Mogen papegaaien kruidenthee?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Mogen papegaaien kruidenthee?  Reageer met quote  

Ik vroeg me af of papegaaien kruidenthee mogen. Geen liters natuurlijk maar een heel klein slokje.
Ik drink Celestial seasonings, en dan vooral de Bengal Spice, Mandarin Spice, Lemon Zinger en de Honey vanilla chamomille. Drink ook wel eens de sleepy time, maar dat lijkt me geen goed plan om die te geven. Laughing
Bericht Maandag 17 Maart 2008 8:09 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja mogen ze. ik geef hier de haas pap met kruidenthee en de vogels zijn er dol op. let er wel op dat het echt natuurlijke produkten zijn die in de thee zitten. je kunt het ook ergens doorheen mengen. het gaat diarrhee tegen en helpt de urinewegen vrij te houden van verstoppingen.
onze tommy is er dol op.
Bericht Maandag 17 Maart 2008 8:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat voor kruidenthee gebruik jij? Want ik neem aan dat niet iedere kruidenthee hetzelfde is?
Welke thee vindt Tommy het lekkerste?
Bericht Maandag 17 Maart 2008 8:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
swanny
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Kruidenthee met alleen natuurlijke producten is niet verkeerd om te geven, natuurlijk alles met mate. Ik geef wel eens brandnetel thee. Dit werkend bloedzuiverend.
Bericht Maandag 17 Maart 2008 9:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Brandnetelthee geef ik ook wel eens! Very Happy
Deze thee is waarschijnlijk niet helemaal natuurlijk. Er zitten ook andere stoffen in zoals soya lecithine ofzo? Rolling Eyes
Bericht Dinsdag 18 Maart 2008 9:00 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik heb een 9 kruiden thee. zitten 9 verschillende kruiden in maar eerlijk gezegd maakt het Tommy niks uit., hij lust alle soorten thee. ongesuikerd wel te verstaan.
Bericht Dinsdag 18 Maart 2008 2:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
swanny
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Als ik brandnetelthee geef heb ik die in een reformzaak gekocht en zou helemaal natuurlijk moeten zijn. Ik moet het dan zelf trekken en zit los niet in een zakje dus
Bericht Dinsdag 18 Maart 2008 3:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Welke negen soorten zitten er bij jou in Alexandra? Smile
Swanny: Die van de reformwinkel heb ik inderdaad ook al een keer gehad. Die van de tuinen zit in een groene zak. Very Happy
Bericht Dinsdag 18 Maart 2008 9:27 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

oef, moet ik thuis eens nakijken, ik laat het je morgen weten want ik zit nu op kantoor. in elk geval mint, kamille en de rest moet ik dan aanvullen morgen.
Bericht Woensdag 19 Maart 2008 8:05 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ah bedankt! Very Happy Kamille krijgen ze hier wel eens. Dat vindt vooral Iago erg lekker.
Bericht Woensdag 19 Maart 2008 12:09 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

kamille, margrietjes en paardebloem, vinden ze allemaal heerlijk hier. en ik heb nu gezien dat ze al bloeien dus ga ik weer plukken voor ze.
Bericht Woensdag 19 Maart 2008 1:18 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bloeien ze nu alweer? Hoe warm is het daar?
Bericht Woensdag 19 Maart 2008 5:45 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

We hebben het koud. sneeuw tussendoor en in de nacht vriest het. maar ik hoop dat het snel warm gaat worden. we hebben wel warme dagen voorheen gehad, vandaar dat de bloemen al weer bloeien.
helaas kan ik niet op de verpakking van de thee zien welke kruiden er in zitten maar ik kan je wel de naam geven. Milfod 9-Krauter.
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 2:55 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje, dat klinkt wel koud!
Ik ga even zoeken naar je kruidenthee!
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 9:03 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is het toevallig milford?
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 9:05 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:29 pm
  Berichten van afgelopen: