|
|
|
| Geef jij je vogel ook Harrison's Bird Food? |
| ja |
|
60% |
[ 9 ] |
| nee |
|
40% |
[ 6 ] |
|
| Total Votes : 15 |
Tommy07
Beginnende vlieger
| Harrisons bird food advies van dierenarts |
|
|
Tommy en Aiko hebben een paar weken geleden een ruzietje gehad. Hierbij heeft Aiko zijn pootje een beetje gekneusd en Tommy had een lelijk wondje op zijn snavel.
Wij zijn toen naar de dierenarts geweest en die heeft ons verteld dat het toch beter is wanneer de vogeltjes overstappen op Harrison's bird food.
Tommy at het meestal wel maar had daarnaast ook gewoon voer. Aiko daarentegen moest er niets van hebben.
Nu toch maar proberen. Op de site gekeken voor allerlei tips e.d.
Maar wat gebeurd er? Tommy gaat meteen eten en ook Aiko doet vrolijk mee alsof er niets aan de hand is. Hij heeft het nooit gegeten alleen mee gespeeld!!
We gaan toch door met het schema dat harrison's aangeef;
1e dag - 1x 1 uur gewoon voer aanbieden
2e dag - 2x 30 minuten gewoon voer aanbieden
3e dag - 2x 15 minuten gewoon voer aanbieden
4e dag - 2x 15 minuten gewoon voer aanbieden
5e dag - 1x 15 minuten gewoon voer aanbieden
Door het gewone voer hebben we ook fijngemalen Harrison's gedaan.
We wegen iedere dag de vogeltjes om ze zo goed mogelijk in de gaten te houden.
Hoe is bij jullie de overstap geweest?
Tommy en Aiko lijken vooral het voer fijn te malen. Komt er dan ook iets binnen? |
Woensdag 21 April 2010 5:55 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik geef ze Scenic, omdat dit een goede pellet is waar ze het erg goed op doen.
De overstap van gewoon zaad naar Scenic? Gewoon geven! De bonte boertjes gingen het gewoon eten alsof ze nooit wat anders gehad hadden. Voor de grijze en de amazone heb ik iets meer moeite moeten doen. Die heb ik het eerst aangeboden in papvorm wat ze wel aten en langzaamaan steeds dikker gemaakt zodat het uiteindelijk gewone pellets waren. |
Woensdag 21 April 2010 6:21 pm |
|
|
esjo
Moderator

Herman is begonnen met ecobird, die at hij niet zo heel goed, toen ben ik begonnen met de harrisons. Die eet hij erg goed. De Edels krijgen behalve biologisch zaad en veel groente en fruit etc, ook de harrisons en die eten ze ook graag. Ook wanneer er nog zaad is eten ze ook de peelts.
De pyrrhura's eten er wisselend goed en minder goed in.
Fijn dat ze bij jullie zo makkelijk over zijn gestapt.  |
Woensdag 21 April 2010 7:17 pm |
|
|
|
|
Tommy07
Beginnende vlieger
Ik hoop dat het goed gaat en blijft gaan met de vogeltjes.
Maar de dierenarts vond het echt heel erg belangrijk en ik hoorde van veel mensen positieve verhalen. |
Woensdag 21 April 2010 8:44 pm |
|
|
esjo
Moderator

Nergens om, maar ik vind Harrisons een erg goede pellet. Ik heb er verschillende uit geprobeerd maar de Harrisons zijn wel mijn favoriet hier bij de vogels. Ze kosten wat, maar aan de andere kant krijg je er veel gezondheid voor terug  |
Woensdag 21 April 2010 8:48 pm |
|
|
Tommy07
Beginnende vlieger
Ja, dat zei de dierenarts ook.
Plus je hoeft ze geen extra vitamines en calcium meer te geven.
Hun verenvacht zal mooier worden en ze kunnen door de juiste voeding ouder worden.
Alles voor onze vogeltjes... ook duurder voer  |
Donderdag 22 April 2010 7:06 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hier kregen ze in het begin ook harrisons maar vonden ze leuke speeltjes. Daarna heb ik scenic gegeven, ging heel goed voor een tijdje en daarna kreeg ik hetzelfde, vonden ze leuke knikkers . Toen ben ik terug naar harrisons gegaan maar ik maal ze nu elke dag en maal er elke dag een ander nootje onder, moet je ze zien lopen om te zien wat er die dag onderzit. Geslaagd op deze manier dus.  |
Donderdag 22 April 2010 7:52 am |
|
|
Tommy07
Beginnende vlieger
Haha, geweldig!!
Tommy lijkt het fijn te malen, maar krijgt hij op die manier de voeding wel binnen?? |
Donderdag 22 April 2010 8:06 am |
|
|
Tommy07
Beginnende vlieger
Nou zoals vaak wordt gezegd... TE VROEG GEJUIGD.
Aiko en Tommy zijn beiden de hele dag erg onrustig geweest. Ze kregen rond 5 uur hun gewone zaadvoer voor 1 uur.
Aiko heeft de hele dag niet echt gegeten hij woog gister 101 gr
en vandaag (voordat hij weer zaadvoer kreeg) woog hij nog maar 95 gr.
Tommy was maar 1 gr kwijt maar ook hij is erg onrustig. Komt zijn kooi uit en zoekt naar eten.
Eigenlijk vind ik het wel heel erg zielig om onze vogeltjes zo te zien..
Toch maar volhouden?  |
Donderdag 22 April 2010 6:57 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Toch maar volhouden en het gewicht in de gaten houden. Wees gerust, ze gaan je testen. Hier kreeg ik ook stakertjes maar heeft mams niet aan toegegeven en nu lukt het prima. Zolang je zorgt dat ze wat zaadjes krijgen op een bepaald moment, zodat je zeker weet dat ze iets hebben gehad op een dag dan leren ze het vast wel.
Hier is het ook zo gelukt. Maar, ik blijf erbij, het gewicht moet je in de gaten blijven houden.
Het is niet zielig hoor, ze manipuleren gewoon graag. Jos heeft alles uit de kast gehaald, mij negeren, mij bijten, noem maar op. Op een bepaald moment is hij netjes gaan eten en werd hij beloond met een lekkere dikke noot toen hij klaar was met eten. Was het op slag terug liefde met mams  |
Donderdag 22 April 2010 9:37 pm |
|
|
Tommy07
Beginnende vlieger
Tommy is zo van streek dat hij nu 's ochtends om 7 uur wakker is.
Gisteren was Tommy zo op zoek naar eten dat hij een plekje heeft ontdekt waar hij zijn kooi uit kan
Dus nu moeten we die ook nog verbouwen
Aiko schreeuwt vooral veel en is erg onrustig.
We vinden het echt heel erg zielig, maar we houden vol!  |
Vrijdag 23 April 2010 7:09 am |
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
Hier heeft het ook zeker een week of 2 geduurd voordat de pellets (ecobird) gegeten werden. Dus blijven volhouden zou ik zeggen.
Zaadvoer blijft trouwens nog altijd favoriet, maar dat geef ik maar een paar keer per week, omdat anders de pellets niet mee gegeten worden.
Zit zelf nog weleens te twijfelen om op andere pellets over te gaan, iemand ervaringen mee hoe moeilijk of makkelijk dat overzetten was? |
Vrijdag 23 April 2010 1:38 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Cleo heeft ook ecobird gegeten, maar ik wilde ook de HPC eens proberen, de voordelen vond ik dat Cleo geen stinkende poepjes meer had en ze ze veel makkelijker at, ze vond ze gewoon lekkerder. Ik heb ze bij het overzetten een paar keer voor de neus opgegeten en toen gewoon in dr bakje gedaan, dat was het. Cleo is dan ook wel een enorme vuilnisbak...  |
Zaterdag 24 April 2010 7:36 am |
|
|
Tommy07
Beginnende vlieger
Fijn zeg, zo'n vogel!!
Vandaag heb ik de Harrisons's fijn gemalen in een vijzel en een klein beetje suiker erbij gedaan. Toen een paar druppeltjes water totdat het deeg was en uiteindelijk balletjes ervan gemaakt.
Aiko vindt dat wel lekker en eet er een beetje van.
Tommy moet er niets van hebben!  |
Zaterdag 24 April 2010 12:14 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
De eigenwijze amazone van mijn achterburen heb ik rigoreus overgezet.
's morgens pellets. en geluk. Ik ga aan het werk.
's avonds weer pellets en als hij niet had gegeten dan een klein schepje zaad.
na 3 dagen at hij de pellets.
Zowel Keko als Jojo van mij aten het eigenlijk meteen. Jojo kwam van de nutribird af en dan is een harrisosnbrokje ene tractatie. keko had helemaal geen eten bij zijn vorige baasje, dus die at alles wat je hem voorschotelde |
Zaterdag 24 April 2010 9:57 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:11 pm
|
|
|
|
|