|
|
|
Golden_Macaw
Net uit het ei
|
|
|
|
Heb de prettybirds nog steeds niet kunnen vinden, en de voorraad word nu laag.
Heb wederom een mail gestuurd naar prettybird US, voor verzending naar NL.
Heb al een tijd niet meer gekeken op dit forum (erg druk laatste tijd) en had de link naar die webshop nog niet gezien.
Eerst ff prettybird zelf afwachten, dan zal ik daar eens bestellen.
Heb alle andere pellets uitgetest, behalve harrissons. Omdat deze toch erg duur is, en voor mij moeilijk te verkrijgen. Zit nergens een winkel/dierenarts in de buurt die het verkoopt. En de kans is 90% dat ze het toch niet eet, dus om dan gelijk een zak te kopen vindt ik wel erg zonde.
Als ze het zou eten maakt het me niets uit, al is het 2x zo duur.
Alle geperste, bix achtige pellets eet ze niet, ecobird, happybird en Roudybush gooit ze zo uit d'r bakkie. Zupreem hetzelfde, en als je het alleen maar ruikt, kan ik het d'r niet kwalijk nemen. Puur kauwgomballen.
Vogel van m'n ouders eet wel de bix, en ze wordt nogal eens gevoerd door hem als ze bij elkaar zijn. Dus ze krijgt er ieder geval nog wat van binnen  |
Zaterdag 12 September 2009 3:38 pm |
|
|
Gipsy
Beginnende vlieger
Wij wonen in Belgie en kunnen nog steeds heel erg makkelijk Pretty bird pellets kopen.Onze 5 kaketoes en bonte boertje eten het hier allemaal even graag.
Als je wil,dan kan ik je wel even het adres van de wnkel mailen want ik denk dat zij wel via de post versturen hoor. |
Zaterdag 12 September 2009 4:13 pm |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
quote:
Originally posted by Golden_Macaw
Heb de prettybirds nog steeds niet kunnen vinden, en de voorraad word nu laag.
Heb wederom een mail gestuurd naar prettybird US, voor verzending naar NL.
Heb al een tijd niet meer gekeken op dit forum (erg druk laatste tijd) en had de link naar die webshop nog niet gezien.
Eerst ff prettybird zelf afwachten, dan zal ik daar eens bestellen.
Heb alle andere pellets uitgetest, behalve harrissons. Omdat deze toch erg duur is, en voor mij moeilijk te verkrijgen. Zit nergens een winkel/dierenarts in de buurt die het verkoopt. En de kans is 90% dat ze het toch niet eet, dus om dan gelijk een zak te kopen vindt ik wel erg zonde.
Als ze het zou eten maakt het me niets uit, al is het 2x zo duur.
Alle geperste, bix achtige pellets eet ze niet, ecobird, happybird en Roudybush gooit ze zo uit d'r bakkie. Zupreem hetzelfde, en als je het alleen maar ruikt, kan ik het d'r niet kwalijk nemen. Puur kauwgomballen.
Vogel van m'n ouders eet wel de bix, en ze wordt nogal eens gevoerd door hem als ze bij elkaar zijn. Dus ze krijgt er ieder geval nog wat van binnen
Hoezo kan je de Harrisons in Nederland niet vinden? Ze zijn net in Nederland veel makkelijker te vinden als hier in België. Bij Dachoogvliet zijn ze het goedkoopst in Nederland.
Heb me hier suf gezocht in België, nu eindelijk een adresje gevonden maar daar heb ik best lang over gedaan en kan niet aan de prijs van Dachoogvliet in Nederland maar ik kan dan weer niet aan de verzending van Dachoogvliet uit dus toch maar in België bestellen voor mij dan. Je kan Harrisons ook in kleine zakjes bestellen om te proberen. |
Zaterdag 12 September 2009 10:03 pm |
|
|
|
|
Golden_Macaw
Net uit het ei
|
ze zijn we te vinden, maar alleen via postorder. geen winkel in de buurt waar ik ze direct kan kopen.
kleine zakjes kosten geloof ik ook €15, en dan nog verzendkosten.
en met het risico dat ik dus ruim €15 zo de vuilnisbak in kan gooien.
Vindt ik toch wel een beetje zonde geld. besteed ik dan liever aan iets waarvan ik wel zeker ben dat ze het eet. |
Zondag 13 September 2009 1:18 am |
|
|
esjo
Moderator

Herman hier eet ook geen bixbrokken (onlangs nog de TPO pellet uitgeprobeerd), ecobird voerde ik in het begin en heeft hij ook nooit goed in gegeten. Alleen wanneer hij echt honger had.
Harrison eet ie wel goed. De structuur van deze brok is ook heel anders dan de ecobird en de TOP pellet en andere bixbrokken  |
Zondag 13 September 2009 11:47 am |
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
van Willem begreep ik dat het te bestellen is alhier:
www.ter.nl
Pretty Bird Eclectus Special 716432733187 (6 x) 1,36 kg
je moet wel 6 zakken tegelijk bestellen. |
Zondag 13 September 2009 12:22 pm |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
ik bestel tegenwoordig via www.24parrot.com
Ze hebben daar ook prettybird hebben en zelfs met verzendkosten erbij is de harrisons daar goedkoper dan in nederland
30 per zak high potency plus 10 euro verzendkosten
ik bestel er dan 2 tegelijk en een hoop leuke speeltjes
het enige nadeel is dat je een creditcard moet hebben (of iemand kennen die er één heeft ) |
Zondag 13 September 2009 2:33 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ja, dat is het nu net, die creditkaart. Anders zou het inderdaad geweldig interessant zijn daar mijn harrisons te bestellen.
En natuurlijk ondertussen speeltjes  |
Zondag 13 September 2009 9:19 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
ik zal wel even een nieuw topic openen, misschien dat er mensen zijn die elkaar kunnen helpen?  |
Maandag 14 September 2009 4:27 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik zag je topic, goed van je dat je een nieuw topic erover opende want het is voor velen wel interessant hoor.  |
Dinsdag 15 September 2009 8:10 am |
|
|
Rocco
Vlieger
 |
Dinsdag 15 September 2009 8:37 am |
|
|
Roebie
Net uit het ei
| Re: Import stop Prettybird pellets ? |
|
|
Ik heb uiteindelijk boven water waarom bepaalde mixen niet verkocht mogen worden in Nederland.
Er zit mais door verwerkt die door genetische modificatie is behandeld. In België , Duitsland, Amerika, etc. mag dit allemaal. Nederland verbied dit.
Er zijn voor en tegenstanders met genetische modificatie. Bij dieren kan ik me dit voorstellen. Bij planten is het vaak om deze sterker, beter te maken en sneller te laten groeien.
Voor de vogels kan dit geen schade geven. Ik bestel gewoon de Eclectus bij een bedrijf nabij Almere via internet en krijg het zo via België in huis.
Geen gevaarlijke stofjes zoals men denkt.
groetjes.
quote:
Ik kwam vandaag bij m'n vaste dierenwinkel voor de prettybird pellets.
Daar kreeg ik te horen dat ze er niet meer zijn, omdat er een importverbod is gekomen op deze pellets. Volgens de verkoper zit er een bepaalde hulpstof in, die hier niet is toegelaten. En om er een toelating voor aan te vragen, kost waarschijnlijk te veel geld.
Hij geeft zijn eigen Ara dezelfde pellets, en hij zat er zelf ook flink mee. Hij heeft een hoop vaste klanten, daar hij de enigste is in de regio die pellets verkoopt. Dus ik geloof wel dat hij de waarheid spreekt. Ik kan er echter niets over vinden. Onine kan ik ze wel gewoon bestellen (heb ik ook gelijk gedaan).
Heeft iemand hier toevalig iets over gehoord ?
Mijn Ara is een ongeloofelijk moeilijke eter, en echt alleen de prettybird pellets eet ze. Dus ik heb echt een groot probleem als ze er zometeen niet meer zijn.
|
Donderdag 11 Februari 2010 12:52 pm |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
| Re: Import stop Prettybird pellets ? |
|
|
quote:
Originally posted by Roebie
Ik heb uiteindelijk boven water waarom bepaalde mixen niet verkocht mogen worden in Nederland.
Er zit mais door verwerkt die door genetische modificatie is behandeld. In België , Duitsland, Amerika, etc. mag dit allemaal. Nederland verbied dit.
Er zijn voor en tegenstanders met genetische modificatie. Bij dieren kan ik me dit voorstellen. Bij planten is het vaak om deze sterker, beter te maken en sneller te laten groeien.
Voor de vogels kan dit geen schade geven. Ik bestel gewoon de Eclectus bij een bedrijf nabij Almere via internet en krijg het zo via België in huis.
Geen gevaarlijke stofjes zoals men denkt.
groetjes.
quote:
Ik kwam vandaag bij m'n vaste dierenwinkel voor de prettybird pellets.
Daar kreeg ik te horen dat ze er niet meer zijn, omdat er een importverbod is gekomen op deze pellets. Volgens de verkoper zit er een bepaalde hulpstof in, die hier niet is toegelaten. En om er een toelating voor aan te vragen, kost waarschijnlijk te veel geld.
Hij geeft zijn eigen Ara dezelfde pellets, en hij zat er zelf ook flink mee. Hij heeft een hoop vaste klanten, daar hij de enigste is in de regio die pellets verkoopt. Dus ik geloof wel dat hij de waarheid spreekt. Ik kan er echter niets over vinden. Onine kan ik ze wel gewoon bestellen (heb ik ook gelijk gedaan).
Heeft iemand hier toevalig iets over gehoord ?
Mijn Ara is een ongeloofelijk moeilijke eter, en echt alleen de prettybird pellets eet ze. Dus ik heb echt een groot probleem als ze er zometeen niet meer zijn.
hoe kom je aan die info? Via prettybird? Ben wel benieuwd namelijk maar ik geloof niet altijd alles zomaar  |
Donderdag 11 Februari 2010 1:58 pm |
|
|
scenicimporteur
Eitje
Scenic is een vrij kleine producent in de USA die hoogwaardige pellets maakt. Ze zijn altijd te verkrijgen bij dierenkliniek noordwijk. |
Vrijdag 9 December 2011 12:04 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
Verkapte reclame is hier niet de bedoeling
Scenic is op heel veel plaatsen inmiddels verkrijgbaar, ik was er geen fan van want de ene kleur (smaak) aten ze liever dan de andere en dan lieten ze de rest dus zo lang mogelijk liggen. Ook staat je lip in de fik van die met pepers als ze een kusje geven
Dit zegt natuurlijk niks over de kwaliteit, zijn volgens mij erg goede pellets  |
Vrijdag 9 December 2011 6:36 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:18 pm
|
|
|
|
|