|
|
|
jodi
Eitje
| HELP!!!! |
|
|
HALLO ALLEMAAL..
IK HEB EEN PAAR VRAAGJES HOOP DAT JULLIE MIJ KUNNEN HELPEN!!!
IK HEB SINDS 2 WEKEN EEN BONTE BOERTJE VAN NU 9 WEKEN..HIJ IS ERG MOOI EN LIEF MAAR BEN ME DOOR DEZE SITE GAAN BESEFFEN DAT JE ER ERG VEEL MEE KAN DOEN,DAT VIND IK ENG EN KRIJG EEN BEETJE FAALANGST..
OMDAT IK NU AAN ME ZELF BEGIN TE TWIJVELEN(HEB WEL EEN ZOON VAN 7)MAAR BEN BANG DAT IK DIT FOUT DOE BV 1. HIJ BEGINT VEEL TE HAPPEN,MAAKT DAN MET ZIJN BEKKIE OPEN EEN RAAR GELUID LIJKT OF IE BLAAST MAAR WEET HET NIET ZEKER IK VIND DAT BEST ENG MAAR BEN NIET BANG VOOR HEM MAAR BEN WEL BANG DAT DAT BLIJFT?????
WAT KAN IK HIER IN DOEN??
2.HOE KAN IK HEM HET BESTE AANDACHT GEVEN OF BEZIG HOUDEN??
3.WIL HEM MORGEN MEE IN DE TUIN NEMEN MAAR DURF NIET IVB ER WORD GEZECHT DAT HIJ NIET OP DE TOCHT MAG??MORGEN WORD HET MOOI WEER DUS EN IK HEB EEN TUIN..IN ZIJN KOOI DURF IK WEL MAAR NIET ER UIT HIJ IS GEWIEKT MAAR IK VIND DAT IE ERG VER KOMT EN VEEL VLADERT... ??
BEN GEWOON BANG OM MN MOOIE BEESTJE JODI KWIJT TE RAKEN..
WIL OOK EEN TUIGJE HALEN MAAR HOOR DAT DIE MEESTAL TE GROOT ZIJN VOOR BONTEBOERTJES..
HOOP DAT IEMAND ME WIL HELPEN OM VAN MN ANGST AF TE KOMEN EN ME WIL HELPEN ER EEN LIEF BEESTJE VAN TE MAKEN..
LIEVE GROETJES RAMONA ZIJN BAASJE!!!  |
Dinsdag 6 Juni 2006 10:21 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
Hoi en welkom hier
Wat leuk dat je op ons forum komt en nog leuker dat jullieeen BBtje hebben Punt 1...niet zo onzeker zijn hoor!!!! Je kunt t best! Je bent alleen net als iedereen van ons ooit...nog vrij nieuw in t gaaien gebeuren
Vogels worden helemaal niet zo snel ziek van tocht...en buiten al helemaal niet. (beter gezegd....van alleen tocht wordt niemand ziek, daar is een virus of bacterie voor nodig) Veel mensen (incl ikzelf) nemen hun vogels ook gerust mee de sneeuw in (niet heel lang, 15 min ofzo, maar toch) , dus geen zorgen over de kou! Elk weer is gaaienweer en gezond voor onze vriendjes...alleen heel harde wind is wel eens wat eng omdat ze dan mss wegwaaien
Dat klapperen...daar moet je ook niet bang voor zijn. Stel dat hij bijt (ben je daar bang voor?), dan moet je rustig blijven en hem in iets anders laten bijten. Net als een klein kindje heeft hij nog niet helemaal door wat wel en niet in de snavel mag
Hoe is hij trouwens gewiekt? zitten de buitenste veren er nog aan? die moeten er namelijk ook af. Als hij dan nog vliegt, dan kun je hem iets verder (laten) knippen
Aandacht geven kan door hem veel bij je te hebben, gewoon in de buurt zetten als je je dingen doet, door hem mee te nemen naar buiten of ergens naar toe, met hem te spelen, trucjes te leren etc etc
Nou ja...je bent nu hier en er zijn hier heel veel topics en tips om door te lezen en heel veel mensen die je graag advies willen geven EN graag naar jullie leuke verhalen luisteren...en fotos willen zien enzo
Groetjes van Daphne (oh ja...zou je de volgende keer niet van die grote letters willen typen? ) |
Dinsdag 6 Juni 2006 11:12 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Beter is het niet uit te leggen!!
Succes Jodi |
Woensdag 7 Juni 2006 6:09 am |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
hallo welkom hier op het forum.
weer een bbtje erbij leuk zeg.
zoals jip al zegt beter dan tommy kan ik het ook niet uitleggen.
in ieder geval succes en sterkte. |
Woensdag 7 Juni 2006 8:24 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

welkom hier...
Ik heb ook een bbtje...ze is nu een half jaar, maar in het begin blaasde ze wel eens naar me met dr bek open, nu doet ze dat niet meer...enne, je kan het best hoor!! Ik heb zelf ook zo'n tuigje geprobeerd, maar dat was geen succes, ze verzet zich met hand en tand (ehm snavel en poot)....misschien kan de vogelarts nakijken of Jodi goed is gewiekt, dan kan ze echt niet wegvliegen hoor.... |
Woensdag 7 Juni 2006 11:31 am |
|
|
Sander
Beginnende vlieger
Ramona,
Ik heb hier ook niets meer aan toe te voegen!
Heel veel plezier en succes met je Bb-tje!  |
Woensdag 7 Juni 2006 2:08 pm |
|
|
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Hee!!
Welkom hier
Mocht je hulp nodig hebben, wil ik je graag helpen. Woon zelf in Hilversum, dus dat is erg dichtbij! |
Woensdag 7 Juni 2006 7:46 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Welkom hier! Leuk zeg, weer een bb'tje erbij!
Tommy heeft al erg veel uitgelegd..
Maarre, faalangst? Da's toch nergens voor nodig!  |
Donderdag 8 Juni 2006 8:57 am |
|
|
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Welkom hier en veel plezier met je BB-tje!
Ik heb niets toe te voegen aan het antwoord van Tommy! Je kunt het echt wel, gewoon rustig aan, geduld, geduld en oh ja geduld. |
Donderdag 8 Juni 2006 3:24 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Hoi Ramona!!!! Hoe gaat het nu????
Hoop dat je je niet meer zo onzeker voelt
Nergens voor nodig!!! |
Donderdag 15 Juni 2006 5:51 pm |
|
|