|
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Ik weet wel dat Hooijmeijer mij aangeraden heeft om mijn kaketoe regelmatig kruidenthee te geven, en dan bij voorkeur ( inverband met de loodvergiftiging toen) paardebloemblaadjesthee en nog iets. Ik heb hier zo'n zakje ermee staan. Vind het zelf ook wel lekker.
Ik denk ook niet dat kruiden per definitie slecht zijn, maar als je twijfelt... Gewoon niet doen! |
Donderdag 14 December 2006 8:18 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ja, Hooi schrijft vaker kruidenthee voor he?
Moest je ook brandnetel, venkel, kamille en leverkruiden geven? |
Donderdag 14 December 2006 12:48 pm |
|
|
pietje en rietje
Kuikentje
ik ook maar volgens mij worden de giftige stoffen eruit gehaald ik heb wel gehoord dat er in een land een paar kinderen zijn gestorven omdat de casave nie goed bereid was  |
Donderdag 14 December 2006 3:09 pm |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Nootmuskaar en kaneel e.d. zijn specerijen en geen kruiden.
Majoraan, thijm, peterselie, bascilicum, dille, oregano maar ook kamille e.d. zijn kruiden en deze kun je zonder gevaar geven. Zeker versgeplukt of van bijvoorbeeld zo'n plantje wat je koopt bij de supermarkt -ik heb ze gewoon in de tuin staan, gegarandeerd onbespoten!- vinden gaaitjes dat vaak leuk om te slopen of mee te spelen en sommige zijn zelfs heel gezond.
Volgens mij heeft de 'parrotbunch' een stukje over kruiden of zijn site staan, anders pakara?
De cassave wortel is weer een ander verhaal, ongekookt zit daar blauwzuur in en is dus giftig. Koken doet het blauwzuur verdwijnen. |
Donderdag 14 December 2006 4:32 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm, lekker. Cassavechips! Hahaha! Ik hoop dat daar alles uit is? Het zal wel toch?
De 'ogen' in aardappels zijn ook niet supergezond.  |
Donderdag 14 December 2006 11:30 pm |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Chips zijn gefrituurd of gebakken en dus voldoende verhit
Geloof trouwens dat de verhitting niet persé tot 100º hoeft maar dat weet ik nou ook weer niet zeker  |
Vrijdag 15 December 2006 11:07 pm |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
quote:
Originally posted by Sue
Ja, Hooi schrijft vaker kruidenthee voor he?
Moest je ook brandnetel, venkel, kamille en leverkruiden geven?
Nou ja, ik moest het niet persee, maar het werd wel aangeraden. Om om de dag kruidenthee en om de dag water te geven. En dat dat eigenlijk altijd wel goed is om te doen. Ik moet zeggen dat het er snel bij blijft zitten, vooral als je 's ochtends vroeg weg moet, omdat het wel weer duurt voor het voldoende is afgekoeld. Ik had een klein lijstje met dingen die ik kon geven, volgens mij staan die jij nu noemt er ook op. Brandnetel en leverkruiden weet ik zeker. Heb het lijstje zo alleen niet bij de hand. |
Zaterdag 16 December 2006 7:53 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Mocht je er geen ijsblokjes van maken? Dat heb ik een tijdje gedaan. |
Zaterdag 16 December 2006 12:35 pm |
|
|