|
|
|
Assie
Vlieger
| met de pot mee eten!!!!!! |
|
|
halloooo allemaal
hier weer een vraagje
zoals jullie weten heeft binkie gewoon harrisons pellets
hij krijgt ze fruit en papagaaiensnoepjes
maar hij eet ook met "de pot mee" is dit fout of zeggen jullie alles met mate?
Als we aardappels en groente eten,krijgt hij ook een aardapel met beetje groente(zonder zout)
Eten we patat,dan hangt binkie aan de kooi ,zo van halloooo ik wil ook,dan krijgt hij ook 1 patatje(verse patat zonder zout)
Pizza vind hij ook lekker en hij krijgt dan een stukje korst
Eten we shoarma dan krijgt hij ook zijn eigen "broodje shoarma'(stukje pitabroodje)
en in t weekend krijgt hij altijd een bakje zaadjes met zonnepitjes en 3 pinda's in de dop
Mag dit of zeggen jullie neeeeeeee dat mag echt niet???? |
Zaterdag 21 Februari 2009 10:19 am |
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
Ik doe het zelf ook weleens. Het zal niet echt supergezond zijn, maarja zelf eet ik ook niet altijd gezond:) |
Zaterdag 21 Februari 2009 3:36 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Kijk, niemand hoeft uit te leggen dat veel van die dingen die je opnoemt niet gezond zijn. Hier krijgen ze het NIET maar weet niet in hoeverre het echt kwaad kan. In elk geval ben ik er niet mee begonnen en gaan zij aan hun bakje eten of gewoon gekken als wij aan het eten zijn maar van tafel krijgen ze hier niet. De pinda, die zou ik in elk geval laten, de rest, daar kan iemand anders misschien beter uitleg over geven. Ik heb het nooit opgezocht in hoeverre het al dan niet TE slecht zou zijn omdat ik het zelf niet wou dat ze mee zouden eten van tafel dus heb ik me er ook niet verdiept. De groenten zonder zout is hoe dan ook oké, dat is het punt niet maar weet niet van pizza en zo.  |
Zaterdag 21 Februari 2009 4:23 pm |
|
|
PeCe
Vlieger
|
| Re: met de pot mee eten!!!!!! |
|
|
Alles met mate is vanzelfsprekend beter. Want papegaaien zijn nu eenmaal veel kleiner dan mensen. Een patatje is al gauw hetzelfde als 15 patatjes voor ons mensen. Dus als Binkey meer zou krijgen dan wat je nu doet dan loop je het risico dat die te vet kan worden of zelfs problemen met zijn spijsvertering.
Wat aardappels en groenten kan minder kwaad, maar liefst niet teveel aardappels, die bestaan uit veel zetmeel en weinig voedingswaarde. Pizza is ook aardig vet en vaak calorierijk, stukje korst valt vanzelfsprekend wel mee en is minder een probleem, net als een stukje pitabrood.
Pinda's kan wel, maar blijft een risicogebied. Want pinda's in dop kunnen schimmels bevatten en die schimmels kunnen Binkey ernstig ziek maken. Ik heb geen grijze roodstaart, maar edelpapegaaien, maar die krijgen beslist geen pinda's. Als ik voer zie waar pinda's in zit, zal ik dat voer ook niet kopen.
Bakje zaad met zonnepitjes kan op zich geen kwaad, tenzij Binkey zich alleen te goed doet aan de zonnepitjes, want dan zou die alleen het vette eten nemen. Iets wat voor een keer wel kan, maar dat zou ik niet vaak geven. |
Zaterdag 21 Februari 2009 11:47 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
Met de pot mee eten is geen ramp, soms zijn dingen zelfs goed voor ze. Zoals die groenten. Maar een heel patatje? Ik vind dat wel erg veel. (Tenzij het echt mini mini frietjes zijn) Houd er rekening mee dat vogels een heel klein maagje hebben.
Aardappel mogen ze wel, maar er zit niet al te veel in, evenals brood. Ik zou het proberen te beperken tot groenten en heel af en toe een klein stukje friet of brood.  |
Zondag 22 Februari 2009 5:50 am |
|
|
Assie
Vlieger
|
|
quote:
Originally posted by Sue
Met de pot mee eten is geen ramp, soms zijn dingen zelfs goed voor ze. Zoals die groenten. Maar een heel patatje? Ik vind dat wel erg veel. (Tenzij het echt mini mini frietjes zijn) Houd er rekening mee dat vogels een heel klein maagje hebben.
Aardappel mogen ze wel, maar er zit niet al te veel in, evenals brood. Ik zou het proberen te beperken tot groenten en heel af en toe een klein stukje friet of brood.
ok heb alles gelzen wat jullie zeiden,en zal er rekening mee houden
over dat patatje,meer als de helft ligt op de grond als hij die eet,dus denk dat hij maar 1cm aan patatje eet
maar ben blij dat jullie een reactie hebben gegeven tnkssssssss |
Zondag 22 Februari 2009 7:41 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
Een nette eter dus. Als je het zo zegt valt het best mee. Geef hem maar eens een klein stukje. WEDDEN dat hij er minder mee knoeit?  |
Maandag 23 Februari 2009 6:48 am |
|
|
Jolanda
Vlieger
Hier krijgen ze ook wel eens menseneten hoor. we houden sommige dingen apart van te voren zodat er geen zout en zo toegevoegd word. lang niet iedere dag , maar sommige dingen vinden ze gewoon heerlijk.
laatst bijvoorbeeld ontdekt dat Gijsje gek is op pasta..uiteraard zonder zout en saus. Hij slurpt een spaghettisliert zo naar binnen  |
Maandag 23 Februari 2009 1:15 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ook bij ons eten ze wel mee hoor. een warme aardappel of pasta vinden ze heerlijk kan ook geen kwaad zolang alles met mate is. in feite zijn gaaien alleseters, wat ik op internet heb gelezen, maar dat houd niet in dat ze heel veel van alles mogen. een stukje vlees of vis is heel gezond of een kippebotje afkluiven. daar doen ze alles voor. en het mag ook |
Woensdag 25 Februari 2009 3:31 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Spagetti is inderdaad vaak een grote hit! Je hebt ook gezondere spagetti van andere graansoorten zoals Kamut.  |
Donderdag 26 Februari 2009 7:20 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:27 pm
|
|
|
|
|
|