jardine lucky .problemen met eten.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
anitamaria
Eitje

jardine lucky .problemen met eten.  Reageer met quote  

Hoi ik ben in het bezit van een jardine ik heb haar van af 5 weken en met de hand gevoerd En nu de vraag wat eten ze nou precies ze laat alle voer staan en eet alleen de zonnepitjes eruit dus s.avonds blijf ze roepen om eten en dan geef ik maar wat pap .Wie heeft er ervaring met een jardine.Ze is nu 5 maanden dus moet toch wel van de pap af en gewoon eten voor de rest geef ik fruit en groenten maar daar kijk ze ook niet naar om Een paar jaar geleden hebben we ook een jardine gehad paco die was na 11 maanden, ziek geworden KDS ,Nu ben ik bang dat het straks weer zo gaat gebeuren .Want die nam ook geen voedings stoffen op. IK hoop dat iemand mij kan helpen en weet welk voer ze moet hebben ik heb van alles al gekocht maar niks lukt.

groetjes anita Embarassed
Bericht Zondag 30 Oktober 2005 8:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: jardine lucky .problemen met eten.  Reageer met quote  

Hoi Anitamaria.. Welkom hier..
Ik durf je eigenlijk niet zo goed antwoord te geven. Ik kan wel zeggen dat je minder pap moet geven, maar.. Stel dat je jardine (wat is haar naam?) misschien iets onder de leden heeft?
Zou je haar door een vogelarts kunnen laten onderzoeken?
Bericht Zondag 30 Oktober 2005 8:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik zou haar eerst na laten kijken. Hoop echt dat je niet nog eens zoiets mee hoeft te maken! Sad

Hoe geef je haar die pap? Nog uit een lepel? of laat je t haar van een schaaltje eten? Ik zou er verpulverde pellets door doen en trosgierst. Steeds meer voer, steeds minder pap. De pellets verpulver je ook steeds minder. Ik doe het zelf op een groot bord en niet overal zit alles doorelkaar. Ik doe bv ook stukjes fruit erbij en pellets en dus wat trostgierst en dan pap. Op bepaalde punten overlapt dat elkaar en zo leren ze heel makkelijk verschillende dingen eten. Bij Chico ging dat perfect en bij Vlinder nu ook Smile De andere vogels en hun ook trouwens geef ik ook wel fruit met een heel klein beetje pappoeder erover gestrooid alsof t kruiden zijn Laughing Is t fruit niet nat genoeg, dan een drup water erover.

Misschien lukt het je op deze manier om haar aan t eten te krijgen? Ik zou in iedergeval de zonnepitten zoveel mogelijk eruit laten. En voor de zekerheid een vogelarts vragen haar na te kijken. Zit er trouwens zaad in de ontlasting? Dat is toch bij KDS zo? Als je pellets voert niet trouwens Wink
Bericht Zondag 30 Oktober 2005 10:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
anitamaria
Eitje

Lucky is gezond.  Reageer met quote  

Hoi allemaal bedankt voor jullie reactie.s ik ben van daag bij de dierenarts geweest en ontlasting mee genomen .Maar die zei dat ze gezond is alleen verwent met die pap Ja dan moet ik ze s,avonds maar laten piepen en iets anders aan bieden .Ik heb wel veel aan jullie tips gaat het gelijk proberen .Lijkt me een goed idee om pap over het eten te gooien .Maar hoeveel eet zo.n beestje nou .het lijkt wel of ze overal 1 hapje van neemt . Ja en wat die kds betreft kunnen ze toch niet gelijk zien moet eerst een bloed onder zoek .Onze vorige jardine paco werd met een jaar ziek en zijn toen naar utrecht gegaan want daar zitten de profesoren.ze hadden hem 2 weken gehouden zonde voeding gegeven maar niks hielp dus vroegen ze of we hem in wouden slapen was voor het beestje beter .Nou dat was zo erg .Dus je begrijpt waarom ik nu zo paniekeig bent als Lucky niet eet .Maar voor de rest is ze heel vrolijk een echte kroel kont .groetje anita en lucky Laughing
Bericht Maandag 31 Oktober 2005 4:01 pm
anitamaria
Eitje

nog een vraagje  Reageer met quote  

Embarassed Welke pellets geven jullie en geef je dan geen gewoon papagaaien voer meer.Kijk een jardine is een kongo papagaai komt net als de roodstaard uit afrika mischien moeten ze wel speciaal voer voor afrikaanse vogels of is dat niet zo .en hoe zit het met de vitamine ik heb wel druppels maar heb ze nog niet gegeven om dat in de pap alles zit en hoe zit het met de kalk ze eet wel sepia.s.ik hoop dat jullie nog wat tips hebben en wat voor eten ik moet geven. Laughing
Bericht Maandag 31 Oktober 2005 4:09 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik geef zoals meerdere hier pellets van harrison.
Dat kun je bij de dierenarts kopen en hoef je geen ander voer bij te geven.
alleen in het begin misschien om er aan te wennen wat mengen.
Ik de pellets zit alles in wat een papagaai nodig heeft.
Bericht Maandag 31 Oktober 2005 9:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:20 pm
  Berichten van afgelopen: