|
|
|
sweeth
Vlieger
| is dit normaal? . . . |
|
|
hey allemaal!
het is mij opgevallen dat picasso niks uit haar bakje heeft gegeten volgens mij 5 a 8 pellets maar is dit normaal ik ben wel geschrokken ze heeft vandaag wel hardgekookt ei en een stukje wortel+paprika gegeten klopt dit. . . is dit wel normaal mischien heeft ze geen honger ik gaf haar net wat pellets maar ze gooide het op de grond. ze is wel actief fluit en reageert op alles . ohjaa en net toen ik fftjes naar haar toeliep zat ze op de bodem van de kooi op een pootje maar was wel actief etc. . .
kan hierbij iemand uitleg geven want ik ben een beetje bang dat er iets mis is
mishien kan een bezoekje bij de VA geen kwaad
alvast bedankt allemaal!  |
Zondag 28 Februari 2010 4:55 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Kan normaal zijn. In de gaten houden, zeker vooral haar gewicht (want dat is vaak een van de eerste signalen), of ze niet bol zit, de ontlasting ook maar dat zal natuurlijk wel iets anders eruit zien als ze minder/anders eet. |
Zondag 28 Februari 2010 7:32 pm |
|
|
|
|
sweeth
Vlieger
okee hartelijk bedankt  |
Zondag 28 Februari 2010 8:23 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik heb hier ook wel eens een dagje dat er minder gegeten wordt, mocht je je zorgen maken, leg dan een keukenpapiertje onder in de kooi. Zolang er nog mooie poepjes worden geproduceerd en je gaai actief is, eten ze gewoon (misschien net als jij ff niet kijkt). Verder is het gewicht natuurlijk een belangrijke graadmeter! |
Zondag 28 Februari 2010 9:45 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Kan hier verder niets aan toevoegen eigenlijk. Gewoon poepjes en gewicht goed in de gaten houden nu. |
Maandag 1 Maart 2010 8:44 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik weet niet of je vogel het gewend is om alleen maar pellets te eten. als dit niet het geval is, dan is dit vaak heel normaal. het is een soort van protest. het niet willen eten wat ze eigenlijk moeten eten.
misschien kan je wat vruchtesap over de pellets doen of een beetje afgekookt water van de groenten om het zo wat smakelijker te maken.
het duurt vaak even eer ze het nieuwe eten accepteren. het gaat er dan om dat jji aan het langste eind trekt en het dus volhoud.
je zou eventueel in het begin de pellets met zaad kunnen mengen en dan elke week minder zaad en meer pellets geven.
maar nogmaals, ik weet niet hoe lang je gaai dus al pellets eet. |
Maandag 1 Maart 2010 1:55 pm |
|
|
|
|
sweeth
Vlieger
bedankt voor al de informaties! het gaat nu heel erg goed met mijn grijsje  |
Donderdag 4 Maart 2010 10:27 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Gelukkig hoe vaak zet je haar op de weegschaal? |
Vrijdag 5 Maart 2010 5:19 pm |
|
|
|
|
sweeth
Vlieger
eigenlijk niet vaak
maar het is me opgevallen dat ze dunner is geworden en dat zij de hobbykweker ook  |
Zaterdag 6 Maart 2010 1:20 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Alleen op zicht is niet genoeg. Koop een keukenweegschaal, als je die niet heb, en zet d'r er gewoon elke week op... dat is echt verreweg het makkelijkste (ook handig als ze het leert) en het gewicht is werkelijk een van de weinige signalen die je krijgt dat er iets niet helemaal in orde is, voor het wel heel erg in niet-orde is... zeker de investering waard. Misschien wil je er nog over nadenken  |
Woensdag 10 Maart 2010 6:08 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:20 pm
|
|
|
|
|
|