kokosnoot

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Mees
Beginnende vlieger

kokosnoot  Reageer met quote  

Ik heb vandaag met de kids een kokosnoot opengemaakt en Herman een stukje aangeboden. Normaal is ze (denk ik toch) altijd bang van nieuwe dingen, maar haar snoepzucht won het dit keer! Ze neemt ook altijd overal een klein hapje van, gooit het dan op de grond en eet het later verder op. Behalve als ze iets ècht héél erg lekker vindt, dan knoeit ze geen kruimeltje. Nou, die kokosnoot is met stip op 1 geëindigd geloof ik!
Ze liep er niet voor weg en knoeide nog geen krummel.
Wat me er trouwens ook weer van overtuigt dat dat 'bang' zijn aanstellerij is... alleen maar bang voor dingen die niet zo geweldig lekker zijn...dûh!
Bericht Woensdag 24 Augustus 2005 2:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wat leuk!!! En zeker met de kids zo'n kokosnoot slopen, heerlijk!!!!

Zie je wel Mees..... aanstellerij is voor die vogies een VAK hoor Twisted Evil en wij, arme zielen, trappen er steeds weer in Confused
Bericht Woensdag 24 Augustus 2005 9:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hahaaaaa Heerlijk he? Heb je van de kokosnoot nog een leuk stuk kunnen bewaren om speelgoed van te maken? Very Happy
Bericht Donderdag 25 Augustus 2005 12:25 pm
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja! Ik heb vorig jaar op de camping van onze duitse buurman een geweldige truc geleerd om een kokosnoot open te maken. Als je hoort hoe het moet geloof je je oren niet, maar het werkt!
Het gaat als volgt: je neemt iets zwaars (ik heb gisteren een waterpomptang gebruikt, maar de botte kant van een flink mes werkt vast ook) en trekt een denkbeeldige lijn rondom de kokosnoot op de plaats waar je hem wilt openen. In dit geval vrij ver bovenaan, zodat er maar een klein kapje af komt. Een beetje zoals je een eitje onthoofdt. Dan tik je (hoeft helemaal niet hard) met dat mes/waterpomptang, whatever, rondom steeds op die lijn. Kokosnoot blijven draaien en tikken... op een gegeven moment hoor je hem breken, dan sla je nog even door en kun je zo het kapje eraf pakken.
Resultaat: een mooi speelhuisje voor Zazu Very Happy
Ik heb er een klein beetje kokos in laten zitten, zodat hij het er zelf uit kan peuteren. Heb hem er nog niet in zien kruipen maar er lijkt wel kokos uit te zijn, dus hij is er vast aan geweest toen ik niet keek.

Herman is er natuurlijk weer bang voor....
Bericht Donderdag 25 Augustus 2005 1:32 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Owh wat leuk zeg! En een goede tip! Very Happy
Ik was altijd met veel gedoe dat ding doormidden aan t zagen Laughing
Bericht Donderdag 25 Augustus 2005 2:15 pm
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja joh, ik ken het! Eerst een gat boren om het sap eruit te laten lopen, dan aan de gang met een zaag... kommer en kwel Crying or Very sad
Dit is heel simpel en heeft ook nog eens een hoog Crocodile Dundee-gehalte Cool
Laat het eens weten als je het getest hebt!
Bericht Donderdag 25 Augustus 2005 8:27 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: kokosnoot  Reageer met quote  

Ha ha ha, dus dat opzijzetten van angst heeft haar een favoriet hapje opgeleverd, geweldig! Smile

Ennuh, Jamy heeft helemaal gelijk.. Aanstellerij is echt een vak van onze kippetjes..
Bericht Zaterdag 27 Augustus 2005 3:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
floyd
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

he bedankt voor de tip van de kokosnoot
ik wou hem al door zagen
nu ga ik dit proberen
corrie,quinn,ryan en floyd
Bericht Donderdag 15 December 2005 7:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Succes!
Wel opletten dat je hem niet doormidden slaat, maar alleen het kapje eraf. Anders kun je hem niet zo goed als speelhuisje gebruiken.
Als je het tegenovergestelde uiteinde neemt van de kant waar die drie deukjes zitten, kun je heel makkelijk van 1 van die deukjes een gaatje maken om hem te bevestigen. Ik heb gewoon een flinke RVS-bout met vleugelmoer genomen.
Bericht Vrijdag 16 December 2005 11:20 am
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

superidee weer Mees mij bevalt het hele Crocodile Dundee idee ook wel! zal Hans gauw eens een kokosnoot in zijn handen drukken Cool
Gizmo heeft nog nooit kokosnoot geproefd, ben benieuwd!
Bericht Vrijdag 16 December 2005 3:05 pm
floyd
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik ben nog niet bezig geweest maar dat van die moeren vind ik ook super om op te hangen
ik ga zo de schuur in
bedankt corrie,quinn,ryan en floyd
Bericht Vrijdag 16 December 2005 3:36 pm
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Patricia
superidee weer Mees mij bevalt het hele Crocodile Dundee idee ook wel! zal Hans gauw eens een kokosnoot in zijn handen drukken Cool
Gizmo heeft nog nooit kokosnoot geproefd, ben benieuwd!

Marjon vond het erg sexy Wink
En zijn jullie nog in BoZ met kerst? Dan kan je Gizzie's huisje ophalen. Of we moeten een keer samen bij Marleen langs gaan, kan je hem gelijk meenemen.
Bericht Vrijdag 16 December 2005 10:09 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hahaha dus niet alleen Herman had er plezier van? Wink

BoZ met kerst gaat niet door vanwege het "geen sjoege geven" van de zwager... Evil or Very Mad Rolling Eyes Het is dus weer hier want de andere zwager in Tilburg zit dan ook al hier vanwege kerst vieren met zijn schoonouders in Vlissingen en ach dan is Souburg wel weer zo makkelijk.

Ik vind het helemaal geweldig dat je een huisje voor Gizmo gehaald hebt dus dat gaat zeker goed komen. BoZ is niet zo ver en Souburg voor jou ook niet Cool maar samen naar marleen is natuurlijk ook heel leuk, hoop alleen dat marleen er ook zo over denkt Laughing (heb toevallig wel een fantastisch leuk speeltje voor grote gaaien liggen......)
Bericht Vrijdag 16 December 2005 10:26 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hoi Mees,
Vanmiddag heb ik geprobeerd of je trucje werkte .... Nee dus, althans, niet de 1e keer.... ik heb het eerst geprobeerd met de achterkant van zo'n aanzetstaal voor messen, maar dat was toch niet 'zwaar' genoeg... kreeg bijna een lamme pols van het ronddraaien en een pijnlijke elleboog van het meppen!!! ... bedankt hoor Mees Evil or Very Mad dacht ik nog ...
Pas toen ik mijn bijl pakte ( Exclamation Exclamation ) en met de achterkant dáárvan het trucje uithaalde werkte het perfect!!!!!
Kapje eraf en .... jammmmmmmmie! Het meeste heb ik zelf opgegeten Embarassed , Daantje is goede tweede geworden en O & T met hun eerst nuffig opgehaalde snaveltjes (wat de boer niet kent .... etc.) hadden véél meer belangstelling voor de schil.
Uiteindelijk iedereen tevreden toch Laughing
Bericht Zaterdag 17 December 2005 12:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Patricia
hahaha dus niet alleen Herman had er plezier van? Wink

BoZ met kerst gaat niet door vanwege het "geen sjoege geven" van de zwager... Evil or Very Mad Rolling Eyes Het is dus weer hier want de andere zwager in Tilburg zit dan ook al hier vanwege kerst vieren met zijn schoonouders in Vlissingen en ach dan is Souburg wel weer zo makkelijk.

Ik vind het helemaal geweldig dat je een huisje voor Gizmo gehaald hebt dus dat gaat zeker goed komen. BoZ is niet zo ver en Souburg voor jou ook niet Cool maar samen naar marleen is natuurlijk ook heel leuk, hoop alleen dat marleen er ook zo over denkt Laughing (heb toevallig wel een fantastisch leuk speeltje voor grote gaaien liggen......)

Jaaaaaah, dat vindt Marleen heeeeeel leuk!!!!!!! Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Bericht Zaterdag 17 December 2005 2:10 am
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:26 pm
  Berichten van afgelopen: