|
|
|
mysltt
Eitje
| harlekijn met vreemde eetgewoontes! |
|
|
Hallo,
Ik heb een vraagje. Mijn harlekijn ara van 10 juni zit los op onze javaboom in huis. Hij is nog een beetje aan het wennen en kan net sinds een weekje vliegen. Huis wordt uiteraard van links naar rechts en van boven naar beneden verkend. Tijdens zijn ontdekkingsreis is hij de kattenbrokjes tegen gekomen en heeft bepaald dat hij deze vreselijk lekker vind.... Is dit schadelijk voor een papegaai?
Hoop dat jullie hierop een antwoord hebben. (uiteraard is het niet mijn plan oid om te kattenbrokjes op zijn menu te zetten!)
Groetjes Lot |
Donderdag 15 September 2011 8:14 pm |
|
|
|
|
Nel
Vlieger
|
Volgens mij is kattenvoer erg zout, niet goed voor je gaai dus.  |
Vrijdag 16 September 2011 7:29 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ha ha, geweldig. alles ontdekken en doen. kan me indenken dat hij dit zeer spannend vind.
ik zou de kattebrokjes weghalen en wat anders geven.
nootjes of een stukje fruit. |
Vrijdag 16 September 2011 7:50 am |
|
|
|
|
tom 47
Fladderaar
wat leuk zeg, net een peuter die het huis verkent en plots de kattenbrokjes tegen komt. Ken namelijk verschillende kinderen die ook zo gek op die brokjes waren. Lachen toch!
Denk dat het geen kwaad kan zo`n brokje, maar wat anderen al zeggen misschien te zout, zou ze ook weg halen en wat anders geven...
vroeg me af of de ara altijd los is, lijkt me wel leuk, maar ook wel soms gevaarlijk en erg vermoeiend!
Ik heb verschillende gaaien, deze zijn geregeld los. De rose kaketoes zijn zeer ondernemend, zitten overal in en op!
moet zeggen dat je ze wel echt in de gaten moet houden hoor, niets is voor hen te veel om te onderzoeken... en ze zijn soms ook wel eens ergens waar ik dan moet ingrijpen(snoeren enz). |
Maandag 19 September 2011 9:02 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Kattenbrokjes zijn zeker niet geschikt voor je gaai, oppassen dus daarmee en misschien voor de poes een andere eetplaats zoeken. Ook heel voorzichtig zijn met poes zelf, kan allemaal heel goed gaan maar katten zijn en blijven jagers natuurlijk, kan in 1 seconde de jager worden dat je nooit verwacht had. En natuurlijk ook elektriciteitskabels en zo zijn voor je gaai aantrekkelijk maar levensgevaarlijk. |
Dinsdag 20 September 2011 11:24 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Volgens mij zijn kattenbrokjes niet echt goed voor een papegaai. Zeker als een kat erbij is geweest. (Speeksel van een kat is niet goed voor papegaaien!) |
Woensdag 21 September 2011 8:18 am |
|
|
|
|
tom 47
Fladderaar
hey mislt,
ik vroeg me af hoe het nu gaat met je harlekijn ara,
en kan je je in de tips van anderen vinden?
ben heel benieuwd hoe je ara verder op ontdekkingstocht gaat... lijkt me zo leuk om hier iets over terug te horen, zijn toch net kleine kinderen!  |
Woensdag 21 September 2011 9:29 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:07 pm
|
|
|
|
|
|