kleur eten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Joyce
Beginnende vlieger

kleur eten  Reageer met quote  

Ergens op dit forum heb ik erover gelezen, maar het het betreffende topic niet weervinden Embarassed : Of kleur van voedsel uitmaakt. Ik dacht altijd wel een beetje van wel, maar nu weet ik het zeker: Sinds twee dagen zitten er aan het eind van de dag alleen nog maar gele en groene brokjes (supreem) in Pebbel haar bak Rolling Eyes De rode, paarse en oranje zijn allemaal op...

(Helaas kleurstoffen in supreem, maar haar veren worden wel een stuk mooier sinds prettybird pellets).
Bericht Zondag 7 Juni 2009 8:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: kleur eten  Reageer met quote  

Zeker! Kleuren maken zeker uit! Ik vraag me trouwens af of dit alleen is omdat het er anders uit ziet of omdat het ook anders smaakt?
Bericht Maandag 8 Juni 2009 6:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Joyce
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

tsja, ik ga het neit zelf proberen Laughing maar ik denk ook dat het wel voorkomt uit smaak dat aan een bepaalde kleur gerelateerd is (rood: peper, geel; banaan, oranje: sinaasappel).
Bericht Maandag 8 Juni 2009 5:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Joyce
tsja, ik ga het neit zelf proberen Laughing maar ik denk ook dat het wel voorkomt uit smaak dat aan een bepaalde kleur gerelateerd is (rood: peper, geel; banaan, oranje: sinaasappel).

Nee? Ik heb de scenic ook geproefd, harrisons ook al.

Niets geef ik ze voor het eerst langs mijn mondje is voorbijgegaan, whahahaa, echt waar.
Bericht Maandag 8 Juni 2009 8:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb de harrisons ook geproefd maar de Scenic niet. Andere pellets ook niet. Hoe smaakt de Scenic, Sarah? Nanaaa!
Bericht Dinsdag 9 Juni 2009 7:52 am
millie
Kamikaze piloot

Re: kleur eten  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Joyce
Ergens op dit forum heb ik erover gelezen, maar het het betreffende topic niet weervinden Embarassed : Of kleur van voedsel uitmaakt. Ik dacht altijd wel een beetje van wel, maar nu weet ik het zeker: Sinds twee dagen zitten er aan het eind van de dag alleen nog maar gele en groene brokjes (supreem) in Pebbel haar bak Rolling Eyes De rode, paarse en oranje zijn allemaal op...

(Helaas kleurstoffen in supreem, maar haar veren worden wel een stuk mooier sinds prettybird pellets).

Je kan beter zupreem geven dan de naturel dan de prettybird hoor!
Bericht Dinsdag 9 Juni 2009 9:24 am
Joyce
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoe smaken die pellets dan, Sue en Sarah Hulde! ?
Bericht Dinsdag 9 Juni 2009 3:59 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

De harrisons vind ik eerlijk gezegd nogal droog, niet echt mijn smaak Neee

De scenic (ik heb de bruin en rode bolletjes), de bruine bolletjes, bwa, knapperig maar verder niets speciaal maar ook niet slecht en die rode, whahahha, hetzelfde alleen gaan die een beetje pikant worden als je ze ff in je mond hebt Shocked

Weet je, proef ook eens, misschien vind jij ze niet pikant, whahahhahaa
Bericht Dinsdag 9 Juni 2009 4:06 pm
Joyce
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ben dus maar in de voerbak van Pebbel gedoken en heb de verschillende kleuren eens aan een smaaktest onderworpen. Ik kan nu wel begrijpen dat ze graag vers eten krijgen. Droog hoor, die brokken. En echt verschil in smaak kan ik niet vinden tussen de verschillende kleuren, misschien is de rode wat pikanter, maar dat kan ook zijn dat ik dat graag wil 'proeven'.

Misschien zijn onze birdies wel echte fijnproevers Shocked
Bericht Dinsdag 9 Juni 2009 7:25 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahahhahahaha, heb je het dan toch gedaan, super joh.
Ik vond de nasmaak van de rode bolletjes van scenic toch wat pikanter maar moet wel zeggen dat ik echt niets kan hebben qua pikant. Embarassed
Bericht Dinsdag 9 Juni 2009 7:36 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:23 pm
  Berichten van afgelopen: