is dit goed??? geen pellets wel pap

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
serden
Fladderaar

is dit goed??? geen pellets wel pap  Reageer met quote  

Hoi Allemaal,

Met Chico gaat het goed! Hij is inmiddels 13.5 week. Hij krijgt nu nog 1x pap ('s avonds). Ik wil dit langzaam af gaan bouwen maar nu het probleem. Hij wil het zo graag!! Zou dit komen omdat hij gewend is om pap te krijgen? Als hij los is vliegt hij constant naar de keuken en gaat dan bij zijn 'papbakje' zitten en met het lepeltje spelen.

Ook heb ik het idee dat hij zijn pellets helemaal niet eet. Als ik het geef aan hem vliegt het de kamer rond hij eet het gewoon niet! Hij krijgt 's ochtends een stuk appel nu en in zijn kooi heeft hij pellets en zaadvoer. Ik heb het aangekeken en wat ik op de grond vindt is alleen het zaadvoer. Fruit gaat er wel goed in. 's middags krijgt hij nog een fruit en groente bestaande uit appel, peer, perzik, aardbei, druif, broccoli, paprika etc. En eens in de week geef ik hem een stukje walnoot. Doe ik het goed? Krijgt hij niet teveel fruit? zijn ontlasting is lichtbruin, zijn hele kleine stukjes en vaak ook zonder het witte gedeeltie?! zal ik voor andere pellets gaan? Hij krijgt ze nu van Avi Plus.

groetjes,

bedankt en groetjes!!
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 9:24 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
evilparrots
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hey serden,
misschien kan je eens proberen om de pellets vochtig te maken of fruit er doorheen te prakken zodat het sap in de pellets trekt, dan woden ze wat zachter ( heeft ie misschien het idee dat t papachtig is) en krijgt ie toch zn vitamientjes binnen.
\als dat niet werkt kun je ook de pellets in een blender doen, vochtig maken en balletjes ervan draaien ( niet te lang bewaren, bederft snel, ik gooi t na 2 uur weg) die balletjes gaan er hier goed in.
als laatste kan je ook naast je vogel gaan zitten en zelf stukjes van de pellet afbijten en "'opeten'. normaal gesproken wordt je vogel dan erg nieuwsgierig en wil er ook een happie van....
veel succes!!!
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 9:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hmmm,ik zou het bakje en zo eens opruimen.
Hij zou nu echt geen pap meer hoeven.

Hoeveel pellets en zaad geef je eigenlijk???
Minder het zaad eens anders en laat hem maar wennen aan de pellets.
Als ze honger krijgen,gaan ze het van zelf wel eten.
Zou ook het fruit en groente eens even achterwege laten totdat ie zijn pellets goed eet,af en toe een stukje.
Vind het idd. wel erg veel fruit,als dat elke dag is.

Een stukje walnoot mag zeker.
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 9:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
serden
Fladderaar

Reageer met quote  

ja precies, ik las hier ook dat roosvicee een beetje door de pellets mag maar welk merk is dan het beste? Ik ga een beetje minderen met fruit inderdaad...tja het is echt heel erg als ik 's avond met de pap kom valt tie me zo wat aan van blijdschap Shocked
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 10:09 am
serden
Fladderaar

Reageer met quote  

ik geef trouwens een klein bakje pellets en een klein bakje zaad apart van elkaar.
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 10:30 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Geef de pellets en het zaad maar gewoon gemengd,hoor.
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 10:44 am
Sue
Moderator
Moderator

Re: is dit goed??? geen pellets wel pap  Reageer met quote  

Hmmm hij is dus wel gek op andere dingen dan pellets. Pellets zijn vrij hard en ik denk dat 'ie er nog aan moet wennen? Kan je de pellets niet eventjes weken in wat sap ofzo? Of er een appeltje doorprakken en ook wat harde pellets er door doen?
Het zal even duren voordat hij het eet..

Ik zou wel de hoeveelheid fruit iets minderen. Als ik zoveel fruit zou krijgen zou ik ook geen zin hebben om iets nieuws te gaan proberen. Wink

Houd z'n gewicht wel in de gaten als je 'm de pellets leert eten! Smile
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 12:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik sluit me bij bovenstaande....
Nog een kleine tip: ik verkruimelde de pellets over een stukje appel (daar was ze dol op) zodat ze aan de smaak kon wennen..Misschien kun je over de paar stukjes fruit die je straks geeft wat pellets verkruimelen Wink
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 12:27 pm
serden
Fladderaar

Reageer met quote  

ik ga het proberen! bedankt voor de tip! ik heb ook wat sap gekocht en het erdoor heen gedaan en zijn fruit even achterwege gelaten, hij gooit het er nog uit zal wel even wennen zijn voor hem..
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 7:17 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik hoop dat het werkt! Very Happy Denk dat hij zo wel overgaat hoor. Wat voor sap heb je gekocht?
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 10:46 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

En gewoon volhouden.
Je gaaitje zal het proberen te winnen. Wink
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 11:19 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hoe geef je die pap? Ik voerde uit een lepel en bouwde dat voeren af zodat ze zelf uit t bakje gingen eten..hier steeds meer pellets en bv groente of fruit door en wat minder pap erin en tadaa...klaar! Als vanzelf hielden ze op met pap vreten Laughing
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 1:41 pm
serden
Fladderaar

Reageer met quote  

oké dat is ook een idee ja! Ik ga het eens proberen. Heb nu roosvicee gekocht en meng de pellets met wat water tot een papje hij eet wel zelf uit zijn bakje en we proberen er steeds minder in te doen alleen zoidra hij uit zijn kooi is zit hij alleen maar in de keuken. We hebben nu de deur maar dicht gedaan......haha hij moet het toch een keer leren.
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 7:45 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoop dat het snel gaat lukken hoor. Succes!
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 7:52 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:19 pm
  Berichten van afgelopen: