ik had van iemand gehoord dat je ook een stukje meloen met schil kan invriezen en dan als ijsje kan geven aan je gaai als het erg warm is
kan dit ook of is dit te koud voor ze?
Vrijdag 27 Juli 2007 8:19 pm
Sue Moderator
Re: meloenijsje?
Volgens mij kan dat gewoon hoor. Ze vinden het vaak erg leuk om aan koude dingen te sabbelen. Zazu vond het erg leuk om van knoflookijsblokjes te knabbelen. Gewoon doen hoor maar wel met mate.
Je kunt bevroren dingen even afspoelen onder de kraan, dan plakken hun tongetjes in ieder geval niet vast. Meloenijsjes klinken lekker, volgens mij is je vogel daar erg blij mee.
ah dat zal ik onthouden goeie tip ik zou daar weer niet aan denken
Vrijdag 27 Juli 2007 8:38 pm
Sue Moderator
Dat is inderdaad een goede tip, Whisper. Helemaal vergeten maar ik gooide die knoflookblokjes in de waterbakjes. --> Daar zat al water in..
Bedankt voor je oplettendheid. Moet d'r niet aan denken dat er tongetjes vast blijven plakken!
Als ze gewoon wachten laat het vanzelf wel los. Maar de meeste dieren gaan eraan trekken en dat doet natuurlijk pijn. Ik denk niet dat ze er iets aan overhouden als ze vastplakken, maar fijn is het niet.
Wat een leuk idee. Wanneer ik weer meloen heb ga ik dat ook doen. En als het dan ooit nog een keer warm zomerweer wordt krijgt herman ook een meloen ijsje
Zou dat voor ons ook niet lekker zijn .
Je kan eventueel een blokje eruit snijden en voordat je het in de vriezer legt er een stokje in doen.
Bij Herman kan ik er wel een stukje bamboe in steken. Is het net echt.
quote:Originally posted by coco&gompie
straks komt er een sticky inplaats van je vogel te sproeien met warm weer
geef je gaai een meloenijsje met warm weer
En perzik ijs, zou dat ook wat zijn? En appelijs en...en...en..
Of leent alleen meloen zich ervoor?
Zaterdag 28 Juli 2007 6:41 pm
Fladder naar forum:
Ga naar Pagina 1, 2, 3Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:26 pm