|
|
|
Sue
Moderator

|
| Juvenile, hoe lang.. |
|
|
kan je het bewaren als je het hebt klaargemaakt zonder dat de kwaliteit achteruit holt?
Zazu was gisteren mee een dagje naar Happybird en daarna zijn we wat gaan eten.. Ik had juvenile voor hem klaargemaakt, en dat in een zakje gedaan. (Het was een grote platte pannenkoek geworden ha ha ha)
Ik wil graag dat hij zoveel mogelijk 'verantwoordelijk' snoept op uitjes.. Anders wordt het echt een junkfood gaai! |
Zaterdag 26 Maart 2005 11:09 am |
|
|
h.jong
Eitje
Een platte pannekoek! Ik heb afgelopen woensdag die Juvenille mee gekregen van Hooimeijer en ook druppels die erdoor moeten. Ik had er "wormpjes"van gedraaid. Die werden vervolgens door Sjefke met "opgetrokken neus"bekeken en de rug toegekeerd. Wat is de beste manier om het aan te bieden? |
Maandag 9 Mei 2005 3:15 pm |
|
|
|
|
Heijtje
Vlieger
|
Je kan juvenile op verschillende manieren aanbieden.
Aangemaakt met warm water of kruidenthee, dik of als papje.Je kan het mengen met biogarde of vruchtensap. Mijn gaaien hebben de voorkeur voor een warm papje maar gemengd door biogarde vinden ze het ook lekker.Dikke balletjes die hoeven ze niet
Juvenile kun je na opening 6 weken goed houden daarna gaat de kwaliteit achteruit.Volgens mij kun je het net als pellets ook in de vriezer bewaren. |
Maandag 9 Mei 2005 5:32 pm |
|
|
h.jong
Eitje
Bedankt, ik ga het eens als warm papje proberen. Het Harrisons voer begint hij al op te peuzelen en dat is snel na een aantal dagen. Nog even een beetje bijvoeren met zaadjes 's avonds, want ik ben er niet zeker van dat alles naar binnen gaat...
Lekker gevoel dat je nu zo met hem bezig bent en ook weet waar je mee bezig bent. |
Maandag 9 Mei 2005 5:41 pm |
|
|
|
|
Heijtje
Vlieger
|
Je bent goed bezig! Hou vol. Schenk er vooral geen aandacht aan of ze wel of niet de pellets eten. Tel gewoon hoeveel je er in doet en kijk 's avonds hoeveel hij gegeten heeft, zijn ze op, MOOI, geen zaad maar nog een keer pellets
De juvenile is zowiezo een goede aanvulling op harrisson pellets. Het helpt je gaai met het aanmaken van nieuwe veren en zorgt ervoor dat de rui regelmatig verloopt. |
Maandag 9 Mei 2005 5:53 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Heijtje
Mijn gaaien hebben de voorkeur voor een warm papje maar gemengd door biogarde vinden ze het ook lekker.Dikke balletjes die hoeven ze niet
Ha ha ha wat een verwende gaaien heb jij zeg!
Iago vindt het erg lekker als ik het in een spuitje doe. Dan geef ik het als beloning en drinkt hij het uit het tuutje..
Zijn oogjes worden dan helemaal klein.. (Ehm, zijn pupillen) |
Dinsdag 10 Mei 2005 8:56 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik heb er ook wel eens een beetje pindakaas doorheen gedaan.. Dat vonden ze ook wel een succes.. Het rook echter wel echt naar pindakaas.. Niet meer naar juvenile.  |
Dinsdag 10 Mei 2005 8:57 am |
|
|
|
|
Heijtje
Vlieger
|
Hahaha, het maakt mij niet uit hoe ze het eten, als ze die zooi maar binnen krijgen. |
Dinsdag 10 Mei 2005 9:34 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ja, ha ha ha! Maarre, af en toe variatie is wel fijn!  |
Dinsdag 10 Mei 2005 9:55 am |
|
|
|
|
ettie_
Eitje
|
| Re: Juvenile, hoe lang.. |
|
|
quote:
Originally posted by Administrator
kan je het bewaren als je het hebt klaargemaakt zonder dat de kwaliteit achteruit holt?
Zazu was gisteren mee een dagje naar Happybird en daarna zijn we wat gaan eten.. Ik had juvenile voor hem klaargemaakt, en dat in een zakje gedaan. (Het was een grote platte pannenkoek geworden ha ha ha)
Ik wil graag dat hij zoveel mogelijk 'verantwoordelijk' snoept op uitjes.. Anders wordt het echt een junkfood gaai!
Na 5 uur ontstaat er schimmelvorming heb ik eens van Hooimeyer begrepen. Daarna dus niet meer geven |
Donderdag 26 Mei 2005 1:38 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Juvenile, hoe lang.. |
|
|
Thanks!
Da's na vijf uur op kamertemperatuur? Dus in een koelbox (Als je weggaat met de auto ofzo) is het langer houdbaar? (Evt) |
Donderdag 26 Mei 2005 2:03 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:21 pm
|
|
|
|
|
|