|
|
|
Python1
Beginnende vlieger
| Kevertjes in de zaadmengeling |
|
|
Hi ik heb gemerkt dat er in de zaadmengeling kleine kevertjes zitten.
Ze hebben zo een beetje weg van neushoord kevertjes maar dan heel klein.
Ze zijn iets van een 3 mm ongeveer, in het beging als ik de zak opendoe vind je er geen een ik kap deze zak dan in een ton die dat mooi afsluit dus van buiten uit kan het normaal ook niet of ze moesten er invliegen als ik de ton juist opendoe maar dat denk ik nu ook niet.
Kan het zijn dat er tussen de zaden en noten enzo eitjes of dergelijks zitten van deze kevers en na verloop van tijd uitkomen?
Wie heeft dit ook al meegemaakt en is dit schadelijk voor valco ofzo?
Groetjes
Python |
Donderdag 5 Maart 2009 8:26 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ik heb wel eens gehoord van maden in voer, en dat kan op zich ook geen kwaad. Maar kevertjes in voer
Waarschijnlijk zit het er al in inderdaad. Of het kwaad kan, durf ik niets over te zeggen. Geen idee |
Donderdag 5 Maart 2009 8:38 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Kevertjes in de zaadmengeling |
|
|
Gatverdamme! Wat vies zeg.
Volgens mij kan het geen kwaad maar lekker is anders. Volgens mij zijn dat graanlanders? Die hebben toch ook van die spitse snuitjes? Snel buiten in de container gooien!  |
Vrijdag 6 Maart 2009 6:14 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
in feite kan het geen kwaad. in het wild eten gaaien ook kleine kevertjes en maden. je kan eventueel het voer terug naar de verkoper brengen en een nieuwe zak met voer vragen. de eitjes hebben er al ingezeten toen jij het kocht. gebeurt wel eens is niet schadelijk.
je kan het ook weggooien en een nieuwe zak kopen. |
Vrijdag 6 Maart 2009 7:45 am |
|
|
Sarah
Moderator

Ik zou toch eerst eens informeren of je niet gewoon een andere zak kan ruilen |
Vrijdag 6 Maart 2009 8:21 am |
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
Bij ons waren op een gegeven moment ook een soort maden in het voer zitten, waren alleen niet echt maden maar larven van een soort van mot.
Op zich niet schadelijk, maar ik had wel wekenlang 1 of 2 die soort van motjes per dag in huis. |
Vrijdag 6 Maart 2009 3:25 pm |
|
|
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Ik heb het ook een keer gehad. Zoooo smerig. Toen kreeg ik te horen dat het geen kwaad kon. Maar ik heb het meteen weggegooid. Wil je aanraden om het in de container buiten weg te gooien anders krijg je ze ook nog binnen.
Spreek uit ervaring.
Succes! |
Vrijdag 6 Maart 2009 4:08 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Gatverdamme Cosch!!! Waren het bij jou graanlanders? Vies he?  |
Vrijdag 6 Maart 2009 8:42 pm |
|
|
Python1
Beginnende vlieger
Dit is nu al de 3 de zak achter elkaar dat ik dit voor heb kan ze toch niet allemaal blijven weg gooien de eerste 2 heb ik direct buiten gegooit.
Maar toen dacht ik ook van in het wild zullen ze toch ook kevertjes en dergelijke eten.
Het enigste zoals cosch zegt af en toe kom je er wel eens eentje tegen in huis maar ze zijn echt minuscule hoor maar een mm of 2 a 3 |
Zaterdag 7 Maart 2009 4:29 pm |
|
|
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Bij mij waren het ook van die vieze zwarte mini kevertjes! Bah bah bah.
Als het al de 3e is zou ik de leveranciers eens aanspreken! Lijkt mij toch niet normaal. |
Zaterdag 7 Maart 2009 10:17 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hier zou ik de leverancier ook op aanspreken, net wat Cosch zegt. Dit is niet normaal hoor. |
Zondag 8 Maart 2009 6:47 am |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
jah hier ook al gehad, de eerstse keer en meteen de laatste keer dat ik zelf een zaadmengseltje samen heb gesteld, ik heb ze meteen teug gebracht en de verkoper zei toen dat dat geen kwaad kon maar ik heb het er toch niet op gewaagd. ik heb wel gemerkt dat jefke graag jacht maakt op insecten in de zomer als er in huis een paar zitten, hij kan dan een half uur achter een vlieg aan zitten maar ik zou de zak terug doen als ik jou was, je weet maar nooit  |
Zondag 8 Maart 2009 10:02 pm |
|
|
|
|
FranB
Eitje
Toen ik dinsdag voor Molly de zak openmaakte was er niets te zien, maar mijn man had de bus met voer buitengezet toen hij er allemaal beestjes uit zag komen. we hebben de bus lekker tot 's avonds laat buiten laten staan en toen waren die beestjes gevlogen. Het was een best dure zak eten met fruit enzo (niet dat die meid dat fruit eet, maar toch). Ik heb het nu met ander voer gemengd en ben geen beestjes meer tegengekomen. Ik zag wel een opeenhoping van bruinige minibolletjes (lijken op spinneneieren, maar die zijn zwart) en die heb ik eruit gehaald en weg gedaan. Wel typisch, de eerste zak gelijk met beestjes. |
Zaterdag 2 Mei 2009 1:54 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Gatver! Wat voor voer was het als ik vragen mag? Je kan gewoon nieuw vragen hoor. Dit kan echt niet. Bah! |
Dinsdag 5 Mei 2009 8:38 am |
|
|
Sarah
Moderator

Ja, ik zou ook een nieuwe vragen, dit kan gewoon niet. Meestal krijg je ook gewoon een nieuwe zak hoor. |
Dinsdag 5 Mei 2009 9:49 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:22 pm
|
|
|
|
|