Kleinere brokjes en andere structuur HPC

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
esjo
Moderator
Moderator

Kleinere brokjes en andere structuur HPC  Reageer met quote  

Ik heb verleden week een nieuwe zak HPC gehaald. Deze maakte ik afgelopen weekend open en ik zag dat de brokjes kleiner zijn en fijner van structuur Confused
Herman doet nu niets anders als die brokjes verkruimelen, ik heb de bodem dus vol liggen met hele kleine stukjes HPC. Als bodembedekker vind ik het toch te duur.
Wie heeft ook die ervaring dat de brokjes van de HPC veranderd zijn?
Bericht Maandag 15 December 2008 12:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, de High Potency Course????? ik heb hele kleintje maar die zijn de oranje zakken dacht ik, die vierkante blokjes zijn de rode zak, die heb ik normaal gezien maar heb ze nog niet terug bestel. Nu krijg ik schrik om ze te gaan bestellen wanneer ik ze nodig heb ja. Schelen ze zoveel?
Bericht Maandag 15 December 2008 12:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Kleinere brokjes en andere structuur HPC  Reageer met quote  

Ik heb nog geen nieuwe HPC gehaald.
Tot wanneer zijn ze houdbaar? Ik heb wel vaker verandering qua structuur waargenomen maar de grootte is vrij constant gebleven.
Zou de kliniek voor vogels kunnen inlichten hierover?
Bericht Maandag 15 December 2008 1:29 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Vanmiddag had ik geen tijd en morgen wordt ook moeilijk, maar ik denk er ook over om er even mee heen te gaan. Ik had nog drie "oude"brokjes.
Zal als het lukt vanavond wel eens een foto maken, maar ik vindt het best veel schelen.
Maar het grootste probleem is dat de structuur anders is en ze heel snel in kleine stukjes vallen. Die grotere stukkn die vallen, pak ik weer op en doe ik in het bakje maar dat is met deze wel heel veel graai werk Sad

Houdbaar tot juni 2009, ik maak nu wel even een foto
Bericht Maandag 15 December 2008 3:29 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Om het verschil te zien hier de foto's: http://www.fluffies.org/nl/fot.....va563.html

Bij wegen, zijn drie groten 3 gram en drie kleinen 2 gram.
Bericht Maandag 15 December 2008 3:49 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het verschil is idd duidelijk te zien...wat raar dat ze dat veranderen...?? kan me voorstellen dat het een hoop meer rommel geeft...
Bericht Maandag 15 December 2008 4:28 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het scheelt inderdaad wel veel ja, vind ik wel wat raar
Bericht Maandag 15 December 2008 9:58 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is een behoorlijk verschil!
Bericht Maandag 15 December 2008 10:47 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dat heb ik ook hier en ook een zak tot juni :S vond het ook al vreemd
Bericht Dinsdag 16 December 2008 8:18 am
Sue
Moderator
Moderator

Re: Kleinere brokjes en andere structuur HPC  Reageer met quote  

Ik heb Harrisons net even gemaild. Ik hoop dat ik vanavond antwoord heb. Very Happy
Bericht Dinsdag 16 December 2008 9:30 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jij ook al Millie Confused
Raar hoor, ze kunnen dat toch zo maar niet veranderen zonder de consument in te lichten.
Ben benieuwd Sue wat ze te zeggen hebben Cool
Bericht Dinsdag 16 December 2008 10:02 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ze veranderen wel vaker iets. Embarassed Maar zulke grote veranderingen? Sad
Bericht Dinsdag 16 December 2008 10:05 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik ben ook benieuwd
Bericht Dinsdag 16 December 2008 3:07 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb de mail gestuurd maar nog niets ontvangen. Ik heb 'm net nog een keer verstuurd.
Bericht Woensdag 17 December 2008 10:15 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben vanmiddag even bij Hooi geweest. Zij zei ook, dat de structuur en ook de afmeting wel vaker veranderd. De samenstelling blijft hetzelfde. Soms zijn ze wat groener (komt door de algen die worden toegevoegd, de ene keer krijg je de buitenlaag wat groener als de andere keer) soms wat kleiner en soms wat groter.

Wat ik heel erg top vond is dat ze zei wanneer ik erg veel verlies had doordat het meer brokkelde, ik dat de vogelnde keer even moest zeggen. Dan krijg ik wat extra. Dat vind ik wel heel netjes.
Ze sturen alle klachten / opmerkingen ook door naar Harrison zelf.
Wink
Bericht Woensdag 17 December 2008 8:50 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:23 pm
  Berichten van afgelopen: