|
|
|
psychokuh
Beginnende vlieger
| Jong en toch al zelfstandig willen eten? |
|
|
Hoi,
Ik heb nu een aga van iets meer dan 4 weken oud, en hij eet goed aan t lepeltje, daar niet van, maar hij zit in zijn kooi altijd de bodembedekking (soort van maiskorrel of toch het binnenste van de maiskorrel) en de zaadjes die erin liggen in zijn bekje te nemen en erop te knabbelen..
Nu zou ik hem al wat zaadjes voorschotelen of is dit nog te vroeg?
Wat voor zaadjes kan ik hem dan t beste geven om te leren zelfstandig te eten?Ik heb de indruk dat de zaadjes soms nog wat hard zijn voor hem, kan dat?
Groetjes |
Donderdag 25 Augustus 2005 10:25 am |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Nee hoor, dat is prima...maar mss moet je oppassen met die bodembedekking? Dat hij er niet te veel van eet? (weet niet zeker hoor!) Geef hem ook trosgierst! Dat is ideaal om te leren eten  |
Donderdag 25 Augustus 2005 12:27 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Jong en toch al zelfstandig willen eten? |
|
|
Je kan ook wat stukjes fruit & groente neerleggen. (Kleine stukjes en na een paar uur verwijderen ivm bederf)
Succes! |
Zaterdag 27 Augustus 2005 3:24 pm |
|
|
psychokuh
Beginnende vlieger
Hij eet niet van de bodembedekking maar hij pakt het wel in zijn bekje, waarschijnlijk omdat hij denkt dat het zaadjes zijn want het zijn hele kleine bolletjes.. Ondertss heb ik al zaadjes voor hem gekocht en ook wat eivoer, maar ik zal ook af en toe eens proberen met kleine stukjes fruit, hebben ze soms voorkeuren voor bepaald fruit of groenten?
Bedankt voor de tips  |
Zondag 28 Augustus 2005 1:52 pm |
|
|
|
|
weneri
Vlieger
|
Ons gaaitje van 7 weekjes doet dat inderdaad ook.
Hij eet het niet op, hij neemt het alleen in zijn snaveltje en speelt er dan een beetje mee. |
Dinsdag 20 September 2005 8:28 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:20 pm
|
|
|
|
|
|