Hoeveel zaadjes per dag?
Ik moest vandaag weer een zak harrisons kopen.
Word dan altijd even met mn neus in mn portemonee gedrukt.
En dan besef ik ook weer dat het erg duur is. (als je het eenmaal hebt aangeschaft kun je wel weer 2,5 maand vooruit..maar toch)
Dus ik heb onderweg naar huis het idee opgevat om 2/3 harrisons te doen en 1/3 zaadjes elke dag!
Of misschien wel half om half!
Maar het is al een hele poos geleden dat ik mijn gaaien voor het laatst echt een dagmaaltijd aan zaadjes heb gegeven. Dus ik heb geen flauw idee meer hoeveel je moet geven om ze geen honger te laten lijden!
Dus hoeveel zaadjes krijgen ze op een dag? (dan kan ik het zelf gaan uitrekenen hoeveel ik ze wil geven)
Ik denk dat je moet gaan kijken wat ze ervan opeten en niet weghalen als de lekkere zaden eruit zijn. Hoeveelheid hangt ook heel erg af van het soort zaad wat je zou gaan voeren.
Zou gewoon eens uitproberen met een beetje en kijken hoe ver ze er mee komen.
Je kan ook overdag pellets voeren en 's avonds zaad. Dan nog wat pellets erbij, wanneer ze die ook opeten had je niet genoeg zaad. Of ze moeten de pellets lekkerder vinden
Je zou ook op een goedkopere pellet over kunnen gaan.
Donderdag 16 Augustus 2007 8:54 pm
Cosch Ervaren vlieger
Ze doen het erg goed op de Harrisons. En ze vinden het ook lekker enzo.
Ik heb hiervoor wel vanalles geprobeerd. Maar het ging allemaal moeizaam en slecht eten enzo. Dit gaat perfect en ze zien er ook heel mooi uit. Dus eigenlijk is een andere soort pellet nog geen optie voor mij!
Het beste kan ik dus even goed in de gaten houden of ze nog honger hebben!
Ze kregen 25 pellets
maar als ik nu 15 pellets geef. (ong 2/3) en 4 eetlepels zaadjes van prestige (die heb ik nog in de kast) zou dat dan een goede uitgangspunt zijn? Of kunnen jullie meteen zeggen dat is te weinig of te veel?
en als dat op is 3 eetlepels zaad
en dan voor ze gaan slapen even nakijken wat hij er van opgegeten heb en dat de volgende dag afgepast geven ivm de lekkere zaadjes eerst
Maandag 20 Augustus 2007 6:47 pm
Cosch Ervaren vlieger
Ja idd. Want ze moeten niet alleen de Z.pitjes eruit halen :S
Tot nu toe eten ze hun 'bordje' met pellets en zaadjes netjes leeg.
Gelukkig lusten ze beide graag de harrisons.
Volgens mij hebben ze ook geen honger nu! Dus het lijkt goed te zijn!
Ik hou het gewicht wel in de gaten!
Dat lijkt me best een goede verhouding....je kunt ook meer groente en fruit aanbieden ipv van pellets, Cleo eet hier 's avonds mee met de pot, dat kost je niks extra's
Dinsdag 21 Augustus 2007 11:16 am
Sue Moderator
Re: Hoeveel zaadjes per dag?
Cosch, waar haal jij je Harrisons? En wat betaal je ervoor? Want misschien is het wel rendabel om met mensen samen een grote zak te bestellen? Dat scheelt behoorlijk!
Maar, ik geef eigenlijk geen zaadjes per dag.. Alleen als beloning..
Zondag 26 Augustus 2007 8:44 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:17 pm