Hoe veel trosgierst!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
M3LL00W
Eitje

Hoe veel trosgierst!  Reageer met quote  

heey allemaal,

ik heb een baby valkparkiet van ong. 8weken, dus de vraag is hij is nog niet tam en ik wil hem juist tam maken maar ik weet dat je vogels in het algemeen niet teveel trosgierst mag geven. dus daarom en als ie bij me komt zitten moet ik hem een beloning geven toch? dus daarom hoeveel trosgierst per keer want ik doe het elke dag maar ja graag jullie mening!

Mvg,

Melvin.
Bericht Woensdag 18 Augustus 2010 10:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als jij een beloning wilt geven bij het leren van trukjes, kan je beter pijnboompitjes aanbieden, dat is beter.
trosgierst krijgen ze bij mij ook maar dat leg ik ghewoon in de kooi naast het gewone voer. als het op is krijgen ze weer een nieuwe. maar ik gebruik het niet als belong voor iets. dat is erg onhandig, een grote knoeiboel. pijnboompitjes is beter.
Bericht Woensdag 18 Augustus 2010 1:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zelf gebruik ik ook wel trosgierst maar dan verstop ik het bij die van mij in hun kooi, kwestie dat ze zich bezig kunnen houden met zoeken en de beloning er dan is als ze het gevonden hebben. Ik geef ze maar een stukje van een centimeter of 3 per dag. Dit moeten ze zien als beloning hier en niet als maaltijd. Er zitten te weinig voedingsstoffen hierin om er echt hun krop mee te mogen vullen. Ze hebben verder pellets, verse groenten en fruit, kiemzaad en pas 's avonds een beetje zaadjes dus genoeg op een dag zo denk ik.
Bericht Maandag 23 Augustus 2010 10:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
M3LL00W
Eitje

Reageer met quote  

heey sarah!

wat jij net beschreef doe ik nu ook op het veerstoppen na dan!
Bericht Maandag 23 Augustus 2010 11:23 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dan lijkt er mij geen probleem hoor. Verstoppen moet je ze ook aanleren door het eerst te "verstoppen" op een heel makkelijke plaats. Eens ze doorhebben dat ze verder moeten zoeken dan ze gewend zijn worden ze nieuwsgierig
Bericht Maandag 23 Augustus 2010 11:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
M3LL00W
Eitje

Reageer met quote  

ja oke maar was niet bedoelt om ze bezsig te houden maar bijvoorbeld als coco op me vinger zit en dan geef ik aar als belinng trosgierst klein stukje daar ging het meer om
Bericht Maandag 23 Augustus 2010 11:59 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

A zo ja. Op zich kan dat geen kwaad hoor, gewoon zien dat het kropje niet vol is met trosgierst alleen, verder kan dat prima.
Bericht Maandag 23 Augustus 2010 2:20 pm
M3LL00W
Eitje

Reageer met quote  

Wink
Bericht Maandag 23 Augustus 2010 2:22 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:16 pm
  Berichten van afgelopen: