|
|
|
Sue
Moderator

|
| Mee eten, wat eten ze bij jou? |
|
|
Ik vroeg me af wat jij je vogeltje geeft als je zelf iets eet.
Bijvoorbeeld als je mosselen eet, krijgen ze dan ook wat? Of als je groentensoep (----> Jamy ha ha ha!) maakt, krijgen ze dan ook wat?
Waar let je op? Zout? Kruiden? Etc..  |
Donderdag 11 Augustus 2005 12:54 pm |
|
|
esje
Beginnende vlieger
|
sidney en tegewoordig tigo krijgen in ieder geval de groenten die overblijven. wij koken namelijk zoutloos. en vooral mais, doperwtjes en boontjes vindt sidney erg lekker. tigo moet nog wennn.
soms krijg sidney ook een beetje vis. wel het witte vlees daarvan. ow ja en spaghetti vindt hij lekker. daar krijgt hij ook altijd een sliertje van (zonder saus).
groetjes
esther |
Donderdag 11 Augustus 2005 1:00 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ha ha ha kook jij ook vooral zoutloos? Ik ook.. Vergat eerst altijd zout in m'n eten te doen, nu mis ik het niet eens meer.
En bij de Mac was het erg handig om zoutloze frietjes te bestellen (Zodat de gaaitjes mee konden eten) omdat je dan altijd warme frietjes hebt ipv lauwe..
Wat voor vis geef jij? |
Donderdag 11 Augustus 2005 1:03 pm |
|
|
|
|
esje
Beginnende vlieger
|
ja ik heb geleerd zoutloos te eten omdat mijn vader een zoutloos dieet moest gaan volgen, de aardappels waren eerst wel vies maar nu heb ik dat niet meer in de gaten en is nog gezonder ook.
ik geef hem of een stukje van een lekkerbekje of vissticks. dat is eigenlijk de enige vissoort die wij hier eten.
groetjes
esther |
Donderdag 11 Augustus 2005 1:05 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Da's een reden die wat minder is, Esther.. Maar, je went d'r wel snel aan vind ik!
En inderdaad, het is best gezond. Ennuh, een zak chips is dan niet zó slecht meer, omdat je normaal gesproken niet meer zoveel zout binnen krijgt ha ha ha!
Heb je al eens zalm (gekookt) geprobeerd? Ook lekker op de bbq!
Kijk maar naar deze topic: http://www.fluffies.org/nl/viewtopic.php?t=361 |
Donderdag 11 Augustus 2005 1:11 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Huh fruit of crackertjes (Stimp)....Meer tot nu toe niet. |
Donderdag 11 Augustus 2005 2:12 pm |
|
|
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
Ik kook altijd appart een klein pannetje voor Catootje met zoutloos.
Ik wist eigenlijk niet dat papagaaien vis mochten zal eens proberen wat ze er van vind.
Ik had van de week een tosti ik heb bijna moeten vechten om hem zelf op te mogen eten.
Catoo zag dat ik iets had en hoorde dat het knapperig was.
Klimt op mijn schouder en begint enorm hard aan mijn tosti te trekken.
Ik heb ze maar terug gezet op haar klim toestel (waar ze het helemaal niet mee eens was) en haar een klein stukkie gegeven.
Het was wel moeilijk om niet toe te geven hoor. Het was geweldig grappig om een klein beessie zo aan een enorme boterham te zien trekken. |
Donderdag 11 Augustus 2005 2:24 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Hahaha de smiecht!! Alsof ze noooooit wat krijgen! |
Donderdag 11 Augustus 2005 2:31 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
ja hahaha daar lijkt het soms wel op.
Mijn honden kunnen zich ook zo aanstellen.
Als iemand eendjes aan het voeren is gaan ze erbij staan voor een stukkie oud brood.
Thuis eten ze het niet eens op als er leverworst op zit.  |
Donderdag 11 Augustus 2005 2:40 pm |
|
|
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Hahaha wat een verwende nesten zeg! Graag of niet hoor! |
Donderdag 11 Augustus 2005 2:51 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Ziya en cilek eten soms met me mee, maar mavis eet bijna altijd met me mee, hij vind ook alles lekker.. ik probeer ongezonde dingen niet te geven (bijv. chips, cola enz) maar als ik dat doe word ie boos  |
Donderdag 11 Augustus 2005 3:10 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hier hebben ze een eigen stoel en een eigen bord. Ik kook ook zoutloos en ik bak in olijfolie en gaat er toch zout over, dan haal ik eerst een beetje uit de pan. Ze eten bijna alles wat wij ook eten. Maar wel in heel kleine beetjes
Oh ja...Pepper moet er nog een beetje aan wennen, maar begint de smaak langzaam te pakken te krijgen, al heeft hij liever fruit.
Nog iets...waar ze echt gek op zijn is een heel klein draadje tonijn  |
Donderdag 11 Augustus 2005 3:53 pm |
|
|
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
Nou ik heb Catootje dus net een stukje tongfilet gegeven. Nou dat was smullen hahahaha haar hele bekkie zat vol , en haar pootjes ook.
Ze liet zelfs haar spercieboontjes er voor liggen.
Dus names Catootje bedankt voor de tip. |
Donderdag 11 Augustus 2005 7:13 pm |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Je plaatst een berichtje over groentensoep.... en je wordt uitgelachen.... pffffff... Vervolgens heeft Sue wel mooi een nieuw item .....
Sinds kort kook ik weer iedere dag.... Okkie & Troy willen dat!! Verse aardappeltjes (zonder zout natuurlijk... was even wennen....) Verse groentjes (idem) ... maar het lekkerste is toch het stukje "erbij"
Boter en/of jus krijgen ze natuurlijk niet.... maar een frummeltje vlees/ vis .....ik prak dat flink door de groenten en ..... ze smullen ervan.
Maar nóóit op het moment dat ik eet.... altijd ervoor of erna. Ik wil geen gegil of gebedel als ik sta te koken!! Ze wachten maar rustig af!! |
Vrijdag 12 Augustus 2005 12:16 am |
|
|
esje
Beginnende vlieger
|
en gelijk heb je. bij ons krijgen ze dus altijd erna, wanneer we gaan afwassen en de pannen nog leeg gemaakt moeten worden. dan krijgen ze wat er over is en dat is dan ook al lekker afgekoeld.
groetjes
esther |
Vrijdag 12 Augustus 2005 7:15 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:32 pm
|
|
|