Happybird pellet

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Cosch
Ervaren vlieger

Happybird pellet  Reageer met quote  

Geeft er iemand hier Happybird pellets?

Gijs krijgt deze maar ik heb er heel weinig over gehoord.
Ik heb een grote emmer meegekregen dus die gaat eerst op en daarna gaat hij denk ik op Harrisons maar dat weet ik nog niet zeker.
Maar Coco vind ze ook erg lekker. En begon er ook van te snoepen :S

Ik weet alleen helemaal niets van die pellets af. Heb wel zitten lezen op de site van Happybird. Maar ja zij verkopen ze dus is alles positief.

Tot nu toe heeft Gijsje echt dunne ontlasting. Maar dat kan ook stress of de veranderingen zijn.
Bericht Zondag 21 Oktober 2007 10:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik zou hem indd ook over zetten op een andere pellet, scenic, eco of harrison dat is mijn voorkeur
Bericht Zondag 21 Oktober 2007 6:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Happybird pellet  Reageer met quote  

Ik heb ze even gehad. Voor Iago. Hij kreeg er vrij dikke ontlasting van vond ik toen maar ik gaf ook zaad daarvoor dus.. Wink
Ik vond ze niet bijzonder lekker ruiken maar da's niet het belangrijkste. Ik heb er verder niet genoeg ervaring mee om erover te kunnen oordelen.

PS Raar dat Gijs er wel een dunne ontlasting van krijgt?
Bericht Maandag 22 Oktober 2007 8:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Kan ook stress zijn hoor. Of van de douche. Dunne ontlasting was mn eerste indruk!
Bericht Maandag 22 Oktober 2007 8:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe is het vandaag? Nog steeds dunne ontlasting? Of drinkt hij ook veel?
Bericht Dinsdag 23 Oktober 2007 11:19 am
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Nee het is nu niet dun meer. Hij eet nog niet super goed. Maar het ziet er wel normaler uit!
Bericht Dinsdag 23 Oktober 2007 6:24 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ah dat is beter.. Het is natuurlijk nog allemaal een beetje vreemd voor hem??
Bericht Woensdag 24 Oktober 2007 9:19 pm
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

ik voer prettybird nu al maanden aan Rocco en Oscar (bb en ara) maar ik vind ze er minder uitzien. rocco heeft zelfs af en toe gekleurde ontlasting en beide krijgen ze nu een verkeerd gekleurde veer op de kop/nek, dat wijst op deficientie. samen met het verhaal over de ingredienten ga ik nu toch maar snel overstappen.

Oscar eet eigenlijk alleen gekleurde pellets maar dan heeft ze nu pech. Ik heb al 6 of 7 soorten geprobeerd en met alles is er wel iets waardoor ik het minder vond.

Harrisons was wel positief, alleen dat rocco het verkruimeld binnen 5 minuten en het dan niet meer eet Confused

maar nu toch maar weer opnieuw proberen dus...

SORRY! in de war met prettybird pellets....die voer ik dus, happybird geen ervaring mee.... Embarassed
Bericht Dinsdag 20 November 2007 8:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Rocco.. Die prettybird.. Welke variant had je?
Bericht Woensdag 21 November 2007 8:19 pm
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi Sue,

ik voer de standaard medium. Veel winkels hebben alleen die.
Rocco was dat gele veertje snel weer kwijt in zn nek, oscar heeft nog steeds een rood/gele veer tussen het groen Confused

ik loop nu stage bij cornelissen in nijmegen, zijn collega zei vandaag dat dit ook kan komen door het circovirus, familie van de veroorzaker van pbfd Shocked

Binnenkort dus maar even langs om te testen... Sad

ik vind beide dierenartsen daar tot nu toe erg deskundig, dus als iemand een goede vogelarts zoekt met veel ervaring en die niet alleen maar loopt te ouwehoeren kan ik hem zeker aanraden Very Happy

maar ja, beetje eng toch wel van oscar...

harrison is in nijmegen ook niet echt duur (vind ik), betaal nu 41,95 voor een grote zak high potency, valt nog wel mee toch?
Bericht Donderdag 22 November 2007 9:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

hier een link

er staat idd bij dat een veer als bv een gele kan terug komen of als een andere abnormale kleur

verder is er niks vreemd aan de veren van de vogels hier (Sjors is stoffig zat Razz ) en de rest van de syptomen zie ik ook niet, dus hopelijk valt het allemaal wel mee en is het gewoon een deficientie door die 'ugly'bird pellets Evil or Very Mad , en los ik dat met harrisons en wat meer groente en fruit zo op Wink

www.grijzeroodsite.nl/gezond.html
Bericht Donderdag 22 November 2007 9:45 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik meen dat dat kan ja.. Maar dan zie je ook andere symptomen lijkt mij!
Iago heeft ook heel af en toe zo'n raar veertje en die is onlangs nog getest.

Ik vind 41,95 trouwens best aan de prijs. Hier is het 36 euro voor een zak van 5 pound. Wink Je kan ook online bestellen.
www.dachoogvliet.nl ofzo.

PS Wat gaaf dat je daar stage loopt! Zie je veel vogels? Very Happy
Bericht Vrijdag 23 November 2007 11:39 pm
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

op papegaaienwinkel.nl is 5 pond 49,95, en ze zijn goedkoper dan mijn dierenarts hier, dacht dat dit dus wel meeviel.

online bestellen dan heb je de verzendkosten er nog bij, dus dan ben ik alsnog duurder uit.

aantal vogels valt wel mee, nog niks bijzonders, wat parkietjes e.d en een amazone deze week. ben benieuwd wat de komende weken nog komt Very Happy

maar als iago die veertjes heeft dan is er toch iets niet helemaal ok?
voer je nog alleen harrisons of wissel je pellets af? ik zal nog eens vragen of er meer oorzaken zijn, en wat het kan zijn als je wel harrisons voert (dus geen tekorten neem ik aan!?)

ik ga ook nog bij verstappen stage lopen, maar daar had je slechte ervaringen mee las ik Wink
Bericht Zaterdag 24 November 2007 8:51 pm
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

als ik meerdere dingen bestel is het natuurlijk wel weer goedkoper Very Happy

bedankt voor de tip Wink

zet hem meteen onder mijn favorieten....
Bericht Zaterdag 24 November 2007 9:56 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou dan echt inderdaad meerdere dingen bestellen én even bellen wat de houdbaarheidsdatum is!
Hoewel ik het bij deze shop nog niet heb meegemaakt, had HOoimeijer me een keertje een zak juvenile gestuurd (5 pound) terwijl hij WIST dat ik maar 3 vogeltjes had: waarvan ook nog één hele kleine! Toen ik 'm belde daarvoor werden de houdbaarheidsdata als 'onbelangrijk' afgedaan. In Amerika deden ze altijd moeilijker met schadeclaims enzo. Ik heb de zak niet meer opgevoerd. Had er geen goed gevoel over. Sindsdien vraag ik ook naar de houdbaarheid.

Ik voer Harrisons.. Hij heeft heeeeeel af en toe één veertje wat niet oké is. Volgens mij is hij verder gezond? Hij is al een paar keer helemaal nagekeken. Een geheel bloedonderzoek, endoscopisch onderzoek, röntgen, vanalles. De va vond hem zo mooi dat hij zei dat Iago het vast wel goed zou doen op de shows. Dat dat ook wel wat moest zeggen?

Misschien kan jij één van de betere assistentes worden bij Verstappen. Very Happy
Ik denk dat met goede communicatie Verstappen misschien eerder een onderzoek op zware metalen had gedaan?
Bericht Dinsdag 27 November 2007 12:18 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:07 pm
  Berichten van afgelopen: