Jip en Pellets en hoe verder???

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Danny
Fluffies bewoner

Jip en Pellets en hoe verder???  Reageer met quote  

We hebben gisteren eens andere pellets gehaald voor Jip.
Van Nutribird G14 tropical. Dat zijn die gekleurde.
eerst hadden we Wagner's maar dat werd 10x niks.

Vanmorgen heb ik haar dus alleen pellets voor gezet.
Mevrouw sopt ze in water en knaagt er dan een beetje vanaf.
Ze krijgt echt niet veel binnen.
Ze is al meer aan het bijten en het schreeuwen,maar daar zetten we ons wel doorheen.

Alleen haar ontlasting is zeer waterig.
Wil haar zo wel wat fruit en groente geven en straks voor het slapen gaan zet ik gewoon een bakje zaadvoer in de kooi.

Zijn we op deze manier goed bezig of moeten we het anders aanpakken??
En hoeveel groente/fruit en zaad moeten we geven.
Wil niet dat ze dadelijk tot s'avonds gaat wachten.
Bericht Vrijdag 5 Mei 2006 5:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Liz
Vlieger

Reageer met quote  

Hihi, laat een kat en een hond tegen de kooi aan springen, dat werkt Laughing
Ik heb ook Nutribird (ze verkpen hier niks anders en hadden zelfs nog nooit van Harrisons gehoord... Confused ), maar ik heb B14, die zijn wat kleiner, dus dacht dat het makkelijker was daar mee te beginnen. Maar ja, bij mij was het tot gister dus geen succes. Ben er denk ik een week of 4 mee bezig geweest, maar ze aten er niks van. Ze gooiden gewoon alles op de grond en inderdaad in het bad. Dus ik kan je helaas ook niet helpen, al denk ik wel dat de manier waarop je het probeert, goed is.
Succes er mee!
Bericht Vrijdag 5 Mei 2006 5:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hmmm, kieskeurig jipje dus Wink
Maak je geen zorgen, dat zijn ze allemaal (echt!!) bij nieuw eten of nieuwe speeltjes!!

Kat/ boom ... ik zei het al.

Wat ik zelf gedaan heb (misschien heb je er iets aan...)
"bedje" pellets en daar bovenop iets wat ze érg lekker vinden, spaanse pepers, paprika, druif o.i.d. De smaak van het 'lekkers' trekt dan een beetje in de pellets en van lieverlee ging er steeds een stukje pellet mee naar binnen.
Troy heb ik gewoon 'gepest', pellet nét buiten zijn bereik gehouden .... toen moest en zou hij hem hebben....

Geef om te wennen, de pellets even een bekend of lekker smaakje.... beetje pindakaas erop, of roosvicée, of doe er zélf al een beetje water op (lauw) om het papperig te maken, kan jip het in ieder geval een stuk moeilijker in haar waterbak gooien zonder er toch wat van binnen te krijgen Twisted Evil
Volhouden en 's avonds zaad geven is geen ramp hoor!! persoonlijk geef ik ze ook afwisselend pellets(overdag) en zaad (als laatste avond snack!).
Bericht Zaterdag 6 Mei 2006 12:30 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik kijk het me gewoon nog een dagje aan.
En dan gooien er gewoon wat roosvicee over heen.

Bij die andere pellets,maakten we er al een papje van en dat at ze dan wel,maar de pelets zelf,ho maar.

Let trouwens ook op haar gewicht.
Vind het alleen niet zo fijn van die waterige poep.
Dat is wat ik al zei,dat baart me gewoon een beetje zorgen.
Weet niet hoe lang dit mag aanhouden?????
Bericht Zaterdag 6 Mei 2006 12:40 am
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hoe is het vandaag met Jip? Hopelijk zijn de poepjes al wat steviger. Gizmo eet eigenlijk vooral 's avonds volop van zijn pellets. Het hoort inmiddels min of meer bij zijn avondritueel. Ik bouw mezelf in tussen speelmandje en speelboom met op mijn schoot een bakje pellets. Ik neem ze in mijn hand en Gizmo gaat eten. Heel vreemd eigenljk Rolling Eyes (strontverwend...hihi maar hij eet zo minstens een volle theelepel achter elkaar op) Succes met Jip.
Bericht Zaterdag 6 Mei 2006 8:20 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Nog steeds hetzelfde.
Heb al gezegd tegen Linda dat ik,morgenvroeg kan ik niet meer zeggen,dus straks Jip gewoon een bakje met pellets maak en dan voor de kooi ga ziiten.
Dan neem ik haar eruit en dan ga ik zelf maar eens pellets eten.
Hopelijk Kan ik haar hier mee motiveren!!!
Bericht Zondag 7 Mei 2006 12:01 am
Bie
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

hebben wij ook gedaan, en wiske stond ons zo te bekijken van, wat eet die nu. als we gee ander eten in de kooi doen eet ze het nu wel, en artuur en nero ook.
veel succes, en smakelijk he Wink
Bericht Zondag 7 Mei 2006 7:26 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik heb precies het zelfe ook waterige ontlasting al bijten blaa baa kortom wat jij al zei word wel beetje gek pearl begint er ook slecht ook te zien denk dat ik stop met over zette
Bericht Zondag 7 Mei 2006 12:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

[quote="jamy_nl"]Hmmm, kieskeurig jipje dus Wink
Maak je geen zorgen, dat zijn ze allemaal (echt!!) bij nieuw eten of nieuwe speeltjes!!

Kat/ boom ... ik zei het al.

Wat ik zelf gedaan heb (misschien heb je er iets aan...)
"bedje" pellets en daar bovenop iets wat ze érg lekker vinden, spaanse pepers, paprika, druif o.i.d. De smaak van het 'lekkers' quote]

pearl trapt daar niet in en ook als ik papje maar en beetje boven op een druif doe whahaha hij neemt een had en spuigt het uit en helemaal beetje niezen zeg maar whahahah
Bericht Zondag 7 Mei 2006 12:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik krijg Gizmo áltijd aan het eten als ik net doe of ik in zijn etensbakje duik Rolling Eyes . Ik heb ook weleens het idee dat Gizmo niet zoveel eet als andere agaatjes. Al heb ik nu meer het idee dat het gewoon een slank doerakje is. Zo druk in de weer altijd daar blijf je vanzelf slank bij Cool . Maar als ik dus zijn etensbakje pak en net doe of ik eruit ga eten dan is Leiden is last hoor! Hij struikelt dan bijna over zijn eigen poten in zijn haast om bij me te komen. Hij klautert erop, duwt zijn kont(je) voor mijn gezicht en gaat als een gek zitten eten.
Met de pellets hoefde ik gek genoeg alleen maar een bakje neer te zetten. Gizmo is altijd supernieuwsgierig naar wat er in bakjes zit. Hij zag die pellets, sprong in het bakje en begon meteen te eten Shocked . Toch eet hij nu zoals ik al eerder zei vooral 's avonds van zijn pellets. Maar ook met andere dingen doe ik de truc van zelf net doen of ik het opeet en dan wil Mo'tje het ook proeven. Dat is dus een goede manier om het te proberen. Het is inderdaad erg rot om te zien dat de ontlasting niet beter wordt. Je gaat je dan ongerust maken Sad
Millie en Jip succes!
(ps: Gizmo krijgt ook gewoon Xtra-vital zaadjes, naast de groente en fruit en pellets hoor. Voor mij hoeft hij niet per se over op alleen pellets. Ik vind het al lang goed als hij er iedere dag een portie van binnen krijgt. Maar dat moet ieder voor zichzelf weten hoor).
Bericht Zondag 7 Mei 2006 12:17 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja,ik vind het echt moeilijk.
Omdat jip ze sopt in water is het moeilijk oordelen of ze wel genoeg pellets binnen krijgt.
Om helemaal niks extra te geven,zoals ik ook iemand hier heb zien schrijven,ben ik niet goed in.
Vind het belangerijk dat jip toch elke dag zijn groente/fruit krijgt.
En als het echt niets wordt,dan is het pech hebben.
Dan wachten we gewoon tot juli/augustus,als de nieuwe er bij komt en dan probeer ik het dan nog een keer.
Hopelijk dat het jonkie ze wel eet en dat jip er dan ook aan gaat

En zo niet,dan is het weer pech hebben voor ons en dan zet ik ze gewoon op het zaad.Gelukkig verkopen ze in Weert zaadvoer waar niet zo veel zonnebloenpitten in zitten,dus dat is perfect.
Bericht Zondag 7 Mei 2006 12:25 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

brrr ik zou daar ook niet goed in zijn hoor. Eten is toch een basisbehoefte, daar wil je in voorzien. Ik zou het ook niet goed aan kunnen zien als je net zoals Millie gaat zien dat Pearl er slechter uit lijkt te zien. Komt bij dat fruit en groente ook echt heel belangrijk zijn. Ik vind het erg fijn om te weten dat er in pellets alles zit wat ze nodig hebben maar als Jip zijn groente en fruit wel erg goed eet krijgt hij al een heleboel basisbehoeften binnen moet je maar denken. Het gaat vast wel lukken om daar op den duur ook pellets e.d. bij te geven.
Een collega van Hans heeft al bijna 30 jaar agaatjes. De oudste is dus nu 29 jaar Very Happy . Die collega had nog nooit van pellets gehoord. Toch zijn haar agaatjes gezond, levendig en worden ze dus blijkbaar erg oud. Ze hebben die leeftijd bereikt op fruit, groente en zaadjes. Ik bedoel er maar mee te zeggen dat pellets erg goed zijn maar dat je zelf ook een hoop kunt bereiken met een gevarieerd aanbod van voedsel denk ik.
Bericht Zondag 7 Mei 2006 12:35 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

heb i kook over 4 wekenjes kom dan einderlijk als alles goed gaat het agatje en dan probeer ik die over te zetten.

ik gaf fruit enzo er bij met pellets maar hij poepte alleen maar water met fruit niet goed dus
Bericht Zondag 7 Mei 2006 2:40 pm
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

wow blijkbaar is Rocco een uitzondering Shocked

ik heb drie soorten pellets geprobeerd en hij ging er elke keer direct van eten zonder problemen Very Happy

maar ja, BB'tjes zijn ook vreet zakken natuurlijk Laughing
Bericht Donderdag 11 Mei 2006 6:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Heb Jip er ondertussen alweer van afgehaald.
Mevrouw sopte ze constant in water en had allleen nog maar waterige ontlasting en dat is niet fijn.

Ga het nu nog eens proberen als we de tweede erbij krijgen en als dat niet lukt ,Jammer dan.
Er zijn op het forum meerder verhalen te lezen,waar gaaitjes heel oud zijn geworden op zaad,fruit en groente.
Bericht Donderdag 11 Mei 2006 6:59 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:20 pm
  Berichten van afgelopen: