macadamia en hazelnoten...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Laura B
Moderator
Moderator

macadamia en hazelnoten...  Reageer met quote  

Cleo was de laatste weken een beetje afgevallen (10 gram ongeveer) dus ik dacht, laat ik haar maar wat meer vettere nootjes eten. Dus nu heb ik eindelijk een winkel gevonden waar ze ongebrande en ongezouten noten verkopen, haalt mevrouw er nuffig haar snavel voor op...Ik ben perplex hhahaha, ze eet altijd alles! Ik heb al geprobeerd om kleine schilfers door haar voer te mengen, maar tot nu toe geen succes. Ze eet overigens wel gewoon cedarnootjes, maar het kost geloof ik meer energie om die open te krijgen dan dat het haar energie levert...iemand nog een idee????
Bericht Woensdag 19 Juli 2006 6:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Poeh,dat vind ik best wel erg veel.
Enig idee hoe dat kan???

Is ze dan minder goed gaan eten???
Bericht Woensdag 19 Juli 2006 9:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik denk dat ze minder eet door de warmte? Smile Op een ander forum heb ik daar meer mensen over gehoord en ik zou me dus niet te veel zorgen maken hoor Wink
Bericht Woensdag 19 Juli 2006 10:45 pm
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hier eten ze ook minder hoor! Ook puur door de warmte.
Heb ze vanochtend gewogen:
- Cayou: 142
- Maru: 56
- Caspertje: 46

Cayou is ook 10 gram afgevallen...Maru iets van 4 volgens mij. Kan me niet meer goed herinneren wat hij woog de laatste keer Embarassed
Verder doen ze het hier heel goed, dus ik maak me geen zorgen.
Bericht Donderdag 20 Juli 2006 7:21 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat het idd door de warmte komt, die link had ik eigenlijk nog niet gelegd... ze is net zo actief als anders en ziet er goed uit, maar ik merkte toch dat ik haar borstbeen meer kon voelen dan eerst, dus vandaar even gewogen! Ze eet inderdaad minder, maar ik ben opgelucht dat het bij meer vogels op het forum zo is. Ik maakte me toch wel een beetje zorgen.. Confused Smile
Ik denk dat ik haar de komende dagen toch maar wat meer verwen, ze moet toch niet meer afvallen lijkt me...
Bericht Donderdag 20 Juli 2006 8:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
rennie
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

als het zo warm is sproei ik ze ook regelmatig nat om lekker af te koelen
en laat ik ze sávonds uit de kooi en overdag het lekker rustig aan doen
Bericht Donderdag 20 Juli 2006 10:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Iago is geloof ik ook afgevallen hoor. Zazu niet, die is juist aangekomen geloof ik. Maar die heeft ook pellets met palmolie gekregen. (Vindt 'ie lekker)
Bericht Donderdag 20 Juli 2006 11:13 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:29 pm
  Berichten van afgelopen: