|
|
|
Laura B
Moderator

|
|
|
quote:
Originally posted by RJ Niehof
Vanmiddag ben ik naar Meppel geweest, naar die grote vogelmarkt. Daar stond ook iemand van eco-bird. Nadat ik met hem gesproken had gaf ie aan dat Hooimeyer zelf ook eco-bird gebruikt!! Harrison is organisch en dat wil niet zeggen dat het ecologisch is.. Hij beweerde dat de Harrison die wij krijgen verhit wordt en hierdoor ontstaan er stoffen synthetisch geloof ik die niet zo goed voor de gaai zijn. En bovendien....Harrison maakt geen onderscheid tussen een kaketoe en grijsje..terwijl we allemaal weten dat een kaketoe niet teveel vet naar binnen moet krijgen. Eco bird maakt hier wel onderscheid in. Dus het komt er dan hier op neer dat Hooi Harrison aanbeveeld om zijn eigen beurs te spekken. En als dat waar is dat hij eco-bird gebruikt voor zijn grijsje.....zal dit waar zijn????
Ik heb zelf bijna een jaar ecobird gevoerd en ik was best tevreden...maar feit is dat Cleo de harrison's veel beter eet, ze vindt ze gewoon lekkerder Ze keek niet meer om naar de ecobird...
Wat betreft het ontstaan van sythetische stoffen...volgens mij kan dat niet, want sythetisch betekent dacht ik kunstmatig en een product dat uit natuurlijke ingredienten bestaat kan niet zomaar kunstmatig worden. ....Ik ben overgestapt omdat Cleo's ontlasting soms echt vreselijk stonk en dun was...Dat is nu helemaal over.
Ik denk niet dat Hooi een produkt zou promoten enkel en alleen om zn beurs te vullen, daar zou hij toch echt zn goede naam mee te grabbel gooien...
Ik vind dat je wel gelijk hebt als je zegt dat ecobird meer onderscheid maakt in soorten gaaien, das een pluspunt, want als 'leek' is het lastig om met Harrison's het ideale voedingsschema te vinden...ik maak me nog wel eens zorgen om de hoeveelheid calcium die bbtjes eigenlijk nodig hebben... |
Zaterdag 10 Maart 2007 8:18 pm |
|
|
|
|
RJ Niehof
Beginnende vlieger
ach..ik weet het ook allemaal niet hoor. Van de een hoor je dit en van de ander hooor je dat. Misschien is het een goed idee om af en toe te wisselen. Toch een beetje variatie in voeding...t is maar een idee. Volgens mij doen dat wel meer.
Dat van dat synthetische...ja ik weet eigenlijk niet zeker of die man van ecobird dit zei...er gebeurd volgens hem wel wat tijdens het verhitten van de harrison..Na ja..we moeten maar afgaan op de voorlichting van Hooi en andere mensen die bepaalde pellets adviseren en daaruit kijken wat je eigen goede ervaringen zijn. Minder vervelende geurtjes is ook belangrijk en dat je vogel er goed van eet eveneens. |
Zaterdag 10 Maart 2007 8:53 pm |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Tja, uiteindelijk kun je toch ook wel een boel opmaken uit de conditie van je vogels natuurlijk. Sinds mijn kaketoes harrison krijgen ziet hun ontlasting er een stuk beter uit. Ik geef ze dan wel ook nog regelmatig fruit erbij. Volgens Hooijmeijer is dit niet nodig, maar ik vind droge brok toch hoe dan ook niet echt een vervanging voor verse vitamines.... |
Zaterdag 10 Maart 2007 10:02 pm |
|
|
|
|
RJ Niehof
Beginnende vlieger
ja ik geef ook altijd fruit en groente erbij....soms zitten we samen van bijvoorbeeld een peer te snoepen..gezellig toch en gezond ook nog!! |
Zaterdag 10 Maart 2007 11:10 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Afwisseling is idd wel een idee.... Ach, ze krijgt hier zaad, noten, fruit, groente,gedroogd fruit en birdybread, dus afwisseling genoeg....alleen droge brok lijkt mij ook niks
Ik denk dat die meneer van ecobird bedoelde dat ecobird van een koude persing is, dan gaan er geen voedingsstoffen verloren...maar of Harrison's nou ook van een koude persing is of wordt gebakken?? (dacht t wel hoor, dan gaan er dus wat voedingsstoffen verloren ) |
Zondag 11 Maart 2007 2:03 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Note: Over die onnatuurlijke stoffen.. Er zitten wel dingen in de Harrison die not-organic zijn. (Ik meen minder dan 4,5 procent, want boven de 95,5 procent mag het 'certified organic' heten) |
Zondag 11 Maart 2007 2:06 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

quote:
Originally posted by Sue
Note: Over die onnatuurlijke stoffen.. Er zitten wel dingen in de Harrison die not-organic zijn. (Ik meen minder dan 4,5 procent, want boven de 95,5 procent mag het 'certified organic' heten)
Hetzelfde geldt voor ecobird, of tenminste er staat dat iig 95 procent van de ingredienten biologisch is...  |
Zondag 11 Maart 2007 2:16 pm |
|
|
Pluisje
Vlieger
Hoi RJ,
Het lijkt mij ook een verkooppraatje van Eco-man.
Dat Hooi eco-bird aan zijn vogels voert lijkt me erg grappig , geloof ik niks van....
Harrison's zijn geextrudeerde pellets, dat is gedaan om houdbaarheid langer te maken (6 weken in open verpakking).
Hoe bereikt eco dan zo'n lange houdbaarheid (6 maanden claimen ze bijna geloof ik ????) door conserveringsmiddelen toe te voegen?
Ik weet het niet. Er moet alternatief zijn als ze dat koud persen.
Tijdens extruderen gaan sommige vitaminen verloren en deze zijn daarna extra toegevoegd, zodat de samenstelling compleet is.
Ik heb ook bijna alle mogelijke pellets aan mijn vogels gevoerd. Voordeel van pellets af en toe wisselen is dat mijn vogels nu niet zo kieskeurig zijn en accepteren vrijwel alle pellets die ik aanbied. Stel je voor een merk dat je voert niet meer te koop is - heb ik geen moeite om op andere over te gaan.
Na jaren uitproberen blijft voor mijn vogels toch Harrison's als basis voer het beste . |
Zondag 11 Maart 2007 2:31 pm |
|
|
|
|
RJ Niehof
Beginnende vlieger
ja ze willen toch altijd hun producten slijten aan de mensen he? Ach...ik ga gewoon het een en ander uitproberen en kijk wel hoe Diesel erop reageert. Tot zover eet hij lekker van zijn nieuwe harrison!! En dat afwisselen lijkt me ook een goed plan...dan word je vogel ook niet zo kieskeurig. Ook weer makkelijk |
Zondag 11 Maart 2007 6:43 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:10 pm
|
|
|
|
|