|
|
|
sweeth
Vlieger
| Juiste voeding |
|
|
Hoii allemaal!
Ik vraag me eens af of ik wel de juiste voeding heb voor mijn grijsje
ik geef haar een bakje met nutribird P15 elke dag groente en fruit, maar ze is wel aan de dunne kant, je kan haar borstbeen wel een beetje voelen. . . . hoe kan ik er voor zorgen dat ze een beetje aankomt  |
Maandag 15 Maart 2010 7:32 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik zou eerst een vogelarts raadplegen over het juiste gewicht van je gaai voordat je gaat proberen om hem aan te laten komen. Wat weegt je grijsje?? |
Maandag 15 Maart 2010 7:40 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Borstbeen is altijd te voelen, tenzij het Grijsje te dik is (maar da's niet de toestand die je wil bereiken, lijkt mij ). Je kan het beste inderdaad eerst een check-up laten doen bij een vogelarts, die zal je vertellen hoe het met haar gewicht en conditie zit en uiteraard ook helpen met de bepaling van het juiste dieet. Daarna is het handig om een keukenweegschaal aan te schaffen en het gewicht bij te houden, zo heb je overzicht en zie je meteen hoe ze er aan toe is (ook belangrijk: aan veranderingen in het gewicht kun je merken als er iets scheelt met de gezondheid).
Persoonlijk zou ik van de Nutribird afstappen en overgaan op Harrison's, Scenic of ZuPreem. Op Harrison's komt ze hoogstwaarschijnlijk aan (maar weer, de vraag is of het nodig is), dagelijks verse groente (donkere, diepe kleuren, groen en rood - bladgroente, broccoli, wortel, zoete aardappelen, pompoen etc), fruit en droog zaad als snack (weer die diepe kleuren, bvb. mango, papaya), nootjes (amandelen voor calcium). |
Maandag 15 Maart 2010 10:07 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ben het helemaal eens met bovenstaande reacties, ff een check up voor de zekerheid en om te bespreken wat je best kan geven. Van daar uit kan je verder met de weegschaal, die gaat je trouwens ook beter een beeld geven mocht je grijsje ooit ziek zijn want het is de eerste die het laat weten (de weegschaal), je grijsje zelf verstopt het nog te lang en eer je het merkt is het vaak al heel laat, vandaar dat een weegschaal gebruiken regelmatig heel handig is. |
Dinsdag 16 Maart 2010 9:10 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:20 pm
|
|
|
|
|
|