|
|
|
Jolanda
Vlieger
| Kaas |
|
|
Gijs is stapeldol op een stukje kaas daarvoor doet ze werkelijk bijna alles (behalve dan stoppen met haar luchtaanvallen )
Ik geef het haar zelden omdat ik geen idee heb of het kwaad kan, meestal geef ik haar walnoot of pecannoot als snoepje.
maar ik zou nu toch wel willen weten of het kwaad kan als we haar zo af en toe als ultieme beloning een stukje kaas geven, aangezien ze daar voor naar de maan zou vliegen en weer terug.  |
Zondag 22 Juni 2008 12:03 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Kaas |
|
|
In kaas zit veel zout, wat niet zo goed is. Kan je evt iets van zoutloze kaas halen voor haar? (Natuurlijk vinden ze die minder lekker.. )
Als het héle kleine stukjes zijn en het is een ultieme beloning kan het best een keertje hoor. --> Gebruik die kaas maar om haar op te voeden.  |
Zondag 22 Juni 2008 12:06 pm |
|
|
PeCe
Vlieger
|
Zoals Sue al zegt, kaas bevat meestal (of je moet hele speciale kopen) zout, maar ook veel vet en melkproducten. Die combinatie kan op de duur problemen gaan geven voor de gezondheid van Gijs. Maar af en toe een klein stukje mag wel, al moet je oppassen, want wat wij een klein stukje vinden is voor een papegaai meestal al een groot stuk.
Chips, vet eten, veel alcohol enz. zijn ook slecht voor de mensen, toch nemen we het, dus als ultieme beloning mag je het best af en toe geven. |
Zondag 22 Juni 2008 4:40 pm |
|
|
Jolanda
Vlieger
Oke dan heeft Gijs pech en krijgt ze het alleen bij hoge uitzondering  |
Maandag 23 Juni 2008 1:26 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik denk dat het inderdaad het beste is om het zo te doen, als ze het maar heel uitzonderlijk krijgen en in een kleine hoeveelheid dan zal het wel meevallen maar een dagelijks gebruik zou ik toch wel afraden hoor.  |
Maandag 23 Juni 2008 1:48 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:21 pm
|
|
|
|
|
|