harlekijn met vreemde eetgewoontes!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
mysltt
Eitje

harlekijn met vreemde eetgewoontes!  Reageer met quote  

Hallo,

Ik heb een vraagje. Mijn harlekijn ara van 10 juni zit los op onze javaboom in huis. Hij is nog een beetje aan het wennen en kan net sinds een weekje vliegen. Huis wordt uiteraard van links naar rechts en van boven naar beneden verkend. Tijdens zijn ontdekkingsreis is hij de kattenbrokjes tegen gekomen en heeft bepaald dat hij deze vreselijk lekker vind.... Is dit schadelijk voor een papegaai?

Hoop dat jullie hierop een antwoord hebben. (uiteraard is het niet mijn plan oid om te kattenbrokjes op zijn menu te zetten!)

Groetjes Lot
Bericht Donderdag 15 September 2011 8:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Volgens mij is kattenvoer erg zout, niet goed voor je gaai dus. Nee! Nee! Very Happy Neee
Bericht Vrijdag 16 September 2011 7:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ha ha, geweldig. alles ontdekken en doen. kan me indenken dat hij dit zeer spannend vind.
ik zou de kattebrokjes weghalen en wat anders geven.
nootjes of een stukje fruit.
Bericht Vrijdag 16 September 2011 7:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

wat leuk zeg, net een peuter die het huis verkent en plots de kattenbrokjes tegen komt. Ken namelijk verschillende kinderen die ook zo gek op die brokjes waren. Lachen toch!
Denk dat het geen kwaad kan zo`n brokje, maar wat anderen al zeggen misschien te zout, zou ze ook weg halen en wat anders geven...

vroeg me af of de ara altijd los is, lijkt me wel leuk, maar ook wel soms gevaarlijk en erg vermoeiend! Smile
Ik heb verschillende gaaien, deze zijn geregeld los. De rose kaketoes zijn zeer ondernemend, zitten overal in en op!
moet zeggen dat je ze wel echt in de gaten moet houden hoor, niets is voor hen te veel om te onderzoeken... en ze zijn soms ook wel eens ergens waar ik dan moet ingrijpen(snoeren enz).
Bericht Maandag 19 September 2011 9:02 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kattenbrokjes zijn zeker niet geschikt voor je gaai, oppassen dus daarmee en misschien voor de poes een andere eetplaats zoeken. Ook heel voorzichtig zijn met poes zelf, kan allemaal heel goed gaan maar katten zijn en blijven jagers natuurlijk, kan in 1 seconde de jager worden dat je nooit verwacht had. En natuurlijk ook elektriciteitskabels en zo zijn voor je gaai aantrekkelijk maar levensgevaarlijk.
Bericht Dinsdag 20 September 2011 11:24 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij zijn kattenbrokjes niet echt goed voor een papegaai. Zeker als een kat erbij is geweest. (Speeksel van een kat is niet goed voor papegaaien!)
Bericht Woensdag 21 September 2011 8:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

hey mislt,
ik vroeg me af hoe het nu gaat met je harlekijn ara,
en kan je je in de tips van anderen vinden?

ben heel benieuwd hoe je ara verder op ontdekkingstocht gaat... lijkt me zo leuk om hier iets over terug te horen, zijn toch net kleine kinderen! Smile
Bericht Woensdag 21 September 2011 9:29 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:07 pm
  Berichten van afgelopen: