Informatief: Pellets & de stoffen die ze bevatten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmmm vitamine d erbij? Ik weet eerlijk gezegd niet of dat wel zo verstandig is? In Harrisons zit al vrij veel, vooral de HPC. Embarassed
Ik weet niet hoe het zit met vitamine D en overdosering?? Embarassed Vitamine A kan wel teveel worden gegeven en da's echt niet goed.
Bericht Vrijdag 14 December 2007 10:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Misschien een stomme vraag en werd deze al reeds eerder gesteld in dit topic. Maar als ik al die ingredienten van die pellets lees en wat het is, vraag ik me toch zo af waarom die dingen uberhaupt in dat voer zitten.
Als een bepaalde stof een nuttig effect heeft, bijvoorbeeld dat de korrel bij elkaar blijft ofzo of de kleur van de brok, okee. Maar waar levensgevaarlijke stoffen inzitten, zitten ze er elders niet in. Das toch vaag????? Rolling Eyes
Bericht Maandag 3 Maart 2008 6:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Volgens mij zijn dat vooral anti-oxidanten. Om het bederven tegen te gaan. Zo kan de brok langer bewaard blijven.
Bericht Zaterdag 8 Maart 2008 8:11 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dan vraag ik me toch nog steeds af waarom die dan niet in de harrison's zitten.... En er was er nog één toch die volledig organisch is?
Bericht Zondag 9 Maart 2008 4:01 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik weet het niet.. Harrisons is in ieder geval slecht te bewaren vergeleken met de andere pellets. Harrisons is geen half jaar houdbaar na opening. Embarassed

Harrisons is 'certified organic' wat wil zeggen dat de pellet meer dan 95 procent 'organic' is. De TOP was geloof ik helemaal organic, maar zeker weten doe ik het niet. (De naam zou het wel impliceren?)
Bericht Dinsdag 11 Maart 2008 7:58 am
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Weet je zeker dat TOP staat voor Total Organic Pellets?

Goed dat je dat zegt hee dat die Harrison's zo kort te bewaren zijn. Moet je echt goed bijhouden dan.
Ga je dat ook merken dat ze niet goed meer zijn? Aan de geur of iets dergelijks?
Bericht Woensdag 12 Maart 2008 3:53 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik merk het aan de smaak (ik proef ze vaak als ze al wat ouder zijn) en aan de knapperigheid. Als ze ouder zijn, zijn ze wat taaier. Ze kunnen ook muf ruiken maar dan zijn ze al wat ouder.

TOP staat volgens mij voor Totally Organic Pellet. http://totallyorganics.com/t-pellets.php
Bericht Woensdag 12 Maart 2008 8:21 pm
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Oh, dat is een goeie. Gewoon ff proeven.

Misschien moet ik die TOP eens proberen dan.... ivm met Raja's verenpak.
Bericht Vrijdag 14 Maart 2008 6:03 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Als je dat gaat doen, laat dan weten hoe ze zijn! Misschien kan ik ze dan ook een keer proberen en als ze bevallen kunnen we misschien samen bestellen. Very Happy
De dollar staat nu heel erg laag. (Zoals je denk ik wel gezien hebt)
Bericht Vrijdag 14 Maart 2008 6:36 pm
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dat zal ik zeker doen. Maar voordat ik ze zal bestellen, eerst even kijken wat er uitkomt bij Loriaux.
Bericht Vrijdag 14 Maart 2008 6:45 pm
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hihi, en over die dollar die zo laag staat.
Daar let ik niet op, ik weet het alleen, doordat jij het me al had verteld. Ik heb geen nieuws meer nodig!! Laughing
Bericht Vrijdag 14 Maart 2008 6:45 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Whahaha ik houd het iedere keer bij. Laughing Dat maakt het nl een stuk gemakkelijker om dingen over te laten komen. Ik heb nog bergen wensen! Laughing

Ben erg benieuwd hoe of wat bij Loriaux..
Bericht Vrijdag 14 Maart 2008 7:12 pm
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ja, jij bestelt natuurlijk veel in Amerika. Dan begrijp ik het wel.
Maar weet je, dan nog... Als ik het wil hebben, wil ik het hebben, hoe hoog of laag de dollar ook staat. Kijk, als het een verschil is van honderd euro ofzo, tuurlijk, dan denk ik wel twee keer na. Maar die paar centen.
Mijn probleem is gewoon dat ik verre van materialistisch ben, dus daarom dat ik ook nog steeds niet rijk ben. En (volgens mijn moeder) als vroeger (toen ik heeel klein was) iemand mij vroeg wat ik later wilde worden, zei ik :"RIJK!"
Vreemd he.... 30 en nog steeds niet veel te makken..... Rolling Eyes

Ja, ik ben ook benieuwd.... Waar ik het meest op hoop (logisch) is het antwoord.
Bericht Vrijdag 14 Maart 2008 7:22 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Dat valt ook wel mee. Very Happy Er komt steeds meer leuk papegaaienspeelgoed in Nederland! Maar sommige dingen hebben ze jammergenoeg alleen in het buitenland.

Rijkdom zit vooral in je hoofd. Very Happy Sommige mensen hebben bergen met geld, maar voelen zich nog niet gelukkig. Geld maakt niet gelukkig, maar wel gemakkelijk.
Laughing
Bericht Zaterdag 15 Maart 2008 9:11 am
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik zeg altijd maar zo:
Zonder geld ben ik gelukkig. Met geld nog gelukkiger! Laughing
Bericht Zaterdag 15 Maart 2008 5:25 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Woensdag 8 Oktober 2008 5:32 am
  Berichten van afgelopen: