Hoelang doen jullie met hpc 5 pound?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
millie
Kamikaze piloot

Hoelang doen jullie met hpc 5 pound?  Reageer met quote  

Hoelang doen jullie met een zak hpc 5 pound?

Ik heb 8 december een nieuwe zak besteld en nu is hij voor 3/4 op Shocked ik voer millie en mollie en koosje en boertje er mee, dus 2 pyrrhura 2 bbtjes.

Ze zijn niet te dik heb ik het idee, maar heb toch het idee dat ze te veel krijgen.

Wat vinden jullie?
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 2:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Die zak die ik nu heb, je weet wel met die kleinere, brossere brokjes...gaat het ontzettend snel. Er verkruimelt meer dan dat er opgegeten wordt.
Zal vandaag of morgens eens kijken hoeveel precies er nog is.
Sammie en Moos krijgen het en Herman
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 2:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik heb gewoon de adult life time en heb 25 pound staan en doe er met 2 amazones een half jaar mee.
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 2:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
lizzy20
Kuikentje

Reageer met quote  

hallo ik had ook even een vraagje ik heb ook de 5 pound besteld voor 1 vogel Shocked
hoe kan ik dat het beste verdelen en invriezen?
hoeveel gebruik je per week voor 1 vogel?
ik hoor graag van jullie Wink
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 3:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Die zak die ik nu heb, je weet wel met die kleinere, brossere brokjes...gaat het ontzettend snel. Er verkruimelt meer dan dat er opgegeten wordt.
Zal vandaag of morgens eens kijken hoeveel precies er nog is.
Sammie en Moos krijgen het en Herman

Ja ik heb dus ook die kleine brokjes esther:S Evil or Very Mad
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 4:33 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by lizzy20
hallo ik had ook even een vraagje ik heb ook de 5 pound besteld voor 1 vogel Shocked
hoe kan ik dat het beste verdelen en invriezen?
hoeveel gebruik je per week voor 1 vogel?
ik hoor graag van jullie Wink

Je kunt gewoon de grote zak in de vriezer doen. De brokjes vriezen niet aan elkaar vast. Ik haal er elke keer een paar handjes uit die ik dan in de koelkast bewaar Wink
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 7:14 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Millie, ik heb de zak even gewogen. Ik heb er 1376 gram in zitten. En nog een beetje in de koelkast. Ik heb hem 12 december aangebroken. Nieuw zit er 2270 gram in.in 1 maand heb ik dus 894 gr opgebruikt.
Na 2,5 maand is deze dus opperderpop Sad

Mijn vorige zak heb ik 13 juni gekocht en waarschijnlijk eind juni, begin juli aangebroken.
Daar heb ik dus bijna 5,5 maand mee gedaan./ Toen aten Sammie en Moos er nog niet van mee. Maar die eten er ook niet zo heel hard in. Leek eerst wel zo, maar ze gooien meer op de grond Sad
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 7:22 pm
lizzy20
Kuikentje

Reageer met quote  

hey dank je esjo Wink
dat was namelijk mijn probleem Confused ik dacht dat de brokjes WEL aan elkaar zou gaan plakken, maar dan is zo'n 5 pound zak helemaal geen probleem Very Happy en nog voordeliger ook Wink
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 7:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik doe denk ik een half jaar of iets langer met vijf pond met een bbtje?? Ik vries het in en bewaar een flinke hand in een tupperware doos, die staat gewoon naast de kooi, op kamertemp. Cleo krijgt het onbeperkt, als het op is krijgt ze nieuw. Ik vis wel alle hele en halve brokjes van de bodem van de kooi en die voer ik weer opnieuw, anders kan ik wel aan de gang blijven.... Mr. Green Ik denk dat ze maar zes tot acht brokjes per dag echt eet, want ze krijgt het natuurlijk ook met groente en fruit, juvenile, palmolie en kiemzaad...en lekkers natuurlijk als zaad en nootjes...
Cleo is ondanks al dat eten echt geen vetzak... Voordat je het eten van je birdies terugschroeft zou ik eens kritisch kijken naar hun dieet en wat er op de bodem ligt en anders even overleggen met je vogelarts?? Hoe is het gewicht van ze??
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 7:30 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het probleem met deze zak HPC is dat de brokjes zo brokkelig zijn dat alles verkruimelt. Waar ik eerder idd. hele en halve stukjes weer terug deed in zijn bakje is dat nu geen doen. Het zijn echt super kleine stukjes die tussen de beukensnippers liggen.
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 7:41 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hier eten ze alles maar dan ook echt alles op:S bbtjes zijn denk ik wel wat vors maar Millie en Mollie zeker niet.

Ik denk dat ik in feb alweer een nieuwe zak moet.

Ik heb ook het idee dat de oude brokjes langer mee gingen.

Ik geef sochtends een handje per koppel harrison en savonds krijgen ze groente en fruit, tussendoor nootjes.

om de 4 dagen krijgen ze zaad en geen pellets.
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 8:12 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Ik doe denk ik een half jaar of iets langer met vijf pond met een bbtje?? Ik vries het in en bewaar een flinke hand in een tupperware doos, die staat gewoon naast de kooi, op kamertemp. Cleo krijgt het onbeperkt, als het op is krijgt ze nieuw. Ik vis wel alle hele en halve brokjes van de bodem van de kooi en die voer ik weer opnieuw, anders kan ik wel aan de gang blijven.... Mr. Green Ik denk dat ze maar zes tot acht brokjes per dag echt eet, want ze krijgt het natuurlijk ook met groente en fruit, juvenile, palmolie en kiemzaad...en lekkers natuurlijk als zaad en nootjes...
Cleo is ondanks al dat eten echt geen vetzak... Voordat je het eten van je birdies terugschroeft zou ik eens kritisch kijken naar hun dieet en wat er op de bodem ligt en anders even overleggen met je vogelarts?? Hoe is het gewicht van ze??

gewicht weet ik eigelijk niet zal eens moeten kijken maar Koosje en Boertje hebben wel in het midden zo een streep zitten als je begrijp wat ik bedoel.

Maar Millie en mollie zijn gewoon goed want ik voel dat altijd aan ze.

juvenile krijgen ze hier 1 keer per weet niet iedere dag.
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 8:14 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

MMmmm ja ik begrijp wat je bedoelt...Dat zie ik bij Cleo nu soms ook een klein beetje, als dr verenpak heel strak ligt. Maar die vliegt ook weer enorm veel, dus heb niet het idee dat teveel vet is...of houd ik mezelf nu voor de gek?? Mr. Green Mr. Green Ik ga morgen meteen dr borstbeen voelen..Cleo woog een paar dagen terug 122 gram...
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 9:08 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Hoelang doen jullie met hpc 5 pound?  Reageer met quote  

Ik heb een tijdje bijna alleen pellets gegeven. Ik doe er dan 1,5 maand mee.
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 11:18 pm
millie
Kamikaze piloot

Re: Hoelang doen jullie met hpc 5 pound?  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ik heb een tijdje bijna alleen pellets gegeven. Ik doe er dan 1,5 maand mee.

bij jou eten ze er met z'n 4e van he? en scuttle en zazu zijn wel wat groter dan millie en mollie hihihihihi
Bericht Woensdag 14 Januari 2009 2:56 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:16 pm
  Berichten van afgelopen: