dag om eten... zelfs als die net gegeten had..
Dat was bij linda volgens mij ook zo... en ben toen meer daarover gaan informeren omdat ik dacht dat het niet zo hoorde... Maar alle caique eigenaren die ik had gesprokken ze dat hun baby caique dat ook hadden toen ze jong waren.... En vergis je niet.. Het is echt flink geschreeuw..

Het is wel heel leuk... alleen dat bovenste is een beetje een min puntje.. Maar dat hebben baby's best vaak mijn bonte boer had het ook altijd Confused
Bericht Donderdag 7 Juli 2005 6:46 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Handvoeden babycaique  Reageer met quote  

Ik heb hetzelfde als Tjiko gehoord over caiques, ze schijnen erg te schreeuwen om eten en het zelfstandig maken schijnt ook een karwei te zijn.. (Iedere vogel is natuurlijk wel verschillend maar..)
Die man verkoopt vele soorten papegaaien, maar aan caiques begint hij niet meer. Wat een ramp om ze zelfstandig te krijgen, zei hij..

Wat IK zou doen is wachten tot 8 weken. Persoonlijk zou ik nog langer wachten omdat ik het handvoeren echt niet meer wil.. Sad
(Ben d'r helemaal klaar mee ha ha ha)

Die babyvalkjes, heb je die trouwens zelf gekweekt?

Ennuh, die buikoperatie, toch niets ernstigs hoop ik? Sad
Bericht Vrijdag 8 Juli 2005 10:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hmmm raar he dan! Maar goed het blijven aparte vogeltjes haha. Ik denk dat ik ook ga wachten tot 8 weken, dan hoeft hij maar 2x per dag te krijgen.

Tja wat is er gebeurd!??! Ik heb op vaderdag (19 juni) een spoedoperatie gehad. Ik had na een jetski ongeval een darmperforatie. Loop nu met een stoma, gelukkig tijdelijk. Ik ben nu vanaf het ziekenhuis aan het schrijven. Alweer!!! Het is de 2de keer de afgelopen week dat ik opgenomen word. Vorig weekend 2x de EHBO bezocht. Had namelijk filnke buiksteken en met een net geopereerde buik, vetrouwde ik dat niet!! Was afgelopen donderdag ontslagen, maar diezelfde nacht weer opgenomen met filnke hoge koorts en flink overgeven.
Maar goed, we zien wel hoe het zal gaan. Er zit ergens een ontsteking, mijn bloed geeft dat nu eindelijk WEL aan (begin van de week NIET!!) en dat moet door mijn lichaam opgeruimd gaan worden. Het heeft tijd nodig!

Nee de valkjes zijn van een kennis, maar helaas zijn ze weer terug. Aangezien ik het niet kan doen en mijn vriend weer moet gaan werken!! Helaas!!

Nou dat was het wel weer zo Smile

Kus Seer
Bericht Maandag 11 Juli 2005 2:42 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

goh dat klinkt allemaal niet zo positief.
Gelukkig dat het stoma tijdelijk is.En hopen dat je snel weer opknapt, en je lekker bezig kunt houden met de babyvogels.
Heel veel sterkte met alles.
Bericht Maandag 11 Juli 2005 2:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje Seer, wat een verhaal.. Wist niet dat dat daardoor kon komen zeg!
Hoop dat je d'r weer snel bovenop bent..

Veel beterschap meid!
Bericht Maandag 11 Juli 2005 2:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

PPfffff wat naar Seertje Sad
Ook van mij heel veel sterkte en beterschap hoor! Ik hoop dat je snel weer naar huis kunt en dan ook niet weer terug naar t ziekenhuis moet Wink
Bericht Maandag 11 Juli 2005 7:07 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Nou, jij hebt het nodig achter de rug zeg! Veel beterschap meid.
Dan is zo'n babycaique wel leuke afleiding, maar misschien ook wel veel om van jezelf te vragen.
Maarja, biedt er maar es weerstand aan hè? Razz
Bericht Maandag 11 Juli 2005 8:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Dank jullie allemaal!!
Tsja dat was gewoon flink pech hebben. Zo'n dergelijk ongeval was ook niet eerder bekend....Fijn he de eerste zijn!!
Ik mag morgenavond met ontslag en dan idd hopen dat ik niet meer terug moet!! Ik ben het wel erg zat!!
De caique komt begin augustus, dus als hij 8 weken is. Verder ga ik hem tussendoor bezoeken.
Die kennis had nog 3 baby valkjes zitten, dus misschien ga ik die weer handvoeden, moet even kijken.

Kus Seer
Bericht Dinsdag 12 Juli 2005 9:16 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Fijn dat je al weer naar huis mag! En rustig aan doen hoor! Wink

Echt een absurd verhaal Shocked ...met een jetski ongeval zoveel ellende krijgen Sad Wat een enorme pech voor jou. Heb je enig idee hoe lang dit allemaal gaat duren?
Bericht Dinsdag 12 Juli 2005 9:20 am
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik moet het gewoon heeeeeeeeeeel rustig aan doen. Verder word ik ergens eind augustus, begin september opnieuw geopereerd, om die stoma op te heffen. Dan weer herstellen......Totaal ben ik ffies een paar maanden zoet hoor!!
Bericht Dinsdag 12 Juli 2005 2:00 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:07 pm
  Berichten van afgelopen: