Lekkere recepten met juvenile...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Laura B
Moderator
Moderator

Lekkere recepten met juvenile...  Reageer met quote  

Wie heeft er een lekker recept om Cleo aan de juvenile te krijgen... Very Happy

Ik zelf geef het nu vermengt met wat pindakaas en palmolie, maar lekkere recepten zijn van harte welkom...Wel graag de hoeveelheden vermelden per vogel, dus zoveel eetlepels juvenile met zoveel eetlepels pindakaas, sap, enz.... Very Happy
Bericht Dinsdag 24 April 2007 12:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Lekkere recepten met juvenile...  Reageer met quote  

Woohooooo! Eetlepels per vogel nog wel! Laughing Ik gebruik 2 THEElepeltjes voor vier vogels en dan maak ik VEEL!
Ik zou er iets minder van nemen.. Laughing
Ik heb niet echt een receptje, bij mij eten ze het nl zo.
Je kan er wel een beetje yoghurt doorheen doen. Dat is ook nog goed voor ze. Of het aanmaken met brandnetel of een andere thee. Very Happy
Bericht Dinsdag 24 April 2007 12:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Lekkere recepten met juvenile...  Reageer met quote  

Ehm, trouwens.. Het wil nog wel eens uitmaken HOE je het geeft. Je kan het zó plakkerig maken dat het aan de boom plakt. Sommige vogels vinden dat erg lekker, Flitje vond het meen ik zo het lekkerst.
Als je het vrij droog maakt (zodat het brokkelt) vinden ze het bij mij niet zo heel erg lekker. (Wel lekker genoeg)
Ik maak het vaak dat het nét niet aan je vingers blijft plakken, dan worden ze helemaal happy.

Kan Cleo uit een spuitje eten? Iago vindt de juvenile dan nóg lekkerder. Zo lekker dat hij dan eet totdat hij een héle grote bolle krop heeft.
Bericht Dinsdag 24 April 2007 12:21 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik maak voor Cleo een halve theelepel per keer... Laughing Laughing maar ze heeft het nu pas drie keer gehad en de eerste keer at ze het helemaal niet... Laughing Dus tips zijn welkom....ze krijgt het nu op een theelepel en ik maak het wel plakkend, naders vindt ze dr niks aan.... Laughing Uit een spuitje heeft ze nooit gegeten...dus dat wordt vast geen succes Confused
Bericht Dinsdag 24 April 2007 12:53 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik gebruik verschillende merken handopfokvoer...en soms (bv nu : Razz ) ook juvenile, en ik draai daar balletjes van, plak t op de boom of stok, aan een theelepeltje dat ik geef, frut er pitjes of fruitjes door, of ...en dat doe ik best erg vaak...strooi een beetje als een soort kruidendressing over hun groente en fruit Laughing Ik doe dan ongeveer een eetlepel voor 7 vogels , maar niet een mega eetlepel Razz . Dan hoeft er ook geen water bij. Tenminste niet als je groente en fruit vochtig is van zichzelf en t spoelen en/of door een beetje yoghurt dat je erbij doet. Ze vinden t iig verrukkelijk over hun groente...maar ik merk niet echt dat ze liever juvenile hebben dan andere merken. Wink
Bericht Dinsdag 24 April 2007 8:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:27 pm
  Berichten van afgelopen: