|
|
|
mimi
Vlieger
| iemand nog tips |
|
|
hallo,
ik heb het idee dat piepa een loopje met me aan het nemen is..
ik geef hem pellets nitribirid p15 is dat volgens mij voor de papegaai
ik geeft ze gekweekt en gewoon de droge..
hy eet er wel van maar dan van de gekweekte maar heel weinig hy gooit ze meestal op de grond.. de droge gooid ie ook op de grond..
ik heb een tijdje terug een beetje harrision ofzo gekregen van iemand en dat aan piepa geven .. was genoeg voor 3 weken .. maar nee meneer/mevrouw deed het zelfde..
want meot ik hier nu mee..
want als ik ze helemaal kapot maar tot moest dat het net kruiden zijn en over ze fruit/groente deed at ie ze groente nog wel..
wan tik nu vanavond nog wil proberen om baby pap met geweekte pellets der door heen tegeven.. en kijken wat ie dan doet..
misschien iemand anders nog tips.. |
Woensdag 11 Juni 2008 7:40 pm |
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Heb je ook al geprobeerd om ze "zelf te eten". Naast hem te gaan zitten en net doen of je ze eet. Maak er geluidjes bij dat je heerlijk aan het genieten bent. Meestal willen ze eten wat wij ook eten. Als ze bij je komt, geef haar dan ook een hapje.
succes !!! |
Woensdag 11 Juni 2008 7:42 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: iemand nog tips |
|
|
Hoi Mimi.. Hoeveel zaad geef je er nog naast? Als je daar veel van geeft, hebben ze vaak weinig zin in andere dingen.  |
Woensdag 11 Juni 2008 7:48 pm |
|
|
|
|
mimi
Vlieger
ik haal sochtend om een uur of 5 6 bakjhe zaad weg dan krijgt ze haar pellets en dan me bedje uit ben krijgt ze ook nog geweekte pellets in water.. dan is het nog donker dus heeft ze ook nog geen zaad gehad en dan savonds rond half 10 krijgt ze haar zaad bakje vol
en om 10 half 11 gaat het licht daar uit en gaan ze slapen.. |
Woensdag 11 Juni 2008 8:26 pm |
|
|
mimi
Vlieger
ik heb net pellets geweekt en er pap van gemaakt met een beetje opvoed pap er door en ze at het wel maar merkte wel dat er iets door heen zat kijken of ze nu morge beter de pellets eet |
Woensdag 11 Juni 2008 9:25 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hoi Mimi, probeer overdag nog wel haar droge pellets aan te bieden. Probeer ze ook in stukjes te breken (of kan dat niet?) want dan accepteren ze ze sneller.
Ik zou langzaam het 'pelletgehalte' opvoeren in haar papje, niet te snel zodat ze de tijd krijgt om aan die smaak te wennen.
Hoeveel zaad geef je 's avonds? Ik zou haar 's avonds een beetje geven, net genoeg om een bodempje te hebben in haar krop. Houd haar gewicht gedurende die tijd wel in de gaten.
Ik zou haar ook verschillende pellets geven: Harrisons, nutribird, ecobird, scenic etc. (Je kan van sommige soorten proefpakketjes aanvragen) |
Donderdag 12 Juni 2008 9:30 am |
|
|
|
|
mimi
Vlieger
Harrisons, nutribird, ecobird, scenic etc. (Je kan van sommige soorten proefpakketjes aanvragen
waar kan je dan doen??
harrisons heb ik geprobeerd hoeft ze ook niet..
en nutribird krijgt ze nu ik heb ook die voor de valkparkiet die zijn kleiner die geef ik ook wel eens maar doet ze het zelfde mee.. |
Donderdag 12 Juni 2008 2:15 pm |
|
|
mimi
Vlieger
hoi Fluffy Sue
je had het over gewicht dat ik die goed in de gaten meost houden ik heb piepa meteen gewogen .. hy weeg goed 139 gram
en dan ben ik al een tijdje bezig met die pellets.. |
Donderdag 12 Juni 2008 2:37 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
het overzetten op pellets heeft even nodig. de vogel kijkt meestal even of hij toch zijn zin krijgt en dat eet wat hij wil. jij moet dan diegen zijn die stijfkoppiger is.
eet jouw vogel grrag met je mee? Ik at gewoon de pellets (smaken niet zo slecht hoor) en dan wilden mijn vogels wel wat daar van hebben. ook deed ik er wel eens gekookt groentenwater overheen als ik de groenten kookte. warm vonden ze het nog lekkerder. op een gegeven moment ging de knop om en begonnen ze het uit zichzelf te eten.
wat je ook kunt proberen is leuke dingen doen en als beloning een pellet aanbieden ipv snoepje. kan ook helpen |
Donderdag 12 Juni 2008 2:45 pm |
|
|
|
|
mimi
Vlieger
piepa eet graag met mij mee alles wat ik eet meot hij ook eten ..
kan het wel proberen ja..
ik heb al van alles geprobeerd om er over heen tedoen .. en weken ..
ik ben er al zeker 2 maanden mee bezig ..
maar wat ik gisteren las van Fluffy Sue dat je hem maar een bodempje zaad moet geven en ik gaf hem ze hele bakje met zaad terug  |
Donderdag 12 Juni 2008 3:46 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Neeee dat is echt te veel, een heel bakje zaad. Dan blijven ze nl wachten op het bakje zaad.  |
Zaterdag 28 Juni 2008 10:20 am |
|
|
mimi
Vlieger
oke dankje wel .. ik ben even een tiojdje gestop met de pellets.. ik begin der maandag weer mee
(werke bij me valkparkieten ook een tijdje stoppeen en daarna weer geven en ze aten het wel) |
Zaterdag 28 Juni 2008 10:30 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Oh oké. Succes dan! Ik hoop dat het deze keer wel lukt.  |
Zaterdag 28 Juni 2008 10:33 am |
|
|
mimi
Vlieger
ja dat hoop ik zelf ook.. |
Zaterdag 28 Juni 2008 10:34 am |
|
|
Kromsnavelkortpootreigâh
Fladderaar
|
|
|
Toen Keoki hier kwam wonen (grijze roodstaart) at ie alleen maar zaden van puik.
Ik ben overgestapt op pellets, met een heel klein scheutje roosvicee eroverheen (lekker zoet, dus interessant...)
en ja hoor, hij ging het eten. toen de roosvicee afgebouwd.
Ik lees dat je nutribird geeft, die gewone bruine brokjes....
Keoki vind die wel lekker, maar zo saaaai....
gelukkig is nutribird er ook in de tropical variant, met verschillende kleurtjes en vormpjes.
ik wissel die 2 af, of meng ze.
Ik merk hier dat alles wat er overdag naast zijn bakje gegooid wordt, toch nog opgegeten wordt op t moment dat hij los is
(dan haal ik de bakjes uit de kooi, anders valt de poep van bovenop de kooi zo in zijn bakje...)
wel grappig, dan eet hij van buiten zijn kooi, als of t een mc Drive is..
Laatst heb ik voor erbij, fruit and nuts van prestige geloof ik gegeven,
mooi dat ie dus zijn pellets weer liet staan.
maar ik ook!
krijgt vanzelf wel weer trek was mijn gedachte en dat bleek te kloppen.
en nu hij weet dat ik ook een volhouder ben, kan ik dat fruit&Nuts gewoon geven zonder dat dat gevolgen heeft voor het eten van de nutribird... |
Zaterdag 28 Juni 2008 12:34 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Dinsdag 14 Oktober 2008 1:11 pm
|
|
|
|
|