|
|
|
Joyce
Beginnende vlieger
| kleur eten |
|
|
Ergens op dit forum heb ik erover gelezen, maar het het betreffende topic niet weervinden : Of kleur van voedsel uitmaakt. Ik dacht altijd wel een beetje van wel, maar nu weet ik het zeker: Sinds twee dagen zitten er aan het eind van de dag alleen nog maar gele en groene brokjes (supreem) in Pebbel haar bak De rode, paarse en oranje zijn allemaal op...
(Helaas kleurstoffen in supreem, maar haar veren worden wel een stuk mooier sinds prettybird pellets). |
Zondag 7 Juni 2009 8:20 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: kleur eten |
|
|
Zeker! Kleuren maken zeker uit! Ik vraag me trouwens af of dit alleen is omdat het er anders uit ziet of omdat het ook anders smaakt? |
Maandag 8 Juni 2009 6:52 am |
|
|
|
|
Joyce
Beginnende vlieger
tsja, ik ga het neit zelf proberen maar ik denk ook dat het wel voorkomt uit smaak dat aan een bepaalde kleur gerelateerd is (rood: peper, geel; banaan, oranje: sinaasappel). |
Maandag 8 Juni 2009 5:11 pm |
|
|
Sarah
Moderator

quote:
Originally posted by Joyce
tsja, ik ga het neit zelf proberen maar ik denk ook dat het wel voorkomt uit smaak dat aan een bepaalde kleur gerelateerd is (rood: peper, geel; banaan, oranje: sinaasappel).
Nee? Ik heb de scenic ook geproefd, harrisons ook al.
Niets geef ik ze voor het eerst langs mijn mondje is voorbijgegaan, whahahaa, echt waar. |
Maandag 8 Juni 2009 8:48 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ik heb de harrisons ook geproefd maar de Scenic niet. Andere pellets ook niet. Hoe smaakt de Scenic, Sarah?  |
Dinsdag 9 Juni 2009 7:52 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
| Re: kleur eten |
|
|
quote:
Originally posted by Joyce
Ergens op dit forum heb ik erover gelezen, maar het het betreffende topic niet weervinden : Of kleur van voedsel uitmaakt. Ik dacht altijd wel een beetje van wel, maar nu weet ik het zeker: Sinds twee dagen zitten er aan het eind van de dag alleen nog maar gele en groene brokjes (supreem) in Pebbel haar bak De rode, paarse en oranje zijn allemaal op...
(Helaas kleurstoffen in supreem, maar haar veren worden wel een stuk mooier sinds prettybird pellets).
Je kan beter zupreem geven dan de naturel dan de prettybird hoor! |
Dinsdag 9 Juni 2009 9:24 am |
|
|
|
|
Joyce
Beginnende vlieger
Hoe smaken die pellets dan, Sue en Sarah ? |
Dinsdag 9 Juni 2009 3:59 pm |
|
|
Sarah
Moderator

De harrisons vind ik eerlijk gezegd nogal droog, niet echt mijn smaak
De scenic (ik heb de bruin en rode bolletjes), de bruine bolletjes, bwa, knapperig maar verder niets speciaal maar ook niet slecht en die rode, whahahha, hetzelfde alleen gaan die een beetje pikant worden als je ze ff in je mond hebt
Weet je, proef ook eens, misschien vind jij ze niet pikant, whahahhahaa |
Dinsdag 9 Juni 2009 4:06 pm |
|
|
|
|
Joyce
Beginnende vlieger
Ben dus maar in de voerbak van Pebbel gedoken en heb de verschillende kleuren eens aan een smaaktest onderworpen. Ik kan nu wel begrijpen dat ze graag vers eten krijgen. Droog hoor, die brokken. En echt verschil in smaak kan ik niet vinden tussen de verschillende kleuren, misschien is de rode wat pikanter, maar dat kan ook zijn dat ik dat graag wil 'proeven'.
Misschien zijn onze birdies wel echte fijnproevers  |
Dinsdag 9 Juni 2009 7:25 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hahahhahahaha, heb je het dan toch gedaan, super joh.
Ik vond de nasmaak van de rode bolletjes van scenic toch wat pikanter maar moet wel zeggen dat ik echt niets kan hebben qua pikant.  |
Dinsdag 9 Juni 2009 7:36 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:23 pm
|
|
|
|
|
|