|
|
|
Sarah
Moderator

| Kent iemand dit merk van Pellets? |
|
|
Wij hebben Harrison's nu voor Joske. De winkel waar we altijd de zaadjes en zijn speelgoed,... halen die vertelden ons over een pellet met de naam
Exact Kaytee Rainbow Pallets. Deze zouden volgens hun niet hoeven onder te doen voor de Harrison's qua voedingswaarde en zo en qua prijs zijn ze stukken goedkoper. We hebben een schepje van die pellets meegekregen om Joske eens te laten proeven. Op dit moment krijgt hij er nu en dan 1 van als snoepje tot ik meer weet over deze pellet. Ik heb gezocht onder de pellet topics maar vind deze pellet niet terug, daarom dat ik even een nieuw berichtje zet.
Laat me even weten wat jullie ervan denken.
Alvast bedankt en groetjes
PS. Ik neem even een foto en zet hem in mijn dagboek, dan zie je hoe ze eruitzien. |
Zondag 6 Januari 2008 7:53 pm |
|
|
esjo
Moderator

Die heb ik vroeger voor mijn amazone gehad. Zaten toen in zo'n grote ronde bus. Hij wilde ze by the way niet eten
Zien er wel leuk uit, daarom heb ik ze toen ook gekocht
Als je onder de zoek functie van het forum kaytee intikt, krijg je heel veel links naar topics 
Laatst aangepast door esjo op Zondag 6 Januari 2008 8:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
Zondag 6 Januari 2008 8:19 pm |
|
|
Laura B
Moderator

http://www.fluffies.org/nl/voe.....vt728.html
Sarah kijk maar eens in bovenstaand topic...
Als ik jou was zou ik het lekker bij de harrison's houden, het is idd wel duurder maar zoveel eten ze er nou ook weer niet van (alhoewel Cleo is wel een vreetzak hoor!! ) |
Zondag 6 Januari 2008 8:20 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Joske krijgt ze op dit moment enkel als snoepje omdat die verkoper er ons een schepje in een zakje heeft gegeven om eens te proberen of hij ze zou lusten maar hij vindt ze wel heel lekker. Nu wil ik even nagaan of ze effectief wel even voedzaam zijn als de Harrison's. |
Zondag 6 Januari 2008 8:22 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Bedankt Laura B, dit had ik nog niet gevonden want anders had ik mijn vraag nooit gesteld. Van mij mag mijn vraag gerust verwijderd worden. Hij krijgt ze nog niet meer als snoepje, de vuilbak in. Hij krijgt andere lekkere dingen genoeg en de Harrison's, die blijven.
Bedankt dat je mij dit liet zien. |
Zondag 6 Januari 2008 8:44 pm |
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Laura B
http://www.fluffies.org/nl/voe.....vt728.html
Sarah kijk maar eens in bovenstaand topic...
Als ik jou was zou ik het lekker bij de harrison's houden, het is idd wel duurder maar zoveel eten ze er nou ook weer niet van (alhoewel Cleo is wel een vreetzak hoor!! )
jammer dat nutribird pellets hier niet tussen staat.. of is er een andere benaming daarvoor? |
Zondag 6 Januari 2008 9:05 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Sarah..
Ik zou de Kaytee niet doen. Los van de kleurstoffen denk ik dat je met Harrisons een stuk beter zit qua bestrijdingsmiddelen.
Hier doen ze anderhalve maand (met z'n viertjes) met een zak van 5 pound. Die is rond de 36 euro. Dat is véle malen goedkoper dan een zak hondenvoer. (Nenya at er ook nog eens veel meer van. Ik denk dat ze twee keer zo duur was als alle vogels samen!) |
Zondag 6 Januari 2008 10:11 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Het was enkel de bedoeling naar Kaytee over te stappen als deze effectief even goed zouden zijn maar het is mij al heel snel duidelijk geworden dat het geen goed idee zou zijn. Hij krijgt ze zelfs niet meer als snoepje, ze liggen al in de vuilbak. Enkel nog zijn zaadjes, Harrison's en wat hij nu gewend is en goed voor hem is. Neem niet zomaar een risico, daarom dat ik het liever even vraag, jullie hebben veel ervaring en hebben al heel veel dingen opgezocht.  |
Zondag 6 Januari 2008 10:21 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ohhh dat is ook weer niet nodig hoor, dat weggooien! Ze zijn altijd nog beter dan een pinda-dieet. (Niet dat jij dat geeft!)
Heb je trouwens gekeken of er nog ethoxyquin in zat? En BHT en BHA? |
Zondag 6 Januari 2008 10:26 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Dat kan ik helaas niet zien Sue, ze hebben mij gewoon een plastiek zakje meegegeven met wat in om het te proberen, heb dat niet moeten kopen of zo. Ik zou eens moeten kijken op de zakken als ik nog eens daar ben.  |
Maandag 7 Januari 2008 2:58 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ohhh dat is beter! Anders was het wel erg zonde geweest.
Ben benieuwd hoor! |
Dinsdag 8 Januari 2008 9:02 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Kan wel nog even duren want heb nog niet direct iets nodig maar zal het niet vergeten. Ik schrijf het op een briefje en dan leg ik dat op de tafel voor als we nog eens gaan. Misschien is dit wel een excuus om snel terug te gaan, leuke dingen kopen voor Joske.  |
Dinsdag 8 Januari 2008 9:05 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ohhh jij wordt net zo erg! Speeltjes kopen kopen kopen!
Is inderdaad een goed idee.  |
Woensdag 9 Januari 2008 12:25 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik weet het, op dat vlak valt er met mij niks aan te vangen.  |
Woensdag 9 Januari 2008 1:18 pm |
|
|
|
|