Mijn bonte boertje eet alleen groente & fruit?!
Ik dacht al een paar dagen dat ze de pellets niet op at en dat ze dus enkel de lekkere fruit en groente er tussenuit at.
Dus vanmorgen gaf ik haar alleen pellets en ze proefde maar begon absoluut niet te eten. Alleen mij aankijken van: eh, is dit alles?
De kweker vertelde mij dat ze elke dag een mix van pellets, groente, fruit en zaadjes kreeg. Dus omdat ze hier net is doe ik dat ook maar ze eet alleen de fruit, groente en zaadjes.
Hoe moet ik dit nu oplossen?
En dat ze nog zo jong is wil ik haar iig iets laten eten natuurlijk maar op deze manier komt ze nooit aan genoeg voedingsstoffen toch?
Vrijdag 22 Juli 2011 8:26 am
alexandraatje Kamikaze piloot
geen paniek, vogels proberen ons graag uit. laat haar maar even. geef haar nu alleen pellets en in de avond kun je een lepel zaad geven zodat ze wel met een vol buikje gaat slapen.
vogels kunnen dit heel lang volhouden. nu hangt het van jou af hoe sterk jij bent
quote:Originally posted by alexandraatje
geen paniek, vogels proberen ons graag uit. laat haar maar even. geef haar nu alleen pellets en in de avond kun je een lepel zaad geven zodat ze wel met een vol buikje gaat slapen.
vogels kunnen dit heel lang volhouden. nu hangt het van jou af hoe sterk jij bent
Haha Oke!
& dan geen fruit even geven of gewoon 's avonds voor het slapen gaan?
Want ze eet ook haast geen zaadjes, Naja ze eet ze wel hoor maar of ze er nou echt dol op is.
Fruit vind ze echt fantastisch, vooral nectarines en perziken enzo. Pas als dat op is dan begint ze aan de groente
ik denk dat best even alleen groente en pellets kan geven. en denk dan aan groenteblokjes van een kleine dobbelsteen en niet meer. zoals Alexandraatje zegt 's avonds desnoods een lepeltje zaad...
Zaterdag 23 Juli 2011 8:04 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:13 pm