|
|
|
Python1
Beginnende vlieger
| Hij wilt de pellets niet |
|
|
Hier wilt jacko maar niet van zijn pellets eten hoor.
Heb van lorre&co pellets van prettybird meegenomen maar die ziet hij niet echt liggen daar eet hij miss zo eens 1 blokje per dag van.
Nu heb ik al eens geprobeerd enkel de pellets in zijn kooi te zetten voor heel de dag en niets anders. Maar eind van de dag lijkt hij echt zo op het einde van zijn krachten en echt niet in zijn doening precies of hij gaat elke minuut van zijne stok vallen. Maar hij vertikt het op ze te eten geef je iets anders daar vliegt hij dan op als ne zot.
Nu heb ik in de winkel pellets gekocht van nutribird de classic en de tropic. En weer van hetzelfde hoor enkel die pellets in zijn kooi en eind van den dag gaat hij weer precies van zijne stok vallen. Ze dachten hier zelfs al dat er met jacko iets schol dat hij iets in zijne kop heeft gekregen ofzoiets.
Moet ik nu gewoon doorbijten en nog een dag wachten of gaat hij dan echt van zijne stok vallen?? |
Maandag 16 Juli 2007 6:26 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Ik denk niet dat ie zo snel van zijn stok zal vallen,hoor.
Gewoon volhouden. Let wel op of ie drinkt.
Coco hier heeft 3 dagen amper gegeten,toen is ie er toch maar eens aan begonnen. |
Maandag 16 Juli 2007 6:48 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Hij wilt de pellets niet |
|
|
Denk dat dat van z'n stok vallen wel los zal lopen hoor. Papegaaien kunnen prima manipuleren.
Handig is wel om z'n gewicht in de gaten te houden als je 'm overzet.  |
Maandag 16 Juli 2007 6:56 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Als je er zelf van gaat eten, wil hij ze dan ook niet? |
Maandag 16 Juli 2007 9:07 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Of net doen alsof je zelf eet? Heb je niemand met wie je de pellets kan uitwisselen? Jullie kunnen dan net doen alsof Jacko niet bestaan.. Waarschijnlijk wordt hij groen van jaloezie en op dat moment kan je 'm een pelletje aanbieden.. Eerst pellet wegtrekken wil ook wel helpen.. Klinkt gemeen maar kan erg effectief |
Maandag 16 Juli 2007 9:15 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wat ik deed om ze er aan te wennen was een beetje vocht van de gekookte groenten er over doen of wat fruisap. dan aten ze er wel van.
je kan ook een heel klein beetje zaadvoer mengen met de pellets, dan komt het ook wel. veel geduld hebben en vooral jij volhouden want als je gaayt twijfelen dan winnen zijn.
nutribird wordt hier meer op prijs gesteld dan pretty bird. daar willen ze niks van weten. |
Dinsdag 17 Juli 2007 2:17 pm |
|
|
|
|
Python1
Beginnende vlieger
Ik weet dat hij niet zo snel van zijne stok gaat vallen zene maar this gewoon omdat hij nog redelijk jong is en nog wat moet groeien en bijkomen vind ik het een beetje erg. En ook toen bij de Va zij die dat hij een beetje aan de magere kant was maar dat dat normaal was voor een jonge vogel.
Maar denk wel als ik hem nu zo zie dat er wel een pakje gewicht al bij is zene.
Goed zal hem eens wegen en dan na een volledige dag terug wegen.
En als hij niet is afgevallen dan hou ik het nog een dag extra uit of tot dat hij echt van zijn stok ligt (Gaan we dus zeker niet doen)
Kzal eerst nog eens proberen met de nutribird tropic en als dat niet werk dan ga ik eerst nog eens harrisons bestellen en als hij dat nog niet wilt. Zullen we eens zien wie er het langste volhoud ik of hij.
En moest dat nog niet werken kunnen we begingen te proberen er van alles onder te mengen.
En hopelijk dat hij tegen dan ze eet want dan zijn we wel een heel tijdje verder
Bedankt voor de tips in iedergeval al. |
Dinsdag 17 Juli 2007 8:26 pm |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Papegaaien zijn erg eigenwijs. En zullen ver gaan om te 'winnen'.
Bijna iedereen die hun vogel op de pellet wil hebben, is hier door heen gemoeten. Het is moeilijk en hard. Maar dat is de enige manier. (of het duurt gewoon heel lang en kost je heel veel geld vanwege het constant weggooien van ongegeten pellets)
Ze zijn echt niet zo zielig. Overdag alleen maar pellets en 's avonds een eetlepel zaadjes omdat ze niet met lege krop mogen gaan slapen.
Dus ook geen fruit of een stukje koek of zo iets. Want anders vult hij zich daar nog mee.
Zolang zijn gedrag levendig is is er niets aan de hand. Uiteraard zal hij afvallen want hij eet een paar dagen niet. Maar hou het realistisch gezien in de gaten maar hou in je achterhoofd dat hij jou nu aan het testen is
Sterkte! |
Dinsdag 17 Juli 2007 8:44 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoihoi! Je kan 'm natuurlijk wel overzetten, maar geef hem 's avonds wel een klein beetje van z'n oude eten. Ze moeten nl niet met een lege krop gaan slapen. Niet te veel geven, gewoon dat zijn krop niet leeg is..
Hoop dat het gaat lukken. Succes! |
Dinsdag 17 Juli 2007 10:16 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Oeps! Had je berichtje niet gezien Cosch.. Mijn berichtje is een beetje dubbel op.  |
Dinsdag 17 Juli 2007 10:17 pm |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
haha maar wel een bevestiging!  |
Dinsdag 17 Juli 2007 10:51 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ja da's waar..  |
Dinsdag 17 Juli 2007 11:10 pm |
|
|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
ik heb dit met coco gehad hij weigerde om zn pellets te eten en zon zacht eitje als ik ben gaf hm nog wel zn fruit dus meneer vulde zn maagje daar mee in plaats van zn pellets
toen heb ik zn fruit ook achter wege gelaten en uit eindelijk heeft ie de strijd op gegeven en is toch maar van zn pellets gaan eten  |
Woensdag 18 Juli 2007 8:35 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik heb destijds een overwenningsschema aangehouden, duurde in totaal iets van 14 dagen maar hij ging wel zonder problemen over naar pellets. Je begint gewoon met pellets door z'n zaadvoer heen, dan mixen in gelijke hoeveelheden, dan zaadvoer door de pellets, en dan alleen maar pellets. |
Woensdag 18 Juli 2007 8:45 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Dat kan natuurlijk ook! Maar sommige gaaitjes zijn zó eigenwijs.. Bij de één werkt dit beter, bij de ander dat.  |
Woensdag 18 Juli 2007 5:51 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:16 pm
|
|
|
|
|