|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
| mensenspeeksel? |
|
|
Vraagje: mag ik Solace snoepjes laten pakken die ik tussen mijn lippen heb? Niet dat ik ze helemaal ga onderkwijlen ofzo, maar een beetje mensenspeeksel zal er dan wel aanzitten. Ik vind het namelijk zo schattig als hij dat zou doen en het lijkt me een goede manier om te laten zien dat hij me kan vertrouwen (zo dicht bij m'n mond en dan nog niet opgegeten ). Mensenspeeksel kan toch geen kwaad he, zo lang ik maar niet net advocaat o.i.d. gegeten heb.
Edit: Huh, ik dacht dat ik dit onder voedig gepost had? Kennelijk niet dus. Kan een mod het even verplaatsen? |
Zaterdag 7 Juli 2007 3:12 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
zover ik weet is mensenspeeksel wel slecht voor een vogel gezien de bacterien
maar ik geef coco ook weleens een pitje die ik tussen mn lippen klem en dan kan er geen speeksel bij ik doe zeg maar mn lippen naar binnen en dan klem ik er een pitje tussen
hoop dat je me nog snapt hahaha |
Zaterdag 7 Juli 2007 4:35 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik volg je beschrijving perfect hoor, zo wil ik ze zelf namelijk ook geven. Maar helemaal 100% speekselvrij zal dat toch niet zijn? |
Zaterdag 7 Juli 2007 4:42 pm |
|
|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
volgens mij wel omdat je het pitje dan zeg maar meer met de rand van je lippen klemt als wat anders ik doe dan toch nog ff met mn hand langs mn lippen gaan om evt speeksel weg te vegen  |
Zaterdag 7 Juli 2007 4:46 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Dat is wel slim, dan veeg ik meteen de labello e.d. weg .
In hoeverre is menselijk speeksel eigenlijk schadelijk (is het zo erg als teflon of avocado), en waarom? |
Zaterdag 7 Juli 2007 4:52 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
poeh dat weet ik eigenlijk niet precies
heb hier alleen wel eens ergens gelezen dat ons speeksel niet zo gezond voor een vogel was hoe gevaarlijk het is weet ik niet maar daar kan vast iemand anders wel op antwoorden
alleen is iedereen van het lekkere weer aan het genieten volgens mij het is zo rustig vanmidag hahha
met die labelo zou ik zowiezo erg oppassen weet niet in hoeverre dat kwaad kan maar lijkt me niet echt gezond als ze dat binnen krijgen |
Zaterdag 7 Juli 2007 4:56 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik weet niet of het echt kwaad kan hoor, een beetje speeksel Maar idd, in je mond zitten veel bacterien die schadelijk zijn dus waarom het risico nemen? Als je het zekere voor het onzekere wil nemen: niet doen...
Ik zelf doe het niet, maar dan vooral niet omdat ik cleo niet het idee wil geven dat ik voer opgeef en dus eventueel partnergedrag stimuleer... |
Zaterdag 7 Juli 2007 5:51 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: mensenspeeksel? |
|
|
Mensenspeeksel is niet echt goed voor vogels, maar als je het lekkers tussen je lippen hebt geklemd maakt het denk ik weinig uit. (Natuurlijk niet als je het snoepje zelf helemaal onderkwijld hahaha) |
Zaterdag 7 Juli 2007 8:03 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Laura B
Ik zelf doe het niet, maar dan vooral niet omdat ik cleo niet het idee wil geven dat ik voer opgeef en dus eventueel partnergedrag stimuleer...
Daar had ik nog niet aan gedacht. Zou Solace dat ook kunnen denken, tenslotte moet hij als mannetje toch zelf het voer opgeven en niet ik. Niet dat ik dat trouwens wil. Iew.
Kan een moderator of admin dit topic trouwens verplaatsen naar voeding? In tegenstelling tot wat Solace soms denkt ben ik geen speelgoed . |
Zaterdag 7 Juli 2007 8:35 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Zeg, ben je geen speelgoed? Dat is nieuw! (Ik zal je topic verplaatsen)
Vind het trouwens wel goed dat Laura dat aanhaalt. Daar had ik ook nog niet aan gedacht.  |
Zaterdag 7 Juli 2007 10:21 pm |
|
|
Laura B
Moderator

ha fijn Sue, dat ik toch nog een nuttige bijdrage lever zo af en toe he???  |
Maandag 9 Juli 2007 12:55 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Nou moe.. Zou niet willen spreken van 'af en toe' hoor!!  |
Dinsdag 10 Juli 2007 8:32 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

beetje pesten moet kunnen toch?? |
Woensdag 11 Juli 2007 11:17 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik weet niet in hoeverre het kwaad kan. bij ons eten alle vogels uit onze mond en hebben er nooit wat aan overgehouden. |
Woensdag 11 Juli 2007 12:54 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Alexandraatje.. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar.. Wat vind je van mensen die zeggen 'bij mij krijgen de vogels alleen maar zonnepitten en ze zijn nog nooit ziek geworden' Da's toch ook geen reden om vogels alleen maar zonnepitten te geven?
Of pinda's? Of chocolademelk, of advocado? (Dat laatste gaat nl ook vaak goed..)
't Is niet aanvallend bedoeld ofzo.. |
Woensdag 11 Juli 2007 8:44 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:27 pm
|
|
|
|