|
|
|
OmaLisa
Vlieger
|
| Meerdere soorten pellets |
|
|
Ik vroeg mij af, mogen papegaaien verschillende soorten pellets door elkaar eten. Of twee weken die ene pellets en na ongev. 2 weken weer een andere soort.
Ik merk dat Zorro dan zijn pellets beter eet, telkens als ik nieuwe pellets soort geeft, dat met smaak wordt gegeten.
Ik ben van plan om, om de 14dgn. af te wisselen met pellets.
Ik hoef ook te tussendoortjes niet elke dag het zelfde te geven, want dan eet zij dat niet.
Juvenile geef ik nu ook om de andere dag, en palmnoten nu maar 1x per week.
Zaden is ze ook niet kapot van, Zorro eet het liefste wat wij als mens ook eten, maar dat is natuurlijk geen goede en volwaardige voeding voor haar.
Zorro eet en proeft van alles, ze lust ook wel veel, alleen niet elke dag.
Zorro is een prachtige vogel, dat zegt iedereen, tot zover doe ik het goed met haar  |
Maandag 18 Juni 2007 7:50 am |
|
|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
coco krijgt van mij een mixje van nutribird oringel en tropical en harrison door elkaar dat eet ie goed |
Maandag 18 Juni 2007 10:10 am |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Ik heb wel begrepen dat de darmen van een vogel zich moet aanpassen aan het soort voedsel. En bijv Harrison is anders dan Eco. Ook anders bereid enzo. En dat zou problemen kunnen opleveren als je elke keer gaat wisselen. (dit is van horen zeggen )
+ ik vraag me af als je gaat mengen of het dan goed komt met de verhoudingen van bijv kalk en vitamines enzo? |
Maandag 18 Juni 2007 10:25 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Meerdere soorten pellets |
|
|
Geen idee of het mag. Als je de verschillende verpakkingen moet geloven zou je het niet moeten doen. Maar dat kan natuurlijk ook uit commercieel oogpunt v/d fabrikant zijn.
Ik zelf geef één pellet: Harrisons, omdat ik daar gewoon het fijnste gevoel bij heb. Gaf Zazu hier trouwens wel eens een scenic (voordat ik de zak weg had gegeven omdat ze hier verder die pellet niet aten) omdat hij die pellet gewoon superinteressant vond. (Scuttle kreeg immers die pellets.. Scuttle vond ze trouwens niet te kauwen en begon heeeel snel Harrisons te eten toen hij die eenmaal kreeg)
Dat omwisselen om de 14 dagen, tja.. Ik weet het niet? Het lijkt me niet dat het echt kwaad kan. En als hij z'n pellets dan lekkerder vindt, waarom niet?
Welke pellets heb je om af te wisselen?
Juvenile krijgen ze hier trouwens alleen als ze iets oké doen (met trainen) of als ik ze buiten op de boom heb zitten. Heeeel soms gewoon als ik een 'goede bui' heb. |
Maandag 18 Juni 2007 10:29 am |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
oh dus eigenlijk is dit niet zo goed dan wat ik doe dan krijgt ie voortaan alleen nog de tropical |
Maandag 18 Juni 2007 10:55 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Cosch: Het zou best kunnen dat ze moeten wennen aan het voer.. Ik meen dat je honden ook langzaam op andere brokken over moet zetten? (Nu wil ik gaaien niet helemaal vergelijken met honden.. ) |
Maandag 18 Juni 2007 11:03 am |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
En kan je wel in eens overschakelen van de 1 naar de andere pellet, bv van prety bird naar eco? Of moet je dat ook eerst samen geven en dan langzaam overschakelen naar die pellet die je wil blijven geven? |
Maandag 18 Juni 2007 11:04 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Tja, ik ben destijds vrij snel overgegaan.. En heb niet echt problemen ondervonden? Weet dus ook niet of het voor gaaien ook geldt?
Volgens mij geeft Tommy pellets echt door elkaar? |
Maandag 18 Juni 2007 11:43 am |
|
|
|
|
OmaLisa
Vlieger
|
Ik ben van plan om Harrison en Dieca pellets te geven, alhoewel zij de vorige keer de Harrison ook liet staan
Ik kreeg van iemand Nutribird (wat stinkt dat ), daar at ze ook met smaak van.
Ik vind het belangrijk dat ze ook met smaak eet.
Ik denk wel, als je jaar in en uit steeds de zelfde pellets geeft, dat je zeker je vogel voorzichtig daar aan moet laten wennen.
Maar als hij bij regelmaat andere pellets krijgt, raken zijn darmen daar ook aan gewent.
Ik denk dat twee verschillende pellets elkaar niet bijten hoor!
 |
Maandag 18 Juni 2007 12:11 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:32 pm
|
|
|
|
|