mais?????

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
ikkebianca
Fladderaar

mais?????  Reageer met quote  

tja ondertussen ben ik er wel achter dat mn grijsje mais mag. maar ja hoe. ik heb vandaag bij super de boer mais gekocht. maar dit zit vacuum verpakt. en er staat suikermais op.
en moet ik dit nog koken of kan charlie dit zo eten. is suikermais wel goed voor hem?
wie kan me helpen? alvst bedankt.
Bericht Vrijdag 22 Februari 2008 9:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Je mag zelf weten hoe je het geeft. Soms doe ik er een touwtje omheen en hang het zo in de kooi. Dan smikkelen ze ervan, hangen ze erin enz. Andere keren snijd ik het door en leg een helft in het voerbakje. Met 4 papegaaien gaan er dan 2 kolven per keer doorheen. In die gevallen krijgen ze het dus "rauw".

Maar je mag het ook als een soort popcorn verwarmen en je kan het eventueel ook koken. Het is maar wat jij wilt doen EN wat Charlie lekker vind.
Bericht Vrijdag 22 Februari 2008 9:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: mais?????  Reageer met quote  

Hier vinden ze het droog niet echt lekker. Gekookt vinden ze het des te beter! Very Happy Geef alleen niet te veel. Very Happy
Bericht Vrijdag 22 Februari 2008 10:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jos eet vooral die gedroogde het liefst, verse mais kan ik zelf opvreten. Gekke smurf. Wink
Bericht Vrijdag 22 Februari 2008 11:00 pm
geenflauwidee
Fladderaar

Reageer met quote  

hier worden ze of hard gegeten of als mais gepoft...

dat laatste vind hij nog het lekkerst
Bericht Zaterdag 23 Februari 2008 7:59 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:31 pm
  Berichten van afgelopen: