|
|
|
Jolanda
Vlieger
| Knabbelstaaf |
|
|
Zo af en toe krijgen ze hier allemaal een knabbelstaaf. gewoon voor het lekkere.
Bij Gijsje en Peppie en Kokkie gaan die er moeiteloos in..en hangt er alleen nog een kaal stokje na een dag /anderhalve dag.
De eerste week keek karel er niet naar om...alweer zoiets nieuws engs
De 2e week ontdekte hij hem wel ineens...men binnen een dag was die weg. Niet leeg maar weg. De staaf werd verpulverd met stokje en al We vonden alles op de bodem terug volgens mij had hij er geen hap van gegeten of in ieder geval weinig
Ik aarzel nu een beetje of we die staven wel aan hem moeten geven. ik neem aan dat ze er hout in doen wat geen kwaad doet..maar toch.
Voor een gaaitje wat angstig is maar nog nooit agressief werd zag ik nu toch wel erg destructief gedrag in een keer  |
Zaterdag 7 Februari 2009 11:09 am |
|
|
Sarah
Moderator

Het lijkt er eigenlijk een beetje op dat je misschien wat sloopmateriaal kan aanbieden? Misschien heb je wel een extra slopertje erbij? De ene sloopt niet graag, de andere geniet van de eerste tot de laatste minuut van het slopen. Misschien kan je dat eens proberen maar dan eerst met geen al te grote dingen beginnen zodat het niet eng is in het begin, houten ijsstokjes eens aanbieden of zo, goed sloopmateriaal is dat. Een rawhide schoentje doet het vaak ook heel erg goed. |
Zaterdag 7 Februari 2009 2:55 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Knabbelstaaf |
|
|
Heeey hij houdt dus wel van slopen! Kan je geen takjes gaan knippen en die bij hem in de kooi hangen?? Dit vindt hij wel leuk!  |
Zaterdag 7 Februari 2009 7:16 pm |
|
|
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
Hier worden ze ook standaard gesloopt. Ik hang ze daarom tegenwoordig boven het voerbakje, zodat het daarna nog opgegeten kan worden.
Voor het knagen heb ik verder nog wilgentakken, dat kun je hem ook geven. |
Zaterdag 7 Februari 2009 10:47 pm |
|
|
PeCe
Vlieger
|
Mijn grasparkieten eten de zaden eraf en laten een houten stokje hangen. Maar de edels die slopen ook alles en net als bij jou is het binnen een dag weg. Eerst gaat al het eten op, een deel wordt gegeten, maar veel valt er in het bakje dat eronder hangt of anders op de bodem van de kooi. Soms blijft het lege stokje een dag hangen, maar ook het stokje wordt snel gesloopt.
Gelukkig zie ik wel dat ze ervan eten, daarna ook uit het bakje of zelfs van de bodem van de kooi. Als ik echt zou denken dat het alleen maar wordt gesloopt, dan zou ik ook gaan twijfelen of ik niet beter iets anders kan geven.
Maar de kans is groot dat ook Karel er wel degelijk van eet. Ook kan het zijn dat die daar net als het slopen nog even aan moet wennen. |
Zaterdag 7 Februari 2009 11:48 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Knabbelstaaf |
|
|
PS Als Zazu zo'n stok kreeg knaagde hij alle zaadjes eraf, en ging vervolgens voor het stokje. De zaadjes liet hij verder onaangeroerd.  |
Zondag 8 Februari 2009 7:03 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Je kan natuurlijk ook je eigen knabbelstaafjes maken he? Ik heb zo'n receptje; we noemen het strontjes op de touw
Je weet zelf precies wat er in gaat en kan het ook naar de smaak van je papegaaien zetten...
Van die gekochte knabbelstaven heb ik misschien 2 gehad in die 6 jaar dat we papegaaien hebben, en geen in de laatste 3 jaar. Nog voor ik (ietsje) meer kennis kreeg over de voeding, zullen we zeggen . En Aswan deed het alleen in een minimale tijd verbrokkelen en er zo veel mogelijk rotzooi mee maken, maar eten niet. Of knaagde ze de staaf af net bij het klepje waaraan het vasthield, en dat was het  |
Zondag 8 Februari 2009 8:27 am |
|
|
Jolanda
Vlieger
wilgentakjes had ik Karel ook al gegeven maar daar doet ze nog niet veel mee.
Speelgoed ook niet.
Heb haar deze week de tiki take out gegeven.Dat was eerst vreselijk eng en die ging ze aanvallen. maar nu negerertt ze hem. ik hoop toch dat ze ontekt dat er lekkers inzit en dat ze er iets mee gaat doen..lees de tralies slopen |
Zondag 8 Februari 2009 9:34 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Laat anders eens wat tralies weg zodat ze het echt heel gemakkelijk kan pakken. Prop het hele ding vol met banaan, tomaatjes, wortel etc. Als ze dat ziet is het misschien niet meer zo eng? |
Maandag 9 Februari 2009 8:00 am |
|
|
Jolanda
Vlieger
Ik had zowiezo al de dunne spijltjes gedaan. Inmiddels is hij af en toe heel voorzichtig met zijn tong aan het voelen als ze denkt dat er niemand kijkt
ze lijkt ineens meer voruit te gaan |
Maandag 9 Februari 2009 8:59 am |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
coco krijgt hier ook af en toe zon staaf als we een dag weg gaan.
die sloopt ie ook puur voor het stokje de rest smijt ie op de grond of uit de kooi
en hij heeft toch zat sloop matriaal mr da stokje moet ook ''dood''  |
Maandag 9 Februari 2009 1:35 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Cleo krijgt heel soms zo'n staaf en ook hier wordt de stok verpulverd in een dag zonder dat ze er veel van eet, maar ze is er wel een paar uur zoet mee dus ach....bezigheidstherapie... |
Maandag 9 Februari 2009 5:26 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Volgens mij is het een vrij simpele conclusie dat die stokjes vaak weggegooid geld zijn. Ze zijn hartstikke duur en ze eten er niets van op.  |
Maandag 9 Februari 2009 5:30 pm |
|
|
Jolanda
Vlieger
Nou Gijs en Peppie en kokkie eten ze helemaal kaal hoor...maar die laten de stokjes weer heel  |
Maandag 9 Februari 2009 5:40 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:23 pm
|
|
|
|
|
|