Kruiden Thee

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Windkracht13
Vlieger

Kruiden Thee  Reageer met quote  

Geven jullie het gaaies weleens kruiden thee?

Hier geef ik het onze Roodstaarten af en toe, als mijn vriendin een kopje drinkt.
(Ik ben niet zo'n thee klant) Coffee please...

Dit krijgen ze dan met afgekoeld gekookt water, en vinden dit vrij lekker.
Ik las dat het vrijwel iedere dag gegeven kan worden, omdat het gezond voor ze is.

Hahahaha, kan ik de thee ook gewoon met koud water maken, of moet dit perse gekookt zijn? (Gekookt water lijkt me ook niet zo bevordelijk)
Bericht Woensdag 5 Mei 2010 2:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Met koud water lossen de aroma's minder op. Je kan wel met een beetje gekookt water de thee laten trekken en dan verder aanvullen met koud water.
Ik geef ze hier eigenlijk nooit thee, en dat terwijl ik (bedenk ik me nu) biologische brandnetel in huis heb liggen om thee van te maken Embarassed Toch maar eens doen dus Very Happy
Zelf drink ik 20 kruiden thee (oplosthee van zonnatura). Heerlijk maar ik weet niet of de vogels die ook mogen hebben.
Bericht Woensdag 5 Mei 2010 7:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Pipo neemt wel eens een slokje uit mn mok, maar in de kooi zelf geef ik het nooit....Ik geloof best dat het ook voor vogels gezond kan zijn, maar ik ben bang dat ze er dan ook eens lekker een bad innemen.... Mr. Green
Zit ik straks met een paar theekleurige/groenige vogels opgescheept.... Mr. Green
Bericht Woensdag 5 Mei 2010 7:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

hahaha wel thee met een lekker luchtje nemen Nanaaa!
ruikt je huis heerlijk fris als ze gaan fladderen Yeah!
Bericht Donderdag 6 Mei 2010 7:48 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik heb hier... *pakt pakje*

Kamille thee van het merk Piramide. Iemand ervaring mee? Volgens de verpakking biologisch, theeine vrij en met minder looizuur.
Bericht Woensdag 12 Mei 2010 3:12 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik gebruik altijd verse kamille. die moet je dan met zo een thee-eitje in laten trekken.

Altijd handig om in huis te hebben. Werkt ook goed om je ogen schoon temaken als ze ontstoken zijn.

Nooit langer dan 2 dagen bewaren
Bericht Donderdag 13 Mei 2010 4:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Spetter werd gespoten met de nevelspuit: kamille- en echinacea thee. Het nevelwater is warm. Kamille is goed voor in- en uitwendig gebruik en de echinacea is voor de opbouw van de weerstand.
Bericht Donderdag 13 Mei 2010 5:49 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:27 pm
  Berichten van afgelopen: