Help! Hij eet geen pellets

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Nathalie
Fladderaar

Help! Hij eet geen pellets  Reageer met quote  

Hoi,

Ik heb vrijdag bij Hedwig scenic pellets gehaald maar Timmy wil ze niet eten. Ik heb het al geprobeerd in de vruchtensap, zelf eten etc.
Als ik ze zelf eet of hem eten geef dan eet ie wel iets, echt heeeeel weinig en alleen als ze in de vruchtensap zijn gedompeld en dus zacht zijn. Maar zelf eet hij niks. Als ik thuis kom van mijn werk zie ik in zijn bakje wel wat kapotgebeten pellets maar echt opeten volgensmij niet.
Ik heb er wel wat fruit en een palmnoot bij gegeven dus hij heeft wel wat binnengekregen, maar pellets, ho maar.
Zijn ontlasting is ook erg donker en tegen het bruin aan.

Heeft iemand tips???
Of toch maar terug naar zaad?
Bericht Dinsdag 16 Januari 2007 5:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Help! Hij eet geen pellets  Reageer met quote  

Hmmm, een eigenwijze gaai!
Wat jammer dat hij de pellets niet goed wil eten. Heb je een weegschaal? Dan kan je z'n gewicht in de gaten houden tijdens het overschakelen.

Heb je 'm 's avonds wel een beetje zaad gegeven?

Die donkerbruine ontlasting vind ik een beetje raar..
Bericht Dinsdag 16 Januari 2007 5:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Nathalie
Fladderaar

Reageer met quote  

Een paar weken geleden heb ik hem gewogen. Toen woog hij 450 gram.
Gisteravond heb ik hem weer gewogen en toen woog hij nogsteeds 450 gram.

's Avonds voor het slapen gaan geef ik hem een bakje zaad (niet super veel hoor, een klein beetje) en dat eet ie op alsof hij een week geen voer heeft gehad.

De ontlasting is donkergroen, beetje tegen het bruine aan ipv feller en helder groen (tja, moeilijk uit te leggen haha)

Zou ik toch door moeten zetten of terugschakelen?
Bericht Dinsdag 16 Januari 2007 6:31 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Misschien kun je tijdelijk alleen een krantje op de de bodem leggen en de aantal staafjes die je aan scenic geeft 's ochtends tellen, dan weet je ongeveer wat er gegeten wordt. Ik zou er sowieso iets van fruit en groenten overdag bijgeven en misschien 's avonds wat zaad, zodat hij niet met een lege krop gaat slapen. Maar even scherp in de gaten houden..?? Confused
Bericht Dinsdag 16 Januari 2007 6:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh je hebt hem gewoon gewogen voordat je begon met het overzetten. Als zijn gewicht gelijk blijft dan zou ik nog even doorzetten hoor. Very Happy Hij krijgt iig genoeg binnen om zijn gewicht te handhaven.
Als hij nou een val zou hebben gemaakt van 450 naar 400 dan had ik gezegd, probeer het op een andere manier als hij weer is aangesterkt. Wink

Wat als je hem een grote theelepel zaad geeft? Da's minder dan dat je nu geeft?

Ze kunnen ook door de pellets een andere kleur ontlasting krijgen.

Trouwens, ik heb Scuttle hier geprobeerd op de scenic te zetten maar dat vertikte hij. De Harrisons vindt hij wel erg lekker.
Bericht Dinsdag 16 Januari 2007 6:46 pm
Nathalie
Fladderaar

Reageer met quote  

Dat zou ook een idee zijn, om verschillende pellets te proberen. Maar om nou van alles een zak te kopen vind ik veelste duur. Daar heb ik helaas het geld niet voor. Ik vind 15,50 voor nog geen kg al duur.

Laura, ik heb geen staafjes, maar soort van bolletjes. Om die allemaal te gaan tellen is gekkenwerk Smile

Ik meen dat voordat ik Timmy kocht hij ook pellets at mij Dierenparadijs in Weert.
Ik zou hem wel eens kunnen mailen welke dat waren en of dat inderdaad zo was want misschien vergis ik me.

Ik vind het zo zielig want ik zie dat ie honger heeft en dan is ie naar zijn zaadjes aan het zoeken. Hij loopt wel steeds naar zijn etensbakje en dan ziet ie dat er (nogsteeds) pellets inzitten en dan draait ie weer om.

Is een eetleper zaad niet te weinig? Of maakt dat niet zoveel uit?
Bericht Dinsdag 16 Januari 2007 6:56 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is inderdaad behoorlijk prijzig.. Maar kijk eens hoe lang ze ermee doen! Een gemiddelde hond is echt tig keer duurder hoor.
Ik doe hier met Harrison (5 pound) anderhalve maand. Ik heb 4 gaaien. Iago en Scuttle eten ontzettend veel. Eerst betaalde ik 45 euro voor die zak, nu iets van 35 euro omdat ik een grote zak heb gekocht. Very Happy
(Ik zeg niet dat je persé Harrison moet nemen, maar 't is meer om het bedrag te relativeren)

Ik denk dat 'ie jou aan het manipuleren is hoor. Je moet het niet te snel zielig vinden. Ik zou 'm tijdens het overzetten ook niet te veel andere dingen geven. Eerlijk gezegd zou ik 'm overdag z'n pellets geven en verder niets.
's Avonds een eetlepl (grote!) zaad. Waarschijnlijk spaart hij nu z'n honger tot 's avonds. Dan kan hij zich helemaal voleten met zaad en hoeft 'ie 's ochtends geen pellets te eten. Cool
Als hij eenmaal over is moet je natuurlijk wel weer dingen erbij gaan geven. Wink

Wel belangrijk is dat je zijn gewicht heel goed in de gaten houdt tijdens het overzetten. Ook zou ik heel goed z'n poepjes in de gaten houden. Als hij stopt met poepen zit het natuurlijk niet goed. Wink

Succes!
Bericht Dinsdag 16 Januari 2007 7:11 pm
Nathalie
Fladderaar

Reageer met quote  

Ok ik geef hem morgen niks erbij alleen pellets.
Ik had wel een bakje met pellets in wat vruchtensap en gewoon zijn voerbakje met pelets (droge).
Is het dan verstandiger om alleen in zijn voerbakje en niet meer een apart bakje met wat sap?

Hij poept opzich goed. Sinds dat ik thuis ben heeft ie al 3x gepoept. Wel kleine beetjes, maar beter als niks.

Bedankt voor je reactie!
Bericht Dinsdag 16 Januari 2007 7:20 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ehm ik zou wel de pellets met vruchtensap blijven aanbieden hoor.. Very Happy (Wel vaak vervangen ivm schimmels)
Het is echt belangrijk dat je zijn gewicht en ontlasting goed in de gaten houdt.. Very Happy
Als dit echt niet werkt, dan kan je altijd nog andere dingen proberen. Cool
Bericht Dinsdag 16 Januari 2007 7:24 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oja het kan ook nog helpen als je de pellets aanbiedt in een andere omgeving. Buiten ofzo? Of in een andere kamer..
Bericht Dinsdag 16 Januari 2007 7:25 pm
Nathalie
Fladderaar

Reageer met quote  

Daar heb ik ook al aan zitten denken. Ik wilde hem morgen naar mijn moeder brengen (ik moet toch weg) en daar pellets laten eten. Om te kijken of ie het dan wel doet.
Maar ik moet zometeen toch naar mijn sportclub, dus neem ik hem ook mee met een bakje voer. Wie weet gaa hij daar wel overstag.
Als dat zo is zit ie me dus gewoon voor de gek te houden Very Happy

Wordt vervolgd dus... Very Happy
Bericht Dinsdag 16 Januari 2007 7:31 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ahhh wat gaaf! Gaat hij gewoon mee sporten? Wat een supergaai! Cool Cool Kan hij ook nog wat sporten! Laughing
't Is een goed idee om 'm mee te nemen naar je moeder, ik ben benieuwd hoe het gaat!
Bericht Dinsdag 16 Januari 2007 9:14 pm
Nathalie
Fladderaar

Reageer met quote  

Op de sportclub heeft ie niks gegeten. Maar het was ook best wel druk dus daar kan ik me iets bij voorstellen.
Ik wacht morgen nog even af.

Ik heb nu wat zaadjes door de pellets heen gemengd dus daar is hij nu van aan het snoepen. Heb maar een eetjepel gedaan dus hopelijk heb ik morgen meer succes! Very Happy
Bericht Dinsdag 16 Januari 2007 10:40 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ah jammer. Maar morgen denk ik dat hij echt wel wat gaat eten hoor. Very Happy
Ik hoop dat hij, als hij de zaadjes opeet, ook nog wat pellets binnenkrijgt...
Pffft je moet wel vindingrijk zijn om ze iets te laten eten. Laughing
Bericht Dinsdag 16 Januari 2007 10:56 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

bij ons vond Tommy de kaketoe de pellets ook niet lekker. maar ik doe er wat water over en maak het een beetje warm in de magnetron. hij is gek op warm eten, nou eet hij ze wel.
je kan het proberen. Het kan soms wat langer duren om ze de pellets te laten eten maar je moet niet opgeven hoor. ze kunnen het soms meer dan een week volhouden maar uiteindelijk gaan ze het toch eten. niet opgeven. geef anders om de andere dag pellets. een dag zaad en de dag er na weer pellets en bouw dan het zaad af. maar niet de pellets weglaten hoor. gewoon aan blijven bieden. zijn koppigheid zal echt wel over gaan.
Bericht Woensdag 17 Januari 2007 8:06 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:12 pm
  Berichten van afgelopen: