mag dit?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Assie
Vlieger

mag dit?  Reageer met quote  

Hallo

Binkie heeft altijd de rode harrrisons gegeten(voor jonge grijsjes)Nu ben ik sinds 3 maanden overgestapt op de blauwe(adult lifetime coarse)
Wij hebben sinds kort een baby erbij Bengel Hartje
Mag ik Bengel nu ook al die blauwe geven??of moet ik ook met die rode beginnen?
De man van de dierenwinkel wist het eigenijk niet,maar dacht dat het geen kwaad kon,omdat er geen kleurstoffen inzitten
Weten jullie wat het beste is????

Groetjes Binkie en Bengel Nanaaa!
Bericht Donderdag 29 Oktober 2009 11:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bij mijn weten mogen grijsjes maar ook BB-tjes gewoon op de rode harrisons blijven.
Het ozu zelfs beter zijn?
Ik zal even voor je zoeken. Er is hier al eens wat over geschreven volgens mij.
Bericht Donderdag 29 Oktober 2009 12:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik zou jongen vogels tot een jaar wel de high potency geven hoor.

Hier eten mijn vogels allemaal nog de rode harrison
Bericht Donderdag 29 Oktober 2009 12:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dit is een heel interessant topic. Ook al omdat ernog verwarring heerst over welke kleur harrisons voeren: http://www.fluffies.org/nl/vie.....p;start=15

En inderdaad Millie - tot ene jaar sowieso de hpc geven. Ook vogels die over gaan van zaad naar pellet - eerst een jaar op hpc Wink
Bericht Donderdag 29 Oktober 2009 12:24 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier staan ze beide ondertussen terug op harrisons en moet zeggen, het zijn de rode.
Bericht Donderdag 29 Oktober 2009 8:47 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Het eerste jaar de rode en daarna als het een gezonde sterke vogel is de blauwe.
Bericht Donderdag 29 Oktober 2009 10:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, dus die kwiebussen van mij mogen eigenlijk ook de blauwe hebben. Alhoewel, die zijn nog maar pas terug op harrison, komen van scenic. Dus toch misschien maar beter nog de rode aanhouden dan.
Bericht Vrijdag 30 Oktober 2009 9:13 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Bij mij lusten ze de blauwe niet hihihihihihi verwende nesten Rolling Eyes
Bericht Vrijdag 30 Oktober 2009 10:29 am
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Keko heeft ook liever de rode, maar meneer bekijkt het maar. Het is zelfs zo erg dat hij het liefst de hele dag power treats zou eten. Maar ook daar krijgt hij er maar 2 van per dag

Een gezonde volwassen vogel kan gewoon op de blauwe zak over gezet worden. Om een goede start te maken is de rode bij het overzetten wel aan te raden als ze van een andere pellet af komen. Alhoewel scenicv ook een goede pellet en ze eigenlijk al in goede conditie verkeren.
Bericht Vrijdag 30 Oktober 2009 10:14 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Interesant topic. Spetter eet weinig pellets, daarom verwerk ik ze in koekjes. Ik heb de Nutribird gekocht. Ik ga hier eens zoeken naar de Harrison pellet. Mijn adoptiegaai die in de pen zit eet die pellet.
Bericht Zaterdag 31 Oktober 2009 8:09 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Spetter
Interesant topic. Spetter eet weinig pellets, daarom verwerk ik ze in koekjes. Ik heb de Nutribird gekocht. Ik ga hier eens zoeken naar de Harrison pellet. Mijn adoptiegaai die in de pen zit eet die pellet.

Ik vind persoonlijk de nutribird niet goed.

Harrison kan je het beste op internet kopen er zijn geen dierenwinkels die het verkopen. Bij dierenartsen is het super duur.

Op het moment is Parrotparadise het goedkoopste als je je aanmeld krijg je 10 % korting
Bericht Zaterdag 31 Oktober 2009 1:51 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik ben aan het mailen met De Moderne Papegaai over welke pellet van Harrison hun papegaaien krijgen, en welke ik het beste voor Spetter kan kopen.

Bedankt voor je tips Veertje
Ik ga ze zeker bestellen bij Parrotparadise, en de Nutribird gaan dan terug naar de dierenspeciaalzaak. Hij eet het in de zelfgebakken koekjes en enkele los uit zijn bakje tussen van alles en nog wat.
Bericht Zaterdag 31 Oktober 2009 10:21 pm
Binkieboertje
Net uit het ei

Reageer met quote  

Als je een gaai hebt die eerst zaad heeft gegeten moet hij eerst een halfjaar de rode krijgen, dan kan je overstappen op de blauwe Wink Dat staat geloof ik op de verpakking. Maar de rode is wel beter, ook voor zieke en jonge vogels geloof ik Onzeker
Bericht Zaterdag 14 November 2009 8:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: mag dit?  Reageer met quote  

Hey gefeliciteerd met jullie kleintje! Smile
Ik meen dat je grijsjes het hele jaar door de rode harrisons moet geven. Het staat zelfs op de verpakking. Samen met de hyacint ara's meen ik?
Bericht Zaterdag 14 November 2009 11:32 am
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Als je op de site van Harrisons kijkt, staat daar uitgelegd, dat gezonde vogels over kunnen op de blauwe.

De rode is voor vogels die of eieren leggen, of net over zijn van zaad, of idd nog erg jong zijn en nog moeten groeien.
Ook die hyacinth moet op de rode, omdat die veel meer vetten nodig heeft. Voor een grijsje zit er van alles voldoende in en daarnaast geef je ook nog wat extraatjes zoals noten voor extra calcium
Bericht Zaterdag 14 November 2009 12:31 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:29 pm
  Berichten van afgelopen: