HELP! Komedie of echt ziek =(

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
sweatyke
Eitje

HELP! Komedie of echt ziek =(  Reageer met quote  

Hoi iedereen,
ik ben sinds drie dagen terug overgeschakeld op pellets voor Kiko. ervoor at ze enkel zaadjes.
en het gekke is, de eerste dag heeft ze beetje geprotesteerd maar uiteindelijk heeft ze ' s avonds toch ferm ervan gegeten uit honger. maar nu doet ze echt al 3daagjes heel zielig en aanhankelijk. ze zit constant muisstil in haar kooi aan de tralies te kijken met triestige oogjes en vanaf het moment dat ze me ziet staat ze voor haar traliekes te denderen om bij mij te kunnen komen. als ik haar deurtje open wacht ze niet eens meer tot ik mn vinger uitsteek, maar komt ze al direct op me gekropen. ze wilt constant dicht bij me zijn en bekijkt me dan echt zo met zielige oogjes. en als ik haar eventjes alleen op haar kooitje laat zitten op de vrijzit wappert ze direct de grond op en scheurt ze razendsnel de hele grond af om te zoeken of er toch niet nog ergens een klein zaadje ligt.
ik maak me beetje zorgen om haar of ze daadwerkelijk ziek is of gwn komedie speelt om toch maar zaadjes te kunnen krijgen. want raar genoeg eet ze uiteindelijk toch ferm van haar pellets.
heeft er nog iemand misschien ooit in zo'n situatie gezeten met hun papegaaitje?
Bericht Woensdag 3 Augustus 2011 1:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
sweatyke
Eitje

Reageer met quote  

Ik moet er wel ook bij plaatsen dat ze de laatste dag haar behoefte nogal waterig doet. ze had dat ervoor zo nu en dan ook wel eens,,meestal als ze zich opjaagde voor iets maar nu is het wel vrij veel.
Bericht Woensdag 3 Augustus 2011 2:10 am
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Het toverwoord bij overzetten naar andere voeding is: WEGEN.
Zo weet je of hij genoeg binnen krijgt.

Wat betreft de diarree. Ik geef mijn vogels altijd pellets van Harrison's en ben een keer een tijd overgegaan op ZUpreem. Bij het geven van Zupreem kregen al mijn vogels dunne poep, daarom zit ik nu weer op de Harrison's.
Bericht Woensdag 3 Augustus 2011 7:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
sweatyke
Eitje

Reageer met quote  

ik ben hier al enkele dierenwinkels afgereisd en de enige pellets wat ik vind zijn van nutribird p15. waar haal jij ze als ik mag vragen? bestel je ze of haal je ze in een dierenspeciaalzaak?
Bericht Woensdag 3 Augustus 2011 2:49 pm
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Ik koop ze bij mijn vogelarts. Er is ook een dierenarts in Hoogvliet / Spijkenisse die ze via het internet verkoopt.
Bericht Woensdag 3 Augustus 2011 4:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Grey1976
Eitje

Pelletvoer  Reageer met quote  

Een vraagje; geef je je gaai alleen nog maar pellets of vul je dit nog aan met zaadvoer?

Ik geef mijn grijzen ook pellets, maar wel aangevuld met een kwalitatief goed zaadmengsel. Dit schijnt beter te zijn voor hun spiermaag. Misschien niet handig om dit meteen te gaan doen in de overstapperiode, maar daarna...Heeft ie ook weer wat meer afwisseling in zijn eten Klappen

Gr Micha
Bericht Woensdag 10 Augustus 2011 1:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

harrisons geef ik ook. Ik koop ze via volgende link http://www.24parrot.com/?sessionID=IVC

Heb ze vroeger ook via mijn arts besteld maar als ik ze zelf bestel bij 24 parrot dan scheelt me dat al snel 20-25 euro (weet de precieze prijs niet meer van bij de arts, is al te lang geleden dat ik daar nog bestelde)

Ik geef ook zaadjes, hier enkel een beetje in de avond, verder harrisons, vers fruit/ groenten en in de namiddag een beetje kiemzaad.
Bericht Woensdag 17 Augustus 2011 1:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

wat Nel zegt is inderdaad waar! Je vogel gaan wegen, dan weet je precies hoeveel hij eet, in gewicht bijkomt of afvalt.

ik geef mijn vogels Nutribird/ kaytee/ en optibird, tevens zaden.
bij de nutribird en de optibird wel een wat dunnere ontlasting.

dat jengelen/zeuren herken ik. Ik heb sinds kort er een jonge rose kaketoe bij. Ook bezig deze van de zaadvoeding over naar de pellets te krijgen. ik weeg hem en hij neemt in gewicht toe. geef nu nog steeds iedere avond gedurende een half uurtje een bak met zaden. Hij komt er hongerig op af, maar blijft niet lang bij de voerbak zitten.
Je moet oppassen dat hij je niet gaat manipuleren met zijn zielige gedrag.
Goofy kan ook behoorliijk schreeuwen, dit negeer ik zoveel mogelijk. Smile
Bericht Woensdag 17 Augustus 2011 9:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

Wanneer je de indruk hebt dat je vogel echt honger heeft, dan zou ik hem de zaden weer even aanbieden.

Maar wanneer je het echt niet vertrouwd dan zou ik voor safe gaan, toch even de vogelarts bezoeken!
Bericht Woensdag 17 Augustus 2011 9:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:13 pm
  Berichten van afgelopen: