harrisons

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Assie
Vlieger

harrisons  Reageer met quote  

hallo allemaal

ik heb weer een vraagje

binkie is nu 9 maanden en eet high potencie corse pellets(rode etiket) van harrisons

nu las ik ergens dat er een opvolg pellet is klopt dit?of moet hij gewoon nog deze

groetjes assie
Bericht Dinsdag 5 Mei 2009 11:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Na ongeveer een jaar kunnen ze over op de life time coarse. Het blauwe etiket
Bericht Dinsdag 5 Mei 2009 12:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Leia geef ik nog steeds high potencie corse, die is nu inmiddels 2 jaar en iets minder dan 1,5 jaar aan deze pallets.
Bericht Dinsdag 5 Mei 2009 1:13 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Op zich kunnen ze over.
In de HPC zit meer calcium en vetten. Zeker het eerste levensjaar en vogels die net overgezet zijn is het belangrijk dat ze goed aansterken. Daarna kan je gewoon over op de LTC (scheelt ook in prijs)

Ik bestel het trouwens bij www.dachoogvliet.nl
Bericht Dinsdag 5 Mei 2009 1:17 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij moeten grijze roodstaarten ook na die periode op de HPC blijven 'staan'. Ik meen dat het ook op de verpakking staat?
Bericht Dinsdag 5 Mei 2009 1:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Nee hoor dat hoeft niet.

De operator van de papegaaienclub heeft dat nagevraagd bij Yvonne van Zeeland van de Universiteit voor diergeneeskunde.
Ook Harrisons in Amerika is aangeschreven en die beamen dat als de vogel in goede conditie is ze over kunnen stappen op LTC
Bericht Dinsdag 5 Mei 2009 1:57 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oke, dus mijn BB-tje kan na 3 jaar Harrisons wel over.
Ga het eens uitproberen met een klein zakje Wink
Bericht Dinsdag 5 Mei 2009 3:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Oke, dus mijn BB-tje kan na 3 jaar Harrisons wel over.
Ga het eens uitproberen met een klein zakje Wink

Sue geeft volgens mij al zeker 5 jaar harrison hpc.

ik zou dus ook over kunnen op de adult?
Bericht Dinsdag 5 Mei 2009 3:50 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe zit dan eigenlijk met de hogere calcium behoefte van afrikaanse soorten? Klopt dat wel? Iemand die het weet? Cleo laat ik op HPC staan omdat ik bang ben dat ze anders teruggaat in gewicht..... Denken
Bericht Dinsdag 5 Mei 2009 5:14 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Hoe zit dan eigenlijk met de hogere calcium behoefte van afrikaanse soorten? Klopt dat wel? Iemand die het weet? Cleo laat ik op HPC staan omdat ik bang ben dat ze anders teruggaat in gewicht..... Denken

kan te veel engerie vet etc van de hpc, ook schadelijk zijn?
Bericht Dinsdag 5 Mei 2009 5:18 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm dat is echt nieuws voor me. Zeker omdat het op de zak staat/stond. Hebben ze ook gezegd welke van de twee beter is? (in casu)
Bericht Woensdag 6 Mei 2009 7:05 am
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb de zak nog eens nagekeken, maar er staat toch echt dat de roodstaart HPC moet krijgen.

Nu ben ik echt
Bericht Woensdag 6 Mei 2009 12:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ik ga even vragen aan de beheerders van de papegaaienclub of ik de brief hier ook mag plaatsen
Bericht Woensdag 6 Mei 2009 1:05 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Welke HP voor welke vogel?

Uitleg gehad over pellets door Dierenarts Nico Schoenmakers. Laatst hebben wij het op het forum gehad over wat je de gaaien het beste kunt geven HPC of Harrison Adult Life Time.

Even kort samengevat komt het hier op neer dat in principe alle pellets beter zijn dan zaad. Maar er zit toch heel veel verschil in want je hebt zoveel fabrikanten die nu pellets maken en ze weten nog steeds niet wat er precies in moet aan voeding e.d. Er zijn maar een paar bedrijven (onderzoekers en dierenartsen) die echt onderzoek hebben gedaan wat een papegaai nu werkelijk moet eten, alleen zijn ze daar nog zeker niet achter.

Je hebt bijvoorbeeld Amazones die uit Zuid-Amerika komen, grijze roodstaarten uit Congo Afrika, Edels uit Nieuw Guinea enz enz. In ieder land/gebied groeien andere vruchten, planten, bomen. En ze weten ook niet wat ze in dat land precies eten om de samenstelling van een pellet zo geavanceerd te maken dat alle voedingsstoffen er ook in zitten.

Harrison, Senic en Kaytee hebben wetenschappers die ECHT onderzoek doen en dus ook een laboratorium hebben en nog steeds bezig zijn met de samenstelling van de pellets. Dierenarts Nico Schoenmakers heeft veel kontakt met Greg Harrison en is zelfs gast geweest bij zijn dochter die ook papegaaien heeft.

Ook niet iedere papegaai is hetzelfde de een doet het beter op Harrison terwijl de ander het goed doet op Senic of Kaytee. Hij gaf ook aan dat Harrison de betere pellet is zeker omdat er veel onderzoek na gedaan is.

Maar om op mijn vraag terug te komen of we de papegaaien nu de Harrison High Potency Coarse te geven was zijn antwoord NEE. Ze kunnen allemaal over op de Harrison Adult Life Time. Ik gaf ook aan dat ik in het bezit ben van grijze roodstaarten, senegal papegaaien en een amazone Lucky (die was er ook bij) en ook van verschillende leeftijden.

Als je papegaai in goede konditie en gezondheid is kunnen ze dus allemaal Harrison Adult Life Time eten of het nu grijze roodstaarten zijn of senegal of edels of wat voor soort dan ook. Het is allemaal een pot nat maar op de ene zak staat een grijsje op de andere een amazone enz enz. Wel belangrijk is veel dag- en zonlicht zeker voor een grijze roodstaart.

Dus naar mijn mening is het geven van de goeie pellets het belangrijkste onderdeel dat er ook daadwerkelijk onderzoek na gedaan is wat het beste is en ze het ook nog steeds doen en krijgen ze hier Harrison Adult Life Time (als deze zak op is).

Alle namen die Nico Schoenmakers noemde van de onderzoekers ben ik helaas vergeten maar ik vond het toch wel belangrijk om het hier even te melden. De mail uit Amerika heb ik nog niet binnen (ivm de feestdagen zal dat nog wel even duren denk ik) maar zodra die binnen is zal ik het hier ook even doorgeven.

De keus laat ik over aan jullie (alle papegaaienliefhebbers) geef ze in ieder geval pellets en geen ZAAD.

BRON: Marion, papegaaienclub
http://www.google.com/community/.....bid=331434
Bericht Woensdag 6 Mei 2009 1:31 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dank je wel voor het plaatsen Marieke.

Dan gaat Herman over op de Life Time. De Edels hou ik nog een poosje op de course - vooral ook omdat zij net op pellets zitten en nog goed in conditie moeten komen.(en ik nog een volle grote zak heb staan Mr. Green )
Bericht Woensdag 6 Mei 2009 1:34 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:12 pm
  Berichten van afgelopen: